Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door luca
#367504
Al een hele poos geleden dat ik nog wat postte ...maar we zijn er terug :). Maily, mijn Welsh terrier, die inmiddels 14 jaar en 4 maanden oud is, heeft nierproblemen. Haar laatste bloedresultaten waren weer een stuk minder goed dan de vorige :(
Ze heeft een vrij sterk ruikende adem ( waarschijnlijk door de aanwezigheid van een te hoge concentratie ureum in het bloed). Ze eet dagelijks Duck lam&rijst. Sinds enkele dagen ben ik gestart met Ipakitine ( doe 's ochtends en 's avonds 2 maatjes op haar eten). Lizzy, misschien ook te proberen bij Snuf? Verder gaat ze zo een beetje haar eigen gangetje. Maakt kleine wandelingen, loopt in de tuin, weet meestal ook niet echt wat ze wil .... is ze binnen, wil ze buiten en omgekeerd. Ze wil wandelen en sta je op het voetpad, verroert ze geen vin en wil terug naar huis. Ze is wel wat dement aan het worden. Beterschap zit er uiteraard niet in. De nierfunctie gaat nog alleen achteruit, hoop dat het toch nog een poosje stabiel blijft. Dierenarts vertelde me dat ik Maily nog eventueel ( als het slechter wordt) een tweetal dagen aan het infuus kan laten leggen om de ureum en creatine uit het bloed te verwijderen. Maar ja, het is maar een tijdelijke oplossing hé. Ik wil haar die stress niet meer aandoen. Verder krijgt ze Solidago en doe ik brandnetelcapsules in haar drinkwater.
Ze is een lief, eigenwijs hondje. Het zal me veel verdriet doen als ik haar laat inslapen, maar liefde is ook kunnen loslaten ....
Door Femke
#367561
och wat een verdrietig bericht zeg :'( ik hoop dat jij en maily nog een tijdje van elkaar kunnen genieten tot het moment van afscheid nemen is gekomen :-*
Door Lizzy
#367581
He gatsiedamme, wat een ellende... wat verdrietig... Ik hoop dat je haar nog een leuke tijd kan geven... In hetzelfde schuitje zit ik een beetje met Snuf. Zij heeft nu Clomicalm gekregen om zich geestelijk wat beter te gaan voelen. Misschien dat jij dat bij Maily kan proberen. En ik zal vandaag eens aan mijn DA vragen of Ipakitine wat voor Snuf is. Hoewel ze het vrij goed doet (naar omstandigheden) op de Fortekor, moet ik zeggen.

Veel sterkte met Maily....
Door Doedels
#367832
Hè bah, wat verdrietig. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd samen. En veel wijsheid bij het bepalen wanneer het tijd is om los te laten.
Door Truus
#367895
Veel sterkte met Maily Marianne :-\. Ga nog maar flink genieten van Maily en voor als je afscheid moet nemen veel kracht en wijsheid. Laat je weten hoe het verder gaat?
Grts. Truus.
Door luca
#369978
Maily krijgt Vetmedin ( 2x1,25 mg) voor haar hartinsufficientie. Daarnaast Epipropane ( Fenobarbital) om haar epilepsie onder controle te houden. Het gaat hier om een lage dosis ( 1/4de tabletje), maar toch.... het wordt afgeraden in geval van nieraandoeningen. Aangezien ze al een paar jaar geen aanval meer heeft gehad, is deze medicatie stopgezet. Maily heeft nog goede dagen, maar ik merk dat ze minder zin heeft om te eten :(
Ik bekijk het momenteel van dag tot dag..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door