Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lara
#36851
Nou we hebben vandaag dan een lange rit achter de rug, eerst vrieskist halen waarnan we doorreden naar Ermelo om het vlees te halen.

80 kilo Aktief, 20 kilo Natuur, 20 kilo kat, en nog een paar zakken botten, nou daar moeten ze het voorlopig mee doen 8)

Ik ben benieuwt hoe het gaat bevallen.

En het allerbelangrijkste dat eindelijk eens het haar gaat groeien van onze oudste reu. :( Dat ziet er zo krakkemikkig uit :'(
Nog eben en ik schrijf hem in als korthaar zijnde >:(

De kleinste telg hier kreeg rare kale, droge plekken dat hopen we nu ook te verhelpen door compleet vers te gaan geven.

Nou wij genieten al, nu de honden nog ;D
Door Lizzy
#36881
Wauw! Klinkt goed zeg! Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat bevallen. En, ik ben ook zeer benieuwd wat het voor de vacht gaat doen. We horen het wel, toch?
Groetjes, Lizzy
Door Lara
#36885
Wij zijn ook erg benieuwt wat het gaat doen bij Bo-ghy met zijn vacht.
Eerlijkheidshalve heb ik er toch een hard hoofd in ::) Maar je weet het maar nooit, ook volledig op de Energique gaf niet voldoende resultaat op de vacht ??? Het groeide wel wat meer maar om er nou over naar huis te schrijven ::)
En als je dan kijkt naar zijn broer :'(

Maar bij Vidar ga ik er zeker van uit dat het beter gaat, want toen hij op het vers stond had hij geen kale plekken.

Ik houd jullie zeker op de hoogte.
Laatst gewijzigd door Lara op vr 02 jan 2004, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#36910
Avalon iszeker beter in haar vacht gekomen sinds ze versvlees (energique) krijgt. Voorheen had ze nauwelijks haar op haar borst, nu zit ze voller in haar vacht en ze is levendiger, ze speelt veel meer nu.
Door moniek
#36916
Ik weet wel zeker dat versvoer van invloed is op de vacht. Mijn gecastreerde cavalierteefje moest voorheen om de 3 maanden naar de trimmer (terwijl een cav-je eigenlijk vrij van trimmen hoort te zijn). Sinds ze versvleesvoer krijgt moet ze om de 6 weken, dus zo mega hard groeit haar vacht nu. Haar haar is echt nog langer en dikker dan het al was toen ze nog brokken kreeg.
Door Lara
#36946
Als jullie goed zouden lezen..... ;D Zouden jullie zien dat hij al compleet op vers heeft gestaan, welteverstaan Energique ook dat mocht toen niet baten :'(
Daarom nu ook de Carnibest
Door avalon
#36955
[quote="Lara"]
Als jullie goed zouden lezen..... ;D Zouden jullie zien dat hij al compleet op vers heeft gestaan, welteverstaan Energique ook dat mocht toen niet baten :'(
Daarom nu ook de Carnibest
[/quote]
Ik hoop dat hij er baat bij heeft.
Avalon ben ik over gaan zetten op vers toen ze gedekt was. Dat is nu een jaar geleden. Ze herstelde verbazend snel na het nest. Ik was begonnen met bibi, maar omdat Angie het echt niet luste ben ik overgegaan naar energique dat lusten ze alle twee. Ze zijn er alleen maar mooier op geworden, alleen Angie verhaard nogal :-\
Door Truus
#36960
Ik ben benieuwd wat ze op de Carnibest gaan doen.
We horen het wel he.
Succes!
Je hebt heel wat in gekocht dus daar ligt het niet aan ;)
Door Lara
#37029
[quote="avalon"]
[quote="Lara"]
Als jullie goed zouden lezen..... ;D Zouden jullie zien dat hij al compleet op vers heeft gestaan, welteverstaan Energique ook dat mocht toen niet baten :'(
Daarom nu ook de Carnibest
[/quote]
Ik hoop dat hij er baat bij heeft.
Avalon ben ik over gaan zetten op vers toen ze gedekt was. Dat is nu een jaar geleden. Ze herstelde verbazend snel na het nest. Ik was begonnen met bibi, maar omdat Angie het echt niet luste ben ik overgegaan naar energique dat lusten ze alle twee. Ze zijn er alleen maar mooier op geworden, alleen Angie verhaard nogal :-\
[/quote]
Als ze verharen hebben ze wel haar, dat mist hier nog ;D
Door Lara
#37031
[quote="Truus.P"]
Je hebt heel wat in gekocht dus daar ligt het niet aan ;)
[/quote]
Een maandje ::) ;D
Door Lizzy
#37125
Wat is er ook alweer precies loos met zijn vacht? Is het alleen dat de vacht te dun is (waarmee ik het probleem niet baggataliseer hoor!)?
Groetjes, Lizzy
Door crutz
#37131
[quote="Lara"]
[quote="Truus.P"]
Je hebt heel wat in gekocht dus daar ligt het niet aan ;)
[/quote]
Een maandje ::) ;D
[/quote]

dan moet je toch ook al wel een lekker ruim vriezertje hebben (dus toch kunnen vinden, of had je al wel een grote vriezer en zoek je er nog 1 bij ;))
Door Lara
#37166
[quote="Lizzy"]
Wat is er ook alweer precies loos met zijn vacht? Is het alleen dat de vacht te dun is (waarmee ik het probleem niet baggataliseer hoor!)?
Groetjes, Lizzy
[/quote]
Afbeelding
Zo hoort een langhaar eruit te zien, mooie vlaggen achter de poten mooie dikke beharing.

En zo ziet Bo-ghy eruit:
Afbeelding

Zijn aanmerkingen dus ook op een show "is een hond die niet in optimale vachtconditie verkeerd" ::)

Daarbij blijft hij ook aldoor mager, komt niks aan.
Door Lara
#37168
[quote="crutz"]
[quote="Lara"]
[quote="Truus.P"]
Je hebt heel wat in gekocht dus daar ligt het niet aan ;)
[/quote]
Een maandje ::) ;D
[/quote]

dan moet je toch ook al wel een lekker ruim vriezertje hebben (dus toch kunnen vinden, of had je al wel een grote vriezer en zoek je er nog 1 bij ;))
[/quote]
We hebben er 1 gevonden, we kunnen alles kwijt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door