Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#369279
Ik ken het book niet, ik kan er ook niet uithalen of dit over een rauw dieet gaat of over gekookte voeding. In iedergeval gaat het wel over overmedicatie en overvaccinatie, dat klinkt dus wel hoopvol
:D
Door Mevroi Kruim
#369287
Kijk maar even verder op de website, dan zie je over Natural Feeding http://www.blakkatz.com/natural.html staan: "I took a further step and started feeding a completely homemade diet consisting of human-grade raw meat (chicken, turkey, beef and fish); cooked grains and vegetables, raw garlic, parsley and carrots, a vitamineral supplement and oils. .... I no longer feed vegetables or grains to my cats and the only oil I use is salmon oil."
Het recept staat hier http://www.blakkatz.com/recipes.pdf
Dit is in principe wat ik mijn katten voer, alleen doe ik het erg kalm aan met de suplpementen, en psylium heb ik nog nooit gevoerd (is vezel, voor de ontlasting. Ze poepen bij mij toch wel ;D ;D)
Door 202spots
#369301
Ik ken het boek ook niet, maar ik vind de titel errug misleidend omdat er 'n boek van Pat McKay is "Reigning cats & dogs" .
A Holistic Approach to Royal treatment for healthy happy Carnivors

Raising cats...Reigning Cats.... :-\
Ik dacht eerlijk gezegd dat het over Pat.McK's boek ging. :-\
Door wenne
#369463
Jammer dat nog niemand het heeft, ik vind het er zelf ook wel interessant uitzien. Weinig boeken hebben iets deftigs te zeggen over katten, zeker niet als het op voeding aankomt (meestal worden er granen en/of groenten in verwerkt, en daar kan ik me niet in vinden). Dit ziet er wel goed uit vind ik, maar ik heb de laatste tijd al zoveel boeken gekocht dat ik me geen miskoop meer kan veroorloven. (Zo vond ik Pitcairn persoonlijk een echte tegenvaller, toch zeker op voedingsgebied)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#369465
Ik denk dat het een beetje als met hondenvoeding boeken is, je moet er gewoon uithalen wat je bruikbaar vindt, en de rest leg je naast je neer. Er is denk niet echt 1 boek te vinden waar het hele verhaal naar je eigen ideeen in staat. Ik neem van verschillende stromingen dat wat ik denk dat juist is voor mijn dieren.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 14 aug 2005, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#369481
In het citaat zie ik toch ook iets staan over granen en groenten en die hebben katten echt niet nodig. Katten zijn vleeseters pur sang.
Door wenne
#369484
Nelly schreef: In het citaat zie ik toch ook iets staan over granen en groenten en die hebben katten echt niet nodig. Katten zijn vleeseters pur sang.
I took a further step and started feeding a completely homemade diet consisting of human-grade raw meat (chicken, turkey, beef and fish); cooked grains and vegetables, raw garlic, parsley and carrots, a vitamineral supplement and oils. .... I no longer feed vegetables or grains to my cats and the only oil I use is salmon oil." ;)

In het recept dat ze aangeeft zitten ook geen groenten en granen bij, enkel de psyllium en de vitamine-supplementen.
Door Lizzy
#369487
wenne schreef: I took a further step and started feeding a completely homemade diet consisting of human-grade raw meat (chicken, turkey, beef and fish); cooked grains and vegetables, raw garlic, parsley and carrots, a vitamineral supplement and oils. .... I no longer feed vegetables or grains to my cats and the only oil I use is salmon oil." ;)

In het recept dat ze aangeeft zitten ook geen groenten en granen bij, enkel de psyllium en de vitamine-supplementen.
Dat klinkt goed!

Ik vond Pitcairn eerlijk gezegd ook erg tegenvallen. Het enige andere boekje waar nog beperkt wat in staat over katten (maar dat heb je vast al) is the barf diet van Ian Billinghurst. Ik kan daar persoonlijk prima mee uit de voeten. Het bevat de info die ik moet weten (vind ik).
Door Nelly
#369491
wenne schreef: I took a further step and started feeding a completely homemade diet consisting of human-grade raw meat (chicken, turkey, beef and fish); cooked grains and vegetables, raw garlic, parsley and carrots, a vitamineral supplement and oils. .... I no longer feed vegetables or grains to my cats and the only oil I use is salmon oil." ;)

In het recept dat ze aangeeft zitten ook geen groenten en granen bij, enkel de psyllium en de vitamine-supplementen.
Sorry, beetje slordig gelezen :-[
Door wenne
#369531
Lizzy schreef: Dat klinkt goed!

Het enige andere boekje waar nog beperkt wat in staat over katten (maar dat heb je vast al) is the barf diet van Ian Billinghurst.
Nee :( Ik kan het nergens meer te koop vinden jammer genoeg. Werkt Billinghurst voor katten ook volledig zonder granen en groenten? (of zijn ze makkelijk weg te denken)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#369547
wenne schreef: Nee :( Ik kan het nergens meer te koop vinden jammer genoeg. Werkt Billinghurst voor katten ook volledig zonder granen en groenten? (of zijn ze makkelijk weg te denken)
Je kunt de groenten en granen zoiezo gewoon weglaten.

Ik vind dat een kat geen groenten nodig heeft dus die groenten in het Billinghurst menu maakt voor mij de voeding niet kompleet, maar voegt aan een dieet groenten toe die ik niet noodzakelijk acht.
Door Debora
#369588
wenne schreef: Nee :( Ik kan het nergens meer te koop vinden jammer genoeg. Werkt Billinghurst voor katten ook volledig zonder granen en groenten? (of zijn ze makkelijk weg te denken)
Ik heb hem toen met heel veel pijn en moeite kunnen bestellen bij bol.com. Ene keer was ie er wel en andere keer weer niet. Je moet ze dus even in de gaten houden :)
Door wenne
#372855
Bedankt Loeka :) Ik denk dat ik het daar maar eens ga bestellen, heeft iemand ervaring met bestellen bij de engelse amazon?
Waarschijnlijk bestel ik toch ook "raising cats naturally" één dezer dagen... Maar eerst moet mijn visa-kaart maar eens vernieuwd worden... ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door