Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Indy
#368418
Hallo,

Indy is op dit moment loops en ik heb inmiddels pulsatilla, bij de apotheek besteld, maar in het boek van Westerhuis stond dat je het moest gaan geven, 2 weken voor de te verwachten schijndracht, maar volgens mij heb ik laatst hier ergens gelezen, dat je er tijdens de loopsheid, al mee moest beginnen, kan dat topic alleen niet meer vinden :-\

Wat raden jullie me aan ???
Alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#368534
Ik ben het Gitte direct na de loopsheid gaan geven en dat werkte heel goed, ze was stukken minder schijndrachtig. Ik kon bij haar alleen niet precies zeggen wanneer haar schijndracht begon, als ik het in de gaten had was ik al te laat, vandaar direct na de loopsheid.
Maar als jij precies weet wanneer de schijndracht begint kun je het wel uitproberen lijkt me.
Door Elvira
#368822
Je moet er inderdaad voor de schijndracht begint mee beginnen, maar bij mij was het probleem, dat ik er dan niet aan dacht, omdat ze nog nergens last van hadden. Sommige teven worden al vrij kort na de loopsheid schijndrachtig en dan moet je tijdens de loopsheid al beginnen.
Door Indy
#368864
Ok ik heb het binnen en ga er nu maar meteen ermee beginnen,want ze zit nu aan het eind van d'r loopsheid en ik weet niet precies wanneer ze schijnzwanger gaat worden, maar het is wel altijd vrij snel na de loopsheid...

Nitus en Elvira bedankt :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#369044
Je moet er niet tijdens de loopsheid mee beginnen , ik starte er meestal zo'n 2 a drie weken na de loopsheid mee
Door Laura2004
#369338
Ik heb Ziggy Abla vetsem gegeven en dat kan je ook voor de loopsheid geven. En dit werkte trouwens wel goed. Ik ben er jammer genoeg pas mee begonnen toen ze al schijnzwanger was.
Door Indy
#369387
Ohjee nu ga ik toch wel twijfelen, is het toch niet verstandig om dan toch nog maar even 2 weken te wachten??
Ze was vorige keer wel vrij snel schijnzwanger, maar hoe snel weet ik eerlijk gezegd niet meer, want het is al bijna een jaar geleden

Abla vetsum heb ik vorige keer gegeven en net toen ik het idee kreeg dat het begon te werken, kreeg ik het er met geen mogelijkheid meer in, zelfs met z'n tweeën niet...op die momenten is het niet leuk dat ze zo sterk is :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#369389
Wacht in ieder geval tot het eind van de loopsheid, minimaal 3 weken na het begin ervan. Tijdens de loopsheid zou ik het ook niet geven.
Als het rechtstreeks in de bek geven niet lukt kun je de druppels evt. wel op een stukje brood doen, maar het beste is rechtstreeks in een schone bek. Lukt het ook niet met een injectiespuit (zonder naald)? Die in de wangzak schuiven (hoeft de bek niet voor open) en dan leegspuiten, bek eventjes dicht houden en klaar is kees ;).
Je hebt pulsatilla trouwens ook in tabletvorm, die vangt Gitte hier als snoepjes ;D, als ik ze in haar bek stop spuugt ze ze uit, maar als ik ze gooi, vangt ze ze en eet ze op ::) ;D
Laatst gewijzigd door Nitus op za 13 aug 2005, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pipelotje
#370112
Ook Joshy is altijd schijnzwanger na haar loopsheid. Zij reageerde niet op de Pulsatilla en heb op advies van haar fokster Cimcifuga D4 gaan geven. Dit middel geef ik al gelijk vanaf het begin van de loopsheid, gedurende 3 weken 3xdgs. 5 druppels en zij vertoont geen verschijnselen meer.

Joshy was echt apatisch naar haar loopsheid, wilde alleen maar liggen en slapen. Sinds ik Cimcifuga geef heeft zij nergens meer last van.
Als ik me niet vergist is het ook afhankelijk van de verschijnselen welk middel je gaat toedienen.
Door Jojo
#372323
Zou je pulsatilla ook kunnen gebruiken bij een overmatig hitsige reu?!?!??! Weet iemand dat?
Door Lizzy
#372355
Jojo schreef: Zou je pulsatilla ook kunnen gebruiken bij een overmatig hitsige reu?!?!??! Weet iemand dat?
Dat ligt helemaal aan de hond. Pulsatilla is echt een type middel en past vaak bij de teef. En het moet ook bij de reu passen. En in mijn ogen is pulsatilla nou niet direct een middel waar ik aan denk bij overmatige hitsige reuen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#373133
Jojo schreef: Zou je pulsatilla ook kunnen gebruiken bij een overmatig hitsige reu?!?!??! Weet iemand dat?
Pulstatilla wordt niet echt gebruikt voor een overmatige hitsige reu, een pulstatilla type reu is namelijk niet over matig hitsig.

wat je zou kunnen geven is Agnus Castus dit is een middel die de geslachtsdrift normaal maakt als hij overmatig is en bevorderd als het ondermaats is (vervelend als je een dekreu hebt)

je kunt ook een complex middel als prodier geslachtsdrift halen, dat is een meer algemeen en wat breder middel
Door Jojo
#373165
sylvia schreef: Pulstatilla wordt niet echt gebruikt voor een overmatige hitsige reu, een pulstatilla type reu is namelijk niet over matig hitsig.

wat je zou kunnen geven is Agnus Castus dit is een middel die de geslachtsdrift normaal maakt als hij overmatig is en bevorderd als het ondermaats is (vervelend als je een dekreu hebt)

je kunt ook een complex middel als prodier geslachtsdrift halen, dat is een meer algemeen en wat breder middel
Wat bedoel je met een pulsatilla-type reu?!?!?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#378368
Jojo schreef: Wat bedoel je met een pulsatilla-type reu?!?!?
In de homeopathie heb je types je hond is dus een pulstatlla type of een ignatia, of een hyoscyamus type.
Misschien is het een goeie tip om eens het boek van Dr. Westerhuis aan te schaffen.

Hond en homeopathie
Atjo Westerhuis
ISBN :90-7598-007-8
uitgeverij inco-hippo
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door