Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#369226
JA, eindelijk heb ik een adres waar ik geschikt aan (rund)onderdelen kan komen.
Maar ik ben op zeeer bescheiden schaal begonnen met barfen, en dan vooral met onderdelen uit de supermarkt (kipkarbo, riblap, vleugel), en daar kom ik wel uit qua juiste samenstelling/percentages. Maar nu kan ik dus ook aan de minder gangbare onderdelen komen en nu weet ik niet zo goed wat handig is om te bestellen voor de eerste keer, vooral ook omdat ik niet weet hoe groot/zwaar alles is.
Het is een zelfslachtende gewone slager dus schaap en geit zal ik bij hem niet kunnen krijgen. Wel alle runderonderdelen.
Ik wil niet al te veel organen hebben want ik geef nu energique.
Strot bijvoorbeeld, heb je daar wat aan qua vlees of ik dat allemaal kraakbeen en hoe groot/zwaar is zo'n ding.
wie geeft mij een richtlijn voor een test-bestelling voor mijn Welsh van 8 kilo. Kortom, wat zit er allemaal aan een koe wat de slager niet in zijn vitrine legt en wat mijn hond kan eten??
(Ik kan niet gaan kijken wat ik wil hebben want het is bij mijn moeder in het dorp en zij gaat het op slacht-dag voor me ophalen)
Door Doedels
#369384
sylvia schreef: Je kunt om kopvlees vragen , pens, strot , afsnijsels.
Kalfsrib en borststuk, runderstaart. Strot is kraakbeen met vlees. Het is een fink ding, maar gemakkelijk in mootjes te hakken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door