Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#368764
Helaas kreeg ik gisteren te horen dat de tumor weer groter is geworden :(. Daarnaast is Nero de afgelopen week erg lusteloos en eet en drinkt hij ook niet meer zelf. Hij is door het spugen behoorlijk afgevallen en is gewoon te zwak om voor zichzelf te zorgen. Ik voer hem dus 3x per dag wat CB en geef hem geregeld vocht met een spuitje (Rehydration Support). Ben er nu wel achter dat al dat spugen waarschijnlijk door obstipatie kwam. Nero had b.v. vorige week diaree en vrijwel gelijk daarna kwam er een behoorlijk harde lange drol. Naast Primperid krijgt hij nu dus ook dagelijks Laxatract met als gevolg dat Nero de afgelopen paar dagen zeer regelmatig mooie zachte drollen heeft. Ook zijn maag kan zich nu weer prima legen en het eten blijft merendeels binnen (ook tijdens en vlakna het poepen). Verder is Nero wat snotterig en heeft af en toe wat koorts (misschien verkouden en daarom niet helemaal lekker?). Nero krijgt nu dus alleen nog maar Prednison en ik hoop dat hij de aankomende week weer wat aansterkt nu hij zijn eten binnenhoud. Zijn tumor zal natuurlijk blijven groeien, maar hij heeft gelukkig geen pijn. Het is dus nu echt een kwestie van weken i.p.v. maanden. De internist zou mijn DA op de hoogte stellen zodat ik geen tekst en uitleg hoef te geven wanneer ik besluit Nero in te laten slapen. Heb gisteren natuurlijk een behoorlijk potje lopen janken :'(, vooral omdat het een paar weken geleden nog zo positief uitzag. Ik heb overigens geen spijt van de chemo's. De meeste katten reageren er goed op, en ergens heeft Nero er ook een paar weken baat bij gehad. Voordat ik wist dat Nero kanker had liep ik al bijna een jaar met de gedachte om een windhond erbij te nemen. Mijn ene hond Ammy (DH van 9) leeft waarschijnlijk ook niet heel lang meer :'( en mijn andere hond Prince (Labrador van 12) kan niet goed alleen zijn. Wanneer Nero er straks niet meer is denk ik alsnog een windhond te nemen, waarschijnlijk een Podenco Ibicenco (helpt denk ik ook bij de verwerking van het verlies van Nero en geeft afleiding enz.). Ik weet nog niet of ik een Podi pup van een fokker wil of van een stichting voor windhonden (een stamboom vind ik niet zo belangrijk). Afgelopen maart was het alweer 5 jaar geleden dat mijn kat Banjo en mijn Arabische paardje Sheila over de regenboog zijn vertrokken. Eerst mijn kat aan nierfalen en 2 weken later mijn paard die tijdens de bevalling hevig is gaan bloeden. Acht maanden later kreeg ik Nero en acht weken daarna kwam Dante, beide hebben mij toen enorm geholpen. Dayna, die ik ook alweer 3 jaar bij mij is, heb ik meer voor Nero en Dante genomen dan voor mezelf. Als Nero er straks niet meer is denk ik niet snel nog een kat erbij te nemen. Dante heeft problemen met zijn nieren en Dayna zal dus waarschijnlijk als enige overblijven. Zowel Dante als Dayna zijn gek op honden en eisen regelmatig de aandacht van zowel Prince als Ammy op. Gezien Dante op het ogenblik stabiel is met zijn nieren en blaakt van de energie, is een pup voor hem ook erg leuk (hij gaat Nero natuurlijk ook missen). Ik weet dat de vorige eigenaar van Dayna een aantal Whippets had en geloof ik ook nog een Afgaan die ze regelmatig om aandacht vroeg, dus ook voor Dayna zal een windhond erg leuk zijn. Zolang Nero nog geniet mag hij natuurlijk lekker bij me blijven, en elke week dat hij nog leeft zal ik ook van hem genieten. Laten we hopen dat dit nog vele mooie weken mogen zijn.

Groetjes Rosita
Door Lizzy
#368806
Ahhh sh*t Rosita, wat vind ik dit nou onwijs rot om te lezen :'(. Ik had zo voor jou en Nero gehoopt dat het aan zou slaan en hij nog lange tijd bij je mocht blijven... Getsie joh, dit moet inderdaad een klap voor je geweest zijn... En dan ook nog Ammy.... Je hebt het behoorlijk te verduren zeg :'(. Ik hoop dat het je inderdaad een beetje helpt om een andere hond erbij te nemen. Het zorgt in ieder geval voor stikveel afleiding en dat is in jou situatie misschien wel fijn. Nou joh, echt onwijs balen voor je. Ik hoop dat Nero toch nog een tijdje bij je blijft.... En als je hem moet laten gaan: je hebt echt alles alles alles alles en meer voor hem gedaan! Ik vind het echt knap van je!
Door Borke
#368816
Ach, wat ontzettend verdrietig dat het nu zo loopt.

Een nieuwe hond is en goed idee voor straks, dat zal je helpen om je gedachten wat te verzetten.

Heel veel sterkte en geniet van elke mooie dag die er is :-)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#368842
Ach wat verdrietig, genieten jullie nog van elkaar deze laatste weken, sterkte :-* :'(
Door Mevroi Kruim
#368863
Oh jakkes wat verschrikkelijk naar voor je :'(
Heel erg veel sterkte gewenst en nog een paar goeie laatste weken.
Door wenne
#368884
Heel veel sterkte Rosita!
Ik hoop dat jullie nog een tijdje van elkaar mogen genieten!
Door Truus
#368891
Van mij ook heel veel sterkte Rosita :-* :'( Je hebt zoveel gedaan, ik vind het onwijs knap!
Door Nelly
#369201
Ach Rosita, wat rot voor je! Hopenlijk mag je je vriendje nog een poosje bij je houden. Ik vind het trouwens een goed idee om een pup of oudere hond erbij te nemen. Het verzet je gedachten een beetje. Nadat ik afscheid heb moeten nemen van m'n oude vriend Ashley is Simply Red bij me komen wonen en dat helpt heel veel in het verwerken van het verdriet, hoewel er soms toch nog tranen vloeien hoor.
Groetjes en strekte, Nelly.
Door Rosita
#369240
Bedankt allemaal :-*,

Sinds vanmorgen gaat het erg slecht met Nero. Hij heeft weer overgegegevn en is gewoon helemaal op. Ik heb dan ook besloten om mijn lieve ventje straks om 4 uur zijn wel verdiende rust te geven. Omdat het weekend is kan de DA helaas niet thuis komen. Nero is al vrij ver heen en is zich niet meer zo bewust van zijn omgeving. Om te wachten tot maandag dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen, dus gaan we om 4 uur zelf naar de DA. Nero neem ik lekker op schoot, hij hoeft dus niet meer in zijn mandje. Daarna wordt Nero om half 5 begraven. Ik zelf ben gewoon helemaal stuk. Ik weet zeker dat een hond zal helpen, maar de eerste paar weken moet ik ook daar nu even niet aan denken. Dante zal zijn broertje ontzettend gaan missen en hij heeft dan gewoon mijn volledige aandacht nodig.

Ik zou het fijn vinden wanneer mijn eerdere onderwerp over Nero "chemo voor Nero" kan worden verwijdert. Het zag er toen nog zo positief uit, maar het is nu en straks te pijnlijk om terug te lezen. Ik ga zo Nero nog lekker kuffelen en hoop dat straks om 4 uur alles vredig verloopt.

Groetjes Rosita
Door Truus
#369242
In gedachten ben ik bij jullie Rosita, het is een moedig besluit :'(. Zo gaat het ook niet langer voor Nero.Als je wilt, blijf er dan hier over praten want wij begrijpen je verdriet.
Sterkte meis :-*
Door karin2
#369254
Rosita schreef: Bedankt allemaal :-*,

Sinds vanmorgen gaat het erg slecht met Nero. Hij heeft weer overgegegevn en is gewoon helemaal op. Ik heb dan ook besloten om mijn lieve ventje straks om 4 uur zijn wel verdiende rust te geven. Omdat het weekend is kan de DA helaas niet thuis komen. Nero is al vrij ver heen en is zich niet meer zo bewust van zijn omgeving. Om te wachten tot maandag dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen, dus gaan we om 4 uur zelf naar de DA. Nero neem ik lekker op schoot, hij hoeft dus niet meer in zijn mandje. Daarna wordt Nero om half 5 begraven. Ik zelf ben gewoon helemaal stuk. Ik weet zeker dat een hond zal helpen, maar de eerste paar weken moet ik ook daar nu even niet aan denken. Dante zal zijn broertje ontzettend gaan missen en hij heeft dan gewoon mijn volledige aandacht nodig.

Ik zou het fijn vinden wanneer mijn eerdere onderwerp over Nero "chemo voor Nero" kan worden verwijdert. Het zag er toen nog zo positief uit, maar het is nu en straks te pijnlijk om terug te lezen. Ik ga zo Nero nog lekker kuffelen en hoop dat straks om 4 uur alles vredig verloopt.

Groetjes Rosita






sterkte voor straks Rosita :'(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#369313
Rosita schreef: Bedankt allemaal :-*,

Sinds vanmorgen gaat het erg slecht met Nero. Hij heeft weer overgegegevn en is gewoon helemaal op. Ik heb dan ook besloten om mijn lieve ventje straks om 4 uur zijn wel verdiende rust te geven. Omdat het weekend is kan de DA helaas niet thuis komen. Nero is al vrij ver heen en is zich niet meer zo bewust van zijn omgeving. Om te wachten tot maandag dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen, dus gaan we om 4 uur zelf naar de DA. Nero neem ik lekker op schoot, hij hoeft dus niet meer in zijn mandje. Daarna wordt Nero om half 5 begraven. Ik zelf ben gewoon helemaal stuk. Ik weet zeker dat een hond zal helpen, maar de eerste paar weken moet ik ook daar nu even niet aan denken. Dante zal zijn broertje ontzettend gaan missen en hij heeft dan gewoon mijn volledige aandacht nodig.

Ik zou het fijn vinden wanneer mijn eerdere onderwerp over Nero "chemo voor Nero" kan worden verwijdert. Het zag er toen nog zo positief uit, maar het is nu en straks te pijnlijk om terug te lezen. Ik ga zo Nero nog lekker kuffelen en hoop dat straks om 4 uur alles vredig verloopt.

Groetjes Rosita
Sterkte Rosita, je hebt zo hard voor hem gevochten, en hem alle kansen gegeven maar het heeft niet zo mogen zijn.


*********************************************

Gentle eyes that see so much,
paws that have the quiet touch,
Purrs to signal "all is well"
and show more love than words could tell.
Graceful movements touched with pride,
a calming presence by our side
A friendship that takes time to grow
Small wonder why we love them so


**********************************************
Laatst gewijzigd door sylvia op za 13 aug 2005, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door