Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Debora
#368850
Vraag ik me af: kun je dus een lekkere groentemix maken gewoon ter vulling zeg maar.
Sam krijgt nu dagelijks Carnibest en soms wat te kauwen erbij. Vanochtend was dat kipkarkas en dat smaakte haar opperbest trouwens ;D. Euhm maar daarna staat ze weer voor mijn neus met een blik van: is dit alles. Volgens mij krijgt ze toch echt genoeg. Ze weegt 22 kilo en ik geef haar zo ongeveer 500 gram Carnibest per dag, plus dan nog extra's zoals een kipkarkasje ofzo. Ze is ook niet te mager verder. Kan ik dus een groentemixje maken zodat ze ook nog wat vulling heeft of is dat weer teveel van het goede qua voedingsstoffen?
Door Mevroi Kruim
#368858
Tja, kan wel op zicht, groente bevat weinig calorieen. Alleen als je er van alles door moet doen om het haar te laten eten, dan krijgt ze misschien toch teveel op den duur.
Enne, honden hebben gewoon altijd honger! Behalve als je ze als wolven voert, dus 1x per paar dagen een enorme hoeveelheid, DAN hebben ze even genoeg ;D ;D
Door Truus
#368885
Laatst had Lizzy een lijstje van de calorieen.


Een paar voorbeeldjes:

Andijvie: per 1000 gram bevat dit 102 kcal
Bloemkool: per 1000 gram bevat dit 138 kcal
Worteltjes: per 1000 gram bevat dit 269 kcal
Spruitjes: per 1000 gram bevat dit 332 kcal
Spinazie: per 1000 gram bevat dit 179 kcal
Snijbonen: per 1000 gram bevat dit 286 kcal
Doperwten: per 1000 gram bevat dit 312 kcal

Het valt dus best mee en het zijn geen dikmakers.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#368897
Ik laat je bericht maar niet aan Gitte lezen, 500 gr. Carnibest voor een hond van 22 kg, en nog niet dik worden :o ;). Gitte weegt 34 kilo en krijgt dezelfde hoeveelheid (maar zij is wel gecastreerd).

Groentes kun je er idd bij geven voor de vulling, wat je ook kan doen is zorgen dat je hond langer bezig is met eten door de Carnibest in een Kong te doen.
Dat doe ik bij Gitte ook, wat niet in haar Kong past krijgt ze eerst in haar bak, en daarna de Kong uitslobberen, ze is dan in totaal een kwartiertje bezig met eten en komt nooit meer voor meer vragen, terwijl als ik alles in de bak doe ze je daarna staat aan te kijken van: 'waar is de rest?'
Door Debora
#368913
Nitus schreef: Ik laat je bericht maar niet aan Gitte lezen, 500 gr. Carnibest voor een hond van 22 kg, en nog niet dik worden :o ;). Gitte weegt 34 kilo en krijgt dezelfde hoeveelheid (maar zij is wel gecastreerd).

Groentes kun je er idd bij geven voor de vulling, wat je ook kan doen is zorgen dat je hond langer bezig is met eten door de Carnibest in een Kong te doen.
Dat doe ik bij Gitte ook, wat niet in haar Kong past krijgt ze eerst in haar bak, en daarna de Kong uitslobberen, ze is dan in totaal een kwartiertje bezig met eten en komt nooit meer voor meer vragen, terwijl als ik alles in de bak doe ze je daarna staat aan te kijken van: 'waar is de rest?'
ja zo ongeveer 400/500 gram per dag. Maar ik wandel behoorlijk veel met haar hoor ;D (waarmee ik niet wil beweren dat jij dat niet doet natuurlijk ;) )ben er zelf ook flink van afgevallen :P Maar een goeie tip om het in de Kong te proppen, dan heeft ze wat te doen, dankje!

Sam is trouwens ook gecastreerd
Laatst gewijzigd door Debora op vr 12 aug 2005, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#369585
Hier ook een ontzettend hongerende castraat. Hij doet altijd erg lang over zijn eten, een echt herkauwer, dus daar ligt het bij mij niet aan. Soms geef ik wel eens gekookte groenten, volgend mij is dat echte pure maagvulling waar totaal geen voedingswaarde meer in zit. Zo hoeven de resten van het avondeten ook niet meer in de vuilnisbak ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door