Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wimk
#368762
Hallo allemaal.

We zijn net terug uit Spanje en we hebben het daar heerlijk gehad. Bumper heeft er heerlijk gebarft, carcassas de pollo vond hij heerlijk, maar nu even het volgende.
Zoals jullie sommigen van jullie weten ben ik met Bumper naar de DA geweest en daarna ook naar Dr Crama in Rotterdam. Wat mij zo bevreemde is dat Dr Crama zonder een foto mij wist te vertellen dat Bumper LPC had aan beide voorpoten. Hij liep toen al een week of 2 al weer vrij goed. We zijn nu 6 weken verder en Bumper heeft volgens mij totaal geen last meer van zijn voorpoten.
Ik heb alles voor Bumper over en ik wil bestg die 1500 euro betalen voor de operatie, maar ik wil wel zeker weten dat het nodig is.
Wat raden jullie mij nu aan????
Moet ik in Adam een 2nd opinion aanvragen en zo ja bij wie???
Nogmaals hij loopt nu als een kivit.

Gr WIm
Laatst gewijzigd door wimk op vr 12 aug 2005, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#368768
Ik heb het al eerder gezegd. Ik ben bij Yolande Krooshof in Emmeloord geweest en ben er uitermate tevreden over. En gezien het feit dat ik werkelijk bijzonder kritisch ben over iedere DA waar ik ook maar naar toe ga met mijn dieren en niet snel tevreden ben, denk ik echt dat Yolande zowaar een goede orthopeed is 8) Al moet je er misschien ver voor rijden. Ik zou het er echt voor over hebben.

PS Honden met dubbelzijdig lpc lopen vaak niet mank he. Dat is een fikse valkuil. Ze hebben aan beide poten pijn nl. Al hoop ik uiteraard dat Bumpertje net als Kuma gewoon groeipijnen zal blijken te hebben ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#368771
wimk schreef: We zijn nu 6 weken verder en Bumper heeft volgens mij totaal geen last meer van zijn voorpoten.
Ik heb alles voor Bumper over en ik wil bestg die 1500 euro betalen voor de operatie, maar ik wil wel zeker weten dat het nodig is.
Wat raden jullie mij nu aan????
Moet ik in Adam een 2nd opinion aanvragen en zo ja bij wie???
Nogmaals hij loopt nu als een kivit.
Als Bumper nergens last meer van heeft zou ik er nu niets meer aan doen. Waarschijnlijk zijn het dan toch groeipijnen geweest.
Een second opinion lijkt mij nu tamelijk overbodig, dat zou je altijd nog kunnen doen mocht ie weer mank gaan lopen.
Heb je je DA en dr. Crama er al van op de hoogte gesteld dat Bumper al weer een tijdje als een kievit loopt en wat zeggen zij daarvan?
Door Helen
#368773
Nitus schreef: Als Bumper nergens last meer van heeft zou ik er nu niets meer aan doen. Waarschijnlijk zijn het dan toch groeipijnen geweest.
Een second opinion lijkt mij nu tamelijk overbodig, dat zou je altijd nog kunnen doen mocht ie weer mank gaan lopen.
Heb je je DA en dr. Crama er al van op de hoogte gesteld dat Bumper al weer een tijdje als een kievit loopt en wat zeggen zij daarvan?
Ik zou dus willen weten of er wel of niet wat zit. Want daar kan je dan rekening mee houden met de belasting. Met een hond met ed, al heeft hij er geen last van, zou ik anders omgaanm dan een volledig gezonde hond. Als je weet wat hij heeft, kan je ook adequaat ingrijpen als hij last gaat krijgen.
Door Helen
#368774
Verder vind ik zelf dat onregelmatigheid heel moeilijk te zien is bij honden en paarden en dat niet iedere eigenaar goed in staat is om te zien of zijn hond/paard nou wel of niet helemaal zuiver loopt. Een getraind oog is daar echt vaak voor nodig.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#368800
Wel typisch dat hij zonder foto´s kan vertellen dat hij LPC heeft.
Je kunt het afwachten of een second opinion vragen en foto´s laten maken. In Amsterdam zit DOCA maar ik heb net als Helen goede ervaringen met Yolande Krooshof in Emmeloord.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#368820
Bij Bas wist ik doordat ik officiele foto's moest laten maken (contractverplichting) dat hij LPC had. Hij heeft hier nooit last van ondervonden totdat een bouvier hem ondersteboven liep (m.a.w. niet op tijd kon afremmen en precies bovenop die poot van Bas belandde) waarna Bas gilde en mank liep. Eindresultaat was opereren. Helaas was dit een gok omdat er al veel arthrosevorming was en het daardoor niet meer zeker was dat de operatie effect zou gaan hebben. De operatie is nu ongeveer een jaar geleden en het effect is nu weg; Bas mankt linksvoor.

Dus, eigenlijk moet je zeker weten wat er gaande is want een dergelijk verhaal als Bas had/heeft is ook niet handig.
Door wimk
#371227
Na veel wikken en wegen heb ik Yolanda Krooshof gebeld, ze ging helaas nu op vakantie maar ik heb een afspraak gemaakt om langs te komen op 13 september,
Ik hoop dat er niks aan de hand is, Bumper loopt heel goed, ik vind alleen dat hij zijn voorpoten wat dicht bij elkaar neerzet.
Ik hou jullie op de hoogte als ik wat meer weet.

Gr Wim
Door Lizzy
#371544
Super Wim, dat je een afspraak met haar hebt! Ik denk dat je er goed aan doet om voor een second opinion te gaan. Want zonder foto's kan die Crama echt niet zien of hij LPC heeft ja of nee. Hij kan hooguit een vermoeden uitspreken....
Door Helen
#371549
Lizzy schreef: Super Wim, dat je een afspraak met haar hebt! Ik denk dat je er goed aan doet om voor een second opinion te gaan. Want zonder foto's kan die Crama echt niet zien of hij LPC heeft ja of nee. Hij kan hooguit een vermoeden uitspreken....
Dat weet ik niet helemaal zeker. Want wat mij verteld is, is dat LPC vaak zo beroerd te zien is op een gewone rontgenfoto als er nog geen arthrose gevormd is (vandaar dat wij een CT-scan hebben laten maken), dat je eigenlijk op basis van de klachten de diagnose moet stellen of af moet wachten totdat er arthrose zit en je dan wel wat op een rontgenfoto ziet. Vandaar dat er in een vroeg stadium altijd "verdacht van lpc" wordt gediagnostiseerd en de diagnose "lpc "zelf pas een geruime tijd daarna gesteld kan worden.
Door Lizzy
#371552
Helen schreef: Dat weet ik niet helemaal zeker. Want wat mij verteld is, is dat LPC vaak zo beroerd te zien is op een gewone rontgenfoto als er nog geen arthrose gevormd is (vandaar dat wij een CT-scan hebben laten maken), dat je eigenlijk op basis van de klachten de diagnose moet stellen of af moet wachten totdat er arthrose zit en je dan wel wat op een rontgenfoto ziet. Vandaar dat er in een vroeg stadium altijd "verdacht van lpc" wordt gediagnostiseerd en de diagnose "lpc "zelf pas een geruime tijd daarna gesteld kan worden.
Aha. Nou, ik heb andere verhalen gehoord namelijk dat LPC prima via een rontgenfoto te diagnostiseren is. Maar, misschien heb je gelijk hoor! Ik heb niet erg veel kijk op LPC. Neemt niet weg dat ik mijn hond, die weer goed lijkt te lopen, never-nooit op deze manier zou laten opereren (want dat is wat Dr Crama wilde doen). Zonder foto's en/of zonder 2nd opinion. Misschien heeft Crama wel helemaal hartstikke gelijk, maar ik zou dat graag dan nog een keer bevestigt willen zien door een ander. Ben overigens ook helemaal met je eens dat een eigenaar vaak niet goed kan beoordelen of een hond werkelijk goed loopt.
Door Helen
#371562
Lizzy schreef: Aha. Nou, ik heb andere verhalen gehoord namelijk dat LPC prima via een rontgenfoto te diagnostiseren is. Maar, misschien heb je gelijk hoor! Ik heb niet erg veel kijk op LPC. Neemt niet weg dat ik mijn hond, die weer goed lijkt te lopen, never-nooit op deze manier zou laten opereren (want dat is wat Dr Crama wilde doen). Zonder foto's en/of zonder 2nd opinion. Misschien heeft Crama wel helemaal hartstikke gelijk, maar ik zou dat graag dan nog een keer bevestigt willen zien door een ander. Ben overigens ook helemaal met je eens dat een eigenaar vaak niet goed kan beoordelen of een hond werkelijk goed loopt.
O ja, ik zou nooit en te nimmer mijn hond laten opereren zonder 100% zeker te weten dat het nodig is.
Ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat lpc super moeilijk te zien is op foto's. Als je even op internet rondstruint staat dat ook vaak aangegeven. Het is nl vaak zo'n klein botsplintertje dat het niet te zien is op een foto omdat het wegvalt tov de andere botstructuren. De plek waar het vanafgebroken is kan je ook niet altijd zien of omdat het te klein is of omdat het niet op de foto staat. Een foto is tenslotten slechts 2D en laat slechts een klein gedeelte zien. Bij een verder gevorderd stadium is het idd wel te zien.
Dat is iig wat ik ervan begrepen heb.
Laatst gewijzigd door Helen op wo 17 aug 2005, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door