Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#368113
Hier even een berichtje van mij.
Ik heb vandaag de energique opgehaald en meteen de strips bij de apotheek.
100 strips voor 13,50.
Shanden is nu natuurlijk al 2 en halve week aan het dieetvoer (brok) van de dierenarts en tot mijn verbazing zie ik dat zijn urine PH waarde tussen de 6,5 en 7 zi(meer 6,5 dan 7 hoor), dus is al stukken naar beneden!!!
Ik heb dit genoteerd en ga vanavond meteen beginnen met het vers te voeren, hoop zo dat het wil!!
Een vriendin van me belde op die wil voor haar Leonberger ook wel overstappen, die gaf 50% vlees en 50% brok, nu willen we dan toch bij Jolande (jolly) gaan bestellen BIBi, omdat we toch samen bestellen is dat ideaal en het is echt vlees, terwijl energique van die papieren schijfjes zijn hihihi....
De vitamineC heb ik bij een Reformhuis gehaald want je kon voor 2 euro halen bij kruidvat maar allemaal gezoet met zoetstof en deze voor 10 euro is niet gezoete vitamineC, lijkt mij gezonder.
Is tabletten van 1000MG maar breek voorlopig doormidden.
Nou mensen wens me maar veel succes!
Jullie horen nog van me...
Oh en Jolanda!!! ik heb je gemaild hoor.... ;)

PS...is toch niet erg he dat ik nu eerst die energique even voer en daarna weer overstap op BIBI??
Gebruikersavatar
Door Nitus
#368222
KayleighShanden schreef: PS...is toch niet erg he dat ik nu eerst die energique even voer en daarna weer overstap op BIBI??
Nee hoor, is niet erg ;).

En wat fijn dat de Ph waarde al gezakt is! Veel succes! :)
Door Doedels
#368391
Nou, spannend, maar de Ph is al aardig de goede kant op. Je hebt er verstandig aan gedaan om geen vit. C met suiker of een smaakje te nemen. Mocht de Ph niet helemaal goed gaan dan kan je troebele appelazijn proberen. Daar ben ik heel tevreden over. Ik heb ook heel lang getobt met de Ph van de urine. Op dit moment is alles OK. Veel succes en hou ons op de hoogte.
Door Daisy75
#368602
Doedels schreef: Nou, spannend, maar de Ph is al aardig de goede kant op. Je hebt er verstandig aan gedaan om geen vit. C met suiker of een smaakje te nemen. Mocht de Ph niet helemaal goed gaan dan kan je troebele appelazijn proberen. Daar ben ik heel tevreden over. Ik heb ook heel lang getobt met de Ph van de urine. Op dit moment is alles OK. Veel succes en hou ons op de hoogte.
Troebele appelazijn, waar koop ik dat?? en lust hij dan zn eten nog wel?
Door Lizzy
#368622
KayleighShanden schreef: Troebele appelazijn, waar koop ik dat?? en lust hij dan zn eten nog wel?
Bij de reformwinkel of zaken als De Tuinen (en dan naam stad). Mijn honden vinden appelazijn heel erg vies ja. Misschien kunnen Doedels (heeft met hetzelfde bijltje gehakt trouwens. Ook blaasgruis! Dat topic staat ook nog in de medische categorie) of Tannetje hints en tips geven!
Door Daisy75
#368697
Ja ik probeer het voorlopig wel met Vitamine C hoor, dat eet ie gewoon op das een pilletje...want het lijkt mij zelf ook geen eten hoor azijn door me vlees hihi...

Vanochtend even goed gekeken naar shanden zijn ontlasting, nou moet zeggen na twee vleesmaaltijden gewoon mooie poep, en zeker voor zijn doen!!!
Dus hij krijgt er gelukkig geen diaree van...van de energique.
Als de energique op is ga ik over op de Bibi, dat heb ik al besproken met Jolanda...vind ik toch meer echt vlees...Nu nog hopen dat zn Ph goed blijft dat zou helemaal toppie zijn!
Laatst gewijzigd door Daisy75 op vr 12 aug 2005, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#368862
Ik gooi een beetje appelazijn door de groentenmix en dat eten ze hier zonde rproblemen. Maar da's niet meer dan 1 a 2 eetlepels, dat zal wel te weinig zijn voor jouw hond.
Door Doedels
#369072
De meeste honden zijn niet dol op appelazijn. Petr ook niet. Ik gaf hem 2x daags 1 theelepel door kvv of vlees dat hij echt lekker vind. (Hij weegt 13,5 Kg) Door dingen heen die hij niet heel erg lekker vind lukt het niet. Hij loopt dan op zijn bak af en loopt met dezelfde vaart weer achter uit ;D De Ph van de urine vloog naar beneden. Het mag dan wel vies zijn, maar het is echt de moeite waard. Ook zeer waardevol vind ik cranberry. Dat voorkomt dat bacteriën zich aan de blaaswand hechten. Soms zijn de urinewegen niet helemaal perfect gevormd waardoor er bacteriën kunnen achterblijven. Daardoor krijg je een steeds terugkerende blaasontsteking die vervolgens weer strufietgruis veroorzaakt. Tussen de maaltijden door extra laten drinken spoelt het gruis ook goed uit. Mijn andere hond, Hafan, kon overigens absoluut niet zonder dieetbrokken. Ik kon ze ook niet een beetje mengen met gewone brokken. Binnen een week zat hij vol met gruis. Zo snel gaat het zelden, maar Hafan is op vele fronten uniek ;D. Sinds hij vers vlees eet, heeft hij nooit meer gruis gehad :D
Door Daisy75
#369190
Ik heb een dringend verzoek tot hulp!!
Want ik geef nu 2 dagen vlees en Shanden zn Ph is van 6,5 naar 8 gevlogen!!
Dus die vitamineC is niet voldoende....weet iemand wat ik nu moet doen want dit vind ik eng hoor.....
Door Lizzy
#369193
KayleighShanden schreef: Ik heb een dringend verzoek tot hulp!!
Want ik geef nu 2 dagen vlees en Shanden zn Ph is van 6,5 naar 8 gevlogen!!
Dus die vitamineC is niet voldoende....weet iemand wat ik nu moet doen want dit vind ik eng hoor.....
Cranberry en appelazijn!

En niet direct in paniek raken! Rustig maar. Er is geen man overboord!
Door Daisy75
#369194
oke sorry ben zo bang mijn hondje iets aan te doen de stakker...
Dus cranberry EN appelazijn....in wat voor vorm is die cranberry dan???
Door Lizzy
#369195
KayleighShanden schreef: oke sorry ben zo bang mijn hondje iets aan te doen de stakker...
Dus cranberry EN appelazijn....in wat voor vorm is die cranberry dan???
Ja, beide. De pH moet snel omlaag. Dus, vitamine C (ascorbinezuur - hoeveel mg geef je nu per dag?) EN appelazijn EN cranberry. Ik zou voor cranberry capsules kiezen. Te koop bij de drogist.
Door Daisy75
#369198
Ik geef nu vitaminec 500 mg
Die cranberrycapsules zijn idd te koop ook bij de hema, mag ie dan 1 zon hele capsule?? en dan die appelazijn, hoeveel daarvan hebben dan??
Dus dan moet ie Vitamine C, Cranberry capsule en appelazijn op 1 dag??
Ik ga meteen die capsules en die azijn halen...
Door Lizzy
#369200
KayleighShanden schreef: Ik geef nu vitaminec 500 mg
Die cranberrycapsules zijn idd te koop ook bij de hema, mag ie dan 1 zon hele capsule?? en dan die appelazijn, hoeveel daarvan hebben dan??
Dus dan moet ie Vitamine C, Cranberry capsule en appelazijn op 1 dag??
Ik ga meteen die capsules en die azijn halen...
Zijn ontlasting is goed. Ik zou dus de vitamine C verhogen naar 750 mg en opbouwen naar 1000 en misschien zelfs 1500 mg. Het is wel ascorbinezuur he?

Ik weet niet wat de volwassendosering is voor deze cranberry capsules. Dat verschilt per merk. Geef de halve volwassendosering maar om eens te kijken hoe dat valt.

En Doedels geeft 2 keer per dag 1 theelepel appelazijn. Ik zou dezelfde dosering aanhouden.

En ja, dit allemaal op 1 dag geven. De pH waarde moet omlaag. Ik sluit niet uit dat er ook nog een AB kuurtje nodig is, want ik heb mijn twijfels (en die blijf ik hebben gezien mijn ervaringen met struviet) hebben over de aanwezigheid van bacterieen.
Door Daisy75
#369203
Ok ik ga het halen...en anders ga ik wel naar tannetje met shanden ofzo...daar kan je toch gewoon heen??
Want ik baal hiervan...en idd ik twijfel ook want het is elke keer zo van oke hij heeft struviet...huppa op de brokken maar over andere dingen word niet gepraat dan rijd ik liever een eindje voor een arts die er wel verstand van heeft...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door