Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#368292
Wij nemen onze honden mee naar denemarken op vakantie. Nu weet ik dat er in ieder geval rabi"{es geent moet worden. Op het park daar zien ze graag dat de hond een vlooienband (scabilor) draagt. Ik heb iets tegen vlooienbanden omdat ik ook een kind heb dat de honden constand om de nek hangt. Dan heb ik zowie zo liever geen gif om de nek van mijn honden. Nu heb ik wel een mengsel van E- olieën tegen vlooien en teken. Wat ik dus niet weet is of ze hier genoegen mee nemen. (bij centerparcs en landal willen ze ook dat je hond een vlooienband draagt, we zijn daar nog nooit op gecontroleerd). Welke ziekten komen er in denemarken voor, waar ik ze tegen zou moeten beschermen? Zou ik ze ook moeten ontwormen na de vakantie? (doe ik anders eingelijk nooit).
Door Helen
#368293
avalon schreef: Wij nemen onze honden mee naar denemarken op vakantie. Nu weet ik dat er in ieder geval rabi"{es geent moet worden. Op het park daar zien ze graag dat de hond een vlooienband (scabilor) draagt. Ik heb iets tegen vlooienbanden omdat ik ook een kind heb dat de honden constand om de nek hangt. Dan heb ik zowie zo liever geen gif om de nek van mijn honden. Nu heb ik wel een mengsel van E- olieën tegen vlooien en teken. Wat ik dus niet weet is of ze hier genoegen mee nemen. (bij centerparcs en landal willen ze ook dat je hond een vlooienband draagt, we zijn daar nog nooit op gecontroleerd). Welke ziekten komen er in denemarken voor, waar ik ze tegen zou moeten beschermen? Zou ik ze ook moeten ontwormen na de vakantie? (doe ik anders eingelijk nooit).
O, interessant, want wij hebben gisteravond besloten dat we de laatste week van augustus ook naar Denemarken gaan. We weten nog niet waarheen. Iemand suggesties? We gaan met de klapcaravan en het liefst naar een plek waar een stad in de buurt is maar waar je ook geweldig kan wandelen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#368297
Ik zou m'n hond in zo'n geval een nep-vlooienband omdoen, en m'n hond op m'n eigen manier behandelen 8).
Volgens mij is extra ontwormen niet nodig, verder kan ik je geen zinnige tips geven ;).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#368298
Verplicht is alleen Rabies. Ik ben een aantal maal met honden naar denemarken geweest. Zit je in een bosrijk gebied dan kom je inderdaad heel wat teken tegen. Een beetje bescherming in die richting is dan geen echt overbodige luxe, maar dat bestond bij mij uit savonds navoelen en met de tekentang aan het werk.

@Helen.
Het zuiden van de Funen, met het eiland Langeland is goed vertoeven met je honden. Je hebt dan een grote stad als Odense op zo'n 50km. zitten maar ook kleinere steden zoals Svendbourg (nog heel behoorlijk). Prachtig gebied, ongerepte natuur enz enz.
Door Lizzy
#368300
Hondvriendelijk land. Wij zijn er ook geweest met de honden. Alleen rabies is een vereiste. Verder hebben ze net als NL wel eens parvo-uitbraken en komt de ziekte van Lyme voor (overgebracht door teken). Ook hetzelfde als in NL. Qua ziektes dus vergelijkbaar met NL en je hoeft niks extra's of specifieks te doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door