Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door baloutje
#368066
Ik heb een vraag.
Sinds een jaar of 2 zijn we met Balou (een franse bull van bijna 4) bezig met haar allergie.
We zijn al bij een dermatoloog geweest, dus we weten waarvoor ze allergies is (div grassen, div kruiden, div bomen, div mijt en katten, en wij hebben ook 2 katten).
Bij de derm. kreeg ze prikjes, maar na 11 maanden was er geen resultaat behaald en zijn we ermee gestopt. Tussendoor zat ze afwisselend aan de prednison en antibiotica kuurtjes. Op aanraden van iemand anders (haar bul had dezelfde klachten) zijn we bij een homeopatische dierenarts terecht gekomen en daar zijn we nu zo'n 9 maanden mee bezig, maar helaas zit Balou nu toch weer aan de pred. omdat de jeuk niet minder werd en het eigenlijk niet meer te doen was. Ze krabde zich tot bloedens toe kapot, wilde niks meer, had nergens interesse in en sliep alleen maar. Ondertussen was ze door de hom. pat. medicijnen bijna helemaal kaal geworden. Kortom, een zielig hoopje ellende.
Nu zit ze dus aan de pred. en is ze weer helemaal de oude, speels, eigenwijs, nauwelijks jeuk en haar haar groeit weer aan.
Maar ik weet dat pred. slecht is en ik vroeg me dus af of er nog goede alternatieven zijn om de jeuk te onderdrukken of beter nog, te laten verdwijnen. We hebben via de dierenarts al Atopica geprobeerd en dat hielp ook niet.
Zoals het er nu naar uitziet zit ze dus de rest van haar leven aan de pred, maar als ze er vanaf zou kunnen komen zou dat natuurlijk beter zijn.
Groetjes, Manon en bull Balou
Door Jojo
#368116
Hé hallo! Welkom hier. ;D
Ik ken de medische geschiedenis van Balou haar allergie al van het FBforum ;) en ik heb misschien nog wel een tip voor je wat je zou kunnen proberen, maar ik zou heel goed kunnen begrijpen dat je in jullie situatie, met de mislukte alternatieven zoiets hebt van, dat wordt toch niets.
Vorige week ben ik met Joey naar een bioresonantie therapeut geweest. Bioresonantietherapie is echt een geweldig iets naar mijn mening. Ik ben zelf al een paar keer behandeld evenals veel mensen in mijn omgeving. Het werkt tegen veel dingen en is geweldig in het geval van allergien. Zelf had ik een lactose intolerantie en wat allegietjes als huisstofmijt en schimmels en pollen :( Nu niet meer ;D nouja, die voor de huisstofmijtjes nog wel wat maar die is erg hardnekkig.
Joey had ook al een paar maanden steeds terugkomende jeuk in veel mindere mate als balou hoor, maar toch. Verder vond ik hem gewoon niet helemaal 100%. Hij had altijd al een hele droge brokkelneus en zn ontlasting bleef toch wat slap de laatste tijd. Na een uitgebreide test is hij toen ook direct behandeld voor een aantal dingen. Ik kan nog niet echt zeggen of het helpt, het was vorige week vrijdag dat we geweest zijn, maar wat ik wel merk is dat zn neus langzaamaan herstelt, hij was zelfs nat vanmorgen, en dat zn ontlasting direct beter was. Het is natuurlijk een langzaam proces, het ongiften van een lichaam maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen, de jeuk is al bijna helemaal weg :D
Ter ondersteuning van het ontgiften geef ik hem nu een kuurtje chlorella.
Er zitten hier best een aantal mensen op het forum met honden die in meer of mindere mate huidklachten hebben/hadden dus je zult vast nog een aantal meer tips krijgen ;)
Door baloutje
#368161
Jojo schreef: Hé hallo! Welkom hier. ;D
Ik ken de medische geschiedenis van Balou haar allergie al van het FBforum ;) en ik heb misschien nog wel een tip voor je wat je zou kunnen proberen, maar ik zou heel goed kunnen begrijpen dat je in jullie situatie, met de mislukte alternatieven zoiets hebt van, dat wordt toch niets.
Vorige week ben ik met Joey naar een bioresonantie therapeut geweest. Bioresonantietherapie is echt een geweldig iets naar mijn mening. Ik ben zelf al een paar keer behandeld evenals veel mensen in mijn omgeving. Het werkt tegen veel dingen en is geweldig in het geval van allergien. Zelf had ik een lactose intolerantie en wat allegietjes als huisstofmijt en schimmels en pollen :( Nu niet meer ;D nouja, die voor de huisstofmijtjes nog wel wat maar die is erg hardnekkig.
Joey had ook al een paar maanden steeds terugkomende jeuk in veel mindere mate als balou hoor, maar toch. Verder vond ik hem gewoon niet helemaal 100%. Hij had altijd al een hele droge brokkelneus en zn ontlasting bleef toch wat slap de laatste tijd. Na een uitgebreide test is hij toen ook direct behandeld voor een aantal dingen. Ik kan nog niet echt zeggen of het helpt, het was vorige week vrijdag dat we geweest zijn, maar wat ik wel merk is dat zn neus langzaamaan herstelt, hij was zelfs nat vanmorgen, en dat zn ontlasting direct beter was. Het is natuurlijk een langzaam proces, het ongiften van een lichaam maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen, de jeuk is al bijna helemaal weg :D
Ter ondersteuning van het ontgiften geef ik hem nu een kuurtje chlorella.
Er zitten hier best een aantal mensen op het forum met honden die in meer of mindere mate huidklachten hebben/hadden dus je zult vast nog een aantal meer tips krijgen ;)
Hoi, bedankt voor je reactie. Zou je mij wat meer info kunnen geven hierover. Het klinkt zeker interessant en misschien heb ik er wat aan. Nee heb ik, ja kan ik krijgen...toch
Door Jojo
#368177
baloutje schreef: Hoi, bedankt voor je reactie. Zou je mij wat meer info kunnen geven hierover. Het klinkt zeker interessant en misschien heb ik er wat aan. Nee heb ik, ja kan ik krijgen...toch
Ik ben er niet zo goed in om het uit te leggen :-\ maar misschien kun je even een kijkje nemen op http://www.bioresonantiepraktijkvoordieren.nl
Ik weet niet of de site al werkt, maar je kunt er iig. terecht voor email en telefoon. Als je toch alvast een beetje wilt weten wat het inhoud kun je ook even een kijkje nemen op http://www.bioresonantie.nl dit gaat over mensen, maar het princiepe (en eigenlijk ook de behandeling) is hetzelfde......
Door baloutje
#368198
Jojo schreef: Ik ben er niet zo goed in om het uit te leggen :-\ maar misschien kun je even een kijkje nemen op http://www.bioresonantiepraktijkvoordieren.nl
Ik weet niet of de site al werkt, maar je kunt er iig. terecht voor email en telefoon. Als je toch alvast een beetje wilt weten wat het inhoud kun je ook even een kijkje nemen op http://www.bioresonantie.nl dit gaat over mensen, maar het princiepe (en eigenlijk ook de behandeling) is hetzelfde......
thanks, ik ga kijken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#368231
baloutje schreef: Ik heb een vraag.
Sinds een jaar of 2 zijn we met Balou (een franse bull van bijna 4) bezig met haar allergie.
We zijn al bij een dermatoloog geweest, dus we weten waarvoor ze allergies is (div grassen, div kruiden, div bomen, div mijt en katten, en wij hebben ook 2 katten).
Bij de derm. kreeg ze prikjes, maar na 11 maanden was er geen resultaat behaald en zijn we ermee gestopt. Tussendoor zat ze afwisselend aan de prednison en antibiotica kuurtjes. Op aanraden van iemand anders (haar bul had dezelfde klachten) zijn we bij een homeopatische dierenarts terecht gekomen en daar zijn we nu zo'n 9 maanden mee bezig, maar helaas zit Balou nu toch weer aan de pred. omdat de jeuk niet minder werd en het eigenlijk niet meer te doen was. Ze krabde zich tot bloedens toe kapot, wilde niks meer, had nergens interesse in en sliep alleen maar. Ondertussen was ze door de hom. pat. medicijnen bijna helemaal kaal geworden. Kortom, een zielig hoopje ellende.
Nu zit ze dus aan de pred. en is ze weer helemaal de oude, speels, eigenwijs, nauwelijks jeuk en haar haar groeit weer aan.
Maar ik weet dat pred. slecht is en ik vroeg me dus af of er nog goede alternatieven zijn om de jeuk te onderdrukken of beter nog, te laten verdwijnen. We hebben via de dierenarts al Atopica geprobeerd en dat hielp ook niet.
Zoals het er nu naar uitziet zit ze dus de rest van haar leven aan de pred, maar als ze er vanaf zou kunnen komen zou dat natuurlijk beter zijn.
Groetjes, Manon en bull Balou
Wat krijgt je hond te eten?
Door baloutje
#368235
Nitus schreef: Wat krijgt je hond te eten?
Ze krijgt sinds een maand of 4 carnibest (daarvoor kende ik het nog niet), afgewisseld met cavom brokken. Ze heeft geen voedsel allergie, maar dit voer is "schoon" van alle geur/kleur/smaak stoffen en conservering, dus dat helpt in ieder geval in haar genezings proces.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#368286
Ik ken Cavom ;), maar het is en blijft een brok. In brokken zit graan, veel graan, zo ook in Cavom, dus ik zie niet in hoe Cavom kan meehelpen in een genezingsproces.
Ik zou voordat je nog allemaal andere dingen gaat proberen je hond eerst eens een tijd 100% op vers te zetten (Carnibest of welk merk dan ook). Ookal weet je 'zeker' ??? dat het geen voedselallergie is.
Wat heb je te verliezen?
En dan ook absoluut geen brokjes als beloning geven. Er zijn genoeg andere alternatieven hiervoor.
Je zou ook contact op kunnen nemen met een holistisch DA: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11904 zie het 2e bericht.
Laatst gewijzigd door Nitus op do 11 aug 2005, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#368625
Nitus schreef: Ik ken Cavom ;), maar het is en blijft een brok. In brokken zit graan, veel graan, zo ook in Cavom, dus ik zie niet in hoe Cavom kan meehelpen in een genezingsproces.
Ik zou voordat je nog allemaal andere dingen gaat proberen je hond eerst eens een tijd 100% op vers te zetten (Carnibest of welk merk dan ook). Ookal weet je 'zeker' ??? dat het geen voedselallergie is.
Wat heb je te verliezen?
En dan ook absoluut geen brokjes als beloning geven. Er zijn genoeg andere alternatieven hiervoor.
Je zou ook contact op kunnen nemen met een holistisch DA: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11904 zie het 2e bericht.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik denk dat je eerst 100% vers moet gaan voeren, dat een paar weken de kans moet geven en dan moet kijken hoe het gaat.
Door Jojo
#368637
Lizzy schreef: Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik denk dat je eerst 100% vers moet gaan voeren, dat een paar weken de kans moet geven en dan moet kijken hoe het gaat.
Nou, ik ben ook absoluut van mening dat 100% vers gewoon beter is maar ik heb foto´s gezien van balou en haar huidproblemen zijn echt heel erg hoor, niet slechts een paar plekjes! Naar mijn mening niet iets wat even opgelost wordt door haar eerst helemaal op vers te zetten...........
Door Lizzy
#368652
Jojo schreef: Nou, ik ben ook absoluut van mening dat 100% vers gewoon beter is maar ik heb foto´s gezien van balou en haar huidproblemen zijn echt heel erg hoor, niet slechts een paar plekjes! Naar mijn mening niet iets wat even opgelost wordt door haar eerst helemaal op vers te zetten...........
Ik geloof je direct dat de problemen echt heel erg zijn. Huidproblemen kunnen echt vreselijk zijn.... en kunnen heel moeilijk te behandelen zijn, helaas.

Maar voordat je allerlei kunst en vliegwerkt uit gaat halen is het gewoon makkelijker om stap voor stap te werk te gaan. Te beginnen met voeding. Ik zeg niet dat dit de oplossing zal bieden. Helemaal niet, want voeding is gewoon niet altijd (helaas) de oplossing voor alle problemen. Maar, in het kader van stap voor stap te werk gaan is het goed om eerst uit te sluiten dat er niet een graanallergie in het spel is. Vandaar: stoppen met brokken. En niet alleen een graanallergie moet uitgesloten worden, je moet ook uitsluiten dat de hond wel/niet tegen doodgekookte eiwitten kan (doodgekookte dierlijke eiwitten kunnen hele vervelende reacties veroorzaken bij honden). Dan weten we dat tenminste zeker. Misschien zou het zelfs goed zijn om voor de hypoallergene versie van Carnibest te gaan! (de eend en rijst). Kun je direct uitsluiten dat de hond allergisch is voor een bepaald type eiwit.

En last but not least moet je in deze situatie (denk ik) het lichaam van de hond zo min mogelijk belasten. En in mijn ogen belast je het lichaam met het voeren van brokken nog steeds teveel.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#368749
Huidproblemen ontstaan door ophoping van afvalstoffen in het lichaam. Door versvlees te voeren voorkom je dat er afvalstoffen bij komen, dus dat is een eerste vereiste. Ik heb hele erge honden totaal zien opknappen op alleen maar versvlees, dus het kan wel hel veel bijdragen. Meestal ben je er in zulke erge gevallen niet met alleen maar versvlees, maar het is wel een start.
Door baloutje
#394542
Sorry dat ik al die tijd niet heb gereageerd, ik zie nu pas de reacties.
Over het voedsel. Balou heeft indertijd dat we aan het uitzoeken waren wat het probleem was ongeveer een maand of 3 op koolvis en rijst/macaroni gezeten, dit om dus uit te sluiten of het wel of niet een voedsel allergie was. In die tijd was er totaal geen enkele reactie te zien, niet slechter, maar zeker ook niet beter.
We geven nu dus Carnibest, en daarbij hebben we nu een aantal smaken, om een beetje af te wisselen (heb natuurmix,kip en lam met rijst). Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van een graan allergie gehoord was, dus ik heb daar verder ook niet aan gedacht voor wat betreft het voedsel.
Als ik een tijdje alleen Carnibest geef, dus geen Cavom brokken, zou ik dus verschil kunnen merken?
En bullenpeesjes, want daar is Balou gek op, en daarmee heeft ze ook gelijk afleiding. En hoelang zou ik dit moeten volhouden om te weten of het wel of niet werkt?
Door baloutje
#394543
Hitam schreef: Huidproblemen ontstaan door ophoping van afvalstoffen in het lichaam. Door versvlees te voeren voorkom je dat er afvalstoffen bij komen, dus dat is een eerste vereiste. Ik heb hele erge honden totaal zien opknappen op alleen maar versvlees, dus het kan wel hel veel bijdragen. Meestal ben je er in zulke erge gevallen niet met alleen maar versvlees, maar het is wel een start.
Wat zou er nog meer voor mogelijkheden kunnen zijn?
Door Doedels
#395410
baloutje schreef: Sorry dat ik al die tijd niet heb gereageerd, ik zie nu pas de reacties.
Over het voedsel. Balou heeft indertijd dat we aan het uitzoeken waren wat het probleem was ongeveer een maand of 3 op koolvis en rijst/macaroni gezeten, dit om dus uit te sluiten of het wel of niet een voedsel allergie was. In die tijd was er totaal geen enkele reactie te zien, niet slechter, maar zeker ook niet beter.
We geven nu dus Carnibest, en daarbij hebben we nu een aantal smaken, om een beetje af te wisselen (heb natuurmix,kip en lam met rijst). Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van een graan allergie gehoord was, dus ik heb daar verder ook niet aan gedacht voor wat betreft het voedsel.
Als ik een tijdje alleen Carnibest geef, dus geen Cavom brokken, zou ik dus verschil kunnen merken?
En bullenpeesjes, want daar is Balou gek op, en daarmee heeft ze ook gelijk afleiding. En hoelang zou ik dit moeten volhouden om te weten of het wel of niet werkt?
Over het algemeen duurt het een paar weken. Soms verergert het probleem tijdelijk omdat de hond gaat ontgiften. Stel dat jouw hond niet tegen gluten kan, dan merk je heel snel resultaat. Bij problemen die lang duren, duurt het vaak ook langer tot je herstel zult zien. Maar in cb zitten verschillende voedingsmiddelen. Als er iets bij zit waar jouw hond allergisch voor is, dan heb je kans dat hij helemaal niet opknapt. Toch zou ik het eerst een week of 6 proberen. Grote kans dat je verbetering zie. Zo niet dan kan je weer verder zoeken. Hou ons op de hoogte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door