Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door chiel78
#367684
Hallo,

Als ik mijn katten wel gewoon brokjes wil geven, maar daarnaast 1 kuiken per dag... Hoeveel blokjes moet ik dan aanhouden?

Als ze uitsluitend brokken eten is de aanbevolen hoeveelheid tussen de 55 en 75 gram per dag. E.g. Hoeveel vult zo'n kuiken?

Bedankt! :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#367722
Geen idee, ik heb totaal geen benul van hoeveel brokken je dan zou moeten vervangen.

Maar even een vraag, waarom zou je brokken geven ?

Ik zou gewoon zijn eten geven wat hij normaal krijgt maar dan 1 maaltijd vervangen door kuikens en er dan meer dan 1 geven, hier eten de volwassen katten 4 a 5 kuikens per kat als ontbijt.
Door chiel78
#367744
Ik zou nog steeds brokken geven omdat ik mij (nog) totaal niet heb verdiept in barfen, en ik eigenlijk met een vers kuikentje wil beginnen omdat ik wel geloof dat vers rauw vlees veel beter voor ze is.

Normaal werk ik niet echt met maaltijden, ik heb namelijk de hele dag door brokjes staan. (hoewel ik daar wel mee ga stoppen omdat mijn kater veel te dik is geworden)

5 kuikens klinkt als erg veel, maar daarentegen is het waarschijnlijk niet te vergelijken met brokjes.

Is volledig barfen trouwens niet ontzettend duur?
sylvia schreef: Geen idee, ik heb totaal geen benul van hoeveel brokken je dan zou moeten vervangen.

Maar even een vraag, waarom zou je brokken geven ?

Ik zou gewoon zijn eten geven wat hij normaal krijgt maar dan 1 maaltijd vervangen door kuikens en er dan meer dan 1 geven, hier eten de volwassen katten 4 a 5 kuikens per kat als ontbijt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#367758
chiel78 schreef: Ik zou nog steeds brokken geven omdat ik mij (nog) totaal niet heb verdiept in barfen, en ik eigenlijk met een vers kuikentje wil beginnen omdat ik wel geloof dat vers rauw vlees veel beter voor ze is.

Normaal werk ik niet echt met maaltijden, ik heb namelijk de hele dag door brokjes staan. (hoewel ik daar wel mee ga stoppen omdat mijn kater veel te dik is geworden)

5 kuikens klinkt als erg veel, maar daarentegen is het waarschijnlijk niet te vergelijken met brokjes.

Is volledig barfen trouwens niet ontzettend duur?
Als je een beetje adresjes hebt is het zeker niet duur, ik koop kopvlees voor 50 cent de kilo en ik kom goedkoop aan kippenvleugels en nekken en aan geiten en lamsvlees, dus als je vriesruimte hebt zodat je wat groter kan inkopen en je kunt wat leuke adressen vinden dan is barfen goedkoper dan brokken. Uiteindelijk is barf of een kvv denk ik altijd goedkoper omdat je de DA niet zo vaak nodig hebt is mijn ervaring

Inderdaad kun je kuikens niet vergelijken met brokken qua hoeveelheid .
Door chiel78
#368278
Nu nog de adresjes... :)
sylvia schreef: Als je een beetje adresjes hebt is het zeker niet duur, ik koop kopvlees voor 50 cent de kilo en ik kom goedkoop aan kippenvleugels en nekken en aan geiten en lamsvlees, dus als je vriesruimte hebt zodat je wat groter kan inkopen en je kunt wat leuke adressen vinden dan is barfen goedkoper dan brokken. Uiteindelijk is barf of een kvv denk ik altijd goedkoper omdat je de DA niet zo vaak nodig hebt is mijn ervaring

Inderdaad kun je kuikens niet vergelijken met brokken qua hoeveelheid .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#368280
Hier in het forum gedeelte zelfsamenstellen honden zie je vaak dat mensen met elkaar inkopen of waar je terecht kunt.
Ik weet zeker dat het goed gaat komen ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door