Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door LSD
#367608
het is me opgevallen dat men jackske van 8 maand nogal slappe stoelgang heeft en dat er wat bloed inzit, ik heb het pas gister gezien omdat ze een paar dagen bij men ouders is gebleven en ik ze pas van gister terug bij mij heb.
Door Doedels
#367876
Heeft hij diarree gehad of iets bijzonders gegeten. Hebben jouw ouders iets bijzonders gemerkt. Heeft hij koorts of voelt hij zich niet lekker? Heb je maar 1 x bloed gezien of vaker?
Door LSD
#367913
ze heeft diarree en meerdere keren zit er bloed bij
maar voor de rest huppelt ze vrolijk rond en nee ze is zeker ni loops dat zou ik wel gemerkt hebben en is een spleetje lager ;)
Door Lizzy
#367916
LSD schreef: ze heeft diarree en meerdere keren zit er bloed bij
maar voor de rest huppelt ze vrolijk rond en nee ze is zeker ni loops dat zou ik wel gemerkt hebben en is een spleetje lager ;)
Heeft ze misschien wormen?

Ik zou van drie dagen ontlasting verzamelen en dit laten onderzoeken door de dierenarts (bel desnoods eerst even met je DA om dit te overleggen).

In de tussentijd zou ik haar goed in de gaten houden en mocht haar toestand verslechteren: dan zou ik je adviseren direct naar de DA gaan.
Door Lizzy
#368017
LSD schreef: vandaag was de ontlasting normaal, maar vandaag ga ik alle 6 de honden ontwormen
Hebben ze wormen dan?
Door LSD
#368018
ik zou het niet weten, ik weet enkel dat de pup van 4 maand etensgeil is maar niet aankomt, dus het is wel nodig en dan ineens alle 6 maar
Door Lizzy
#368019
LSD schreef: ik zou het niet weten, ik weet enkel dat de pup van 4 maand etensgeil is maar niet aankomt, dus het is wel nodig en dan ineens alle 6 maar
Maar waarom zou je je honden ontwormen zonder dat je weet of ze wormen hebben? Wat nou als ze geen wormen hebben? Dan geef je ze toch gif zonder dat het nodig is? (wormengif = gif. Het dood volwassen geharde supersterke wormen van allerlei soorten).
Door LSD
#368021
het is van in november geleden ik ontworm enkel als er een hond een paar dagen diarree heeft gehad en de pup van 4 en 8 maand zijn nog nooit ontwormt
Door Lizzy
#368023
LSD schreef: het is van in november geleden ik ontworm enkel als er een hond een paar dagen diarree heeft gehad en de pup van 4 en 8 maand zijn nog nooit ontwormt
Ik mag toch aannemen dat die van 4 en 8 maand ooit wel ontwormt zijn?

Nou ja, hoe dan ook: ik zie geen enkel nut in ontwormen wanneer niet zeker is gesteld dat er wormen zijn. En die kleine zou je misschien kunnen ontwormen, maar waarom in hemelsnaam alle 6? Ik vind toch dat mensen iets te gemakkelijk denken over het toedienen van gif aan hun honden.....
Door LSD
#368026
kijk bij het werk dat onze honden doen is het wel nodig dat ze af en toe ontwormt worden en zeker elk jaar hun vaccin krijgen
Door pepper
#368030
Lizzy schreef: Ik mag toch aannemen dat die van 4 en 8 maand ooit wel ontwormt zijn?

Nou ja, hoe dan ook: ik zie geen enkel nut in ontwormen wanneer niet zeker is gesteld dat er wormen zijn. En die kleine zou je misschien kunnen ontwormen, maar waarom in hemelsnaam alle 6? Ik vind toch dat mensen iets te gemakkelijk denken over het toedienen van gif aan hun honden.....
Heb ik toch een vraagje??? De eitjes van de spoelworm zijn niet te zien, maar wel vaak aanwezig...zover ik kan lezen over het ontwormen, word het aangeraden omdat mensen, met name kinderen besmet kunnen worden door de eitjes, op speelplaatsen etc...dus het ontwormen is meer van toepassing op de mens dan op de hond...let wel, door die wormbesmetting op kinderen, kunnen kinderen sterven....dus wel of niet is een grote vraag...
Door LSD
#368032
als er beweert wordt dat ontwormen vergif is, hoe worden jou honden dan ontwormt lizzy, elke hond zou vroeg of laat toch wormen hebben, en ik heb al een hond doodziek weten te zij omdat ze vol wormen zat en zelfs uitkotste, 1 pilletje en savonds was ze al helemaal opgeknapt.
Door Lizzy
#368034
pepper schreef: Heb ik toch een vraagje??? De eitjes van de spoelworm zijn niet te zien, maar wel vaak aanwezig...zover ik kan lezen over het ontwormen, word het aangeraden omdat mensen, met name kinderen besmet kunnen worden door de eitjes, op speelplaatsen etc...dus het ontwormen is meer van toepassing op de mens dan op de hond...let wel, door die wormbesmetting op kinderen, kunnen kinderen sterven....dus wel of niet is een grote vraag...
En daarom ben ik ook groot voorstander van het laten controleren van de ontlasting. Mestonderzoeken!

En het is goed om te weten dat er geen elke preventieve werking van een wormenkuur uit gaat. Dus je kunt je hond vandaag ontwormen, over 2 weken kan hij weer besmet zijn (ergo, hij kan nog gemakkelijker besmet zijn want met een wormenkuur geef je het afweersysteem van de darm een dreun). En toch moet je hond dan wachten tot z'n volgende wormenkuurtje, zoals voorgeschreven tot de dierenarts... en dus heeft je hond al die tijd wormen....

En misschien is het ook goed om te weten dat wormengif echt gif is. Je doodt volwassen wormen. Enig idee hoe sterk die krengen zijn? Dat gif stop je dan 4 keer per jaar in je hond... zonder te weten of ie nou werkelijk wormen heeft of niet... wat nou als ie geen wormen heeft?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door