Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#365728
Dit is het menu voor Sarah, Kai en Ziggy. Ik heb Ziggy erbij gezet, maar ze krijgt dit nog niet hoor. Ik wilde een beetje een idee krijgen van de hoeveelheden voor haar.
Wat vinden jullie ervan?

Menu Sarah, Kai en Ziggy

Maandag
Kai   Sarah   Ziggy   
525   295   420   gram gevogelte of konijn
200   148   160   gram groentes en fruit

Dinsdag
Kai   Sarah   Ziggy
260   148   210   gram hart
525   295   420   gram kippennekjes (levertraan:aleen in de winter)

Woensdag
Kai   Sarah Ziggy
200   148   160   gram groentes (visolie)
525   295   420   gram h om h gehakt en kale kalfsribben

Donderdag
Kai   Sarah Ziggy
525   295   420   gram viskoppen, hele makreel of sardientjes + tonijn uit blik o.i.d.
200   148   160   gram groentes (tarwekiemolie)

Vrijdag
Kai   Sarah Ziggy
260   148   210   gram pens
525   295   420   gram geitenribben

Zaterdag
Kai   Sarah   Ziggy
260   148   210   gram pens
525   295   420   gram lamsnek/ribben
Zondag soms vastendag en anders krijgen ze tafelresten zoals: yoghurt (biogarde), Hüttenkäse, rauw eitje met schil, fruit, gekookte groentes, rauwe noten, honing etc.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 07 aug 2005, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#365741
Wil je weten wat we er van vinden, voor alle drie of wil je specifiek weten wat we van de hoeveelheden voor Ziggy vinden?
Door Laura2004
#365745
[quote="Lizzy"]
Wil je weten wat we er van vinden, voor alle drie of wil je specifiek weten wat we van de hoeveelheden voor Ziggy vinden?
[/quote]
Van alle drie graag. Kai weegt 31 kilo, Ziggy bijna 24 kilo (ik weet niet of ze nog moet groeien, ze is bijna een jaar)Sarah weegt 18 kilo, maar ze wordt heel snel dik, ze is gesteriliseerd)
En moet ik niet wat meer olien of andere kruiden geven. Jij gaf iets van een zoetwater alg toch? Wat was de site daar van, want ik kan het niet meer vinden.
Door Lizzy
#365759
Je geeft Kai dus 4530 gram per week = 755 gram per dag en het is ongeveer 47% vleesbot, 23% vlees, 9% groente/fruit en 13% orgaan (ik heb even afgerond).

Je geeft Sarah 2658 gram per week = 443 gram per dag en het is ongeveer 44% vleesbot, 22% vlees, 17% groente/fruit en 17% orgaan.

Je geeft Ziggy 3630 gram per week = 605 gram per dag is ongeveer 46% vleesbot, 23% vlees, 13% groente, 17% orgaan.

Ik vind de afwisseling prima! Hoewel ik wel wat lever en ander orgaanvlees in je menu mis. Ik vind hart en pens alleen niet voldoende. Ik weet dat ze moeilijk lever eten (tenminste, dat staat me bij) maar dan moet je toch je heil zoeken in niertjes en dergelijke. Of hele prooidieren (met organen) en misschien nog 1 keer per week hele vissen (met organen).

Met lijnzaadolie en olijfolie heb ik eigenlijk niks.... Tenminste, niet voor de honden. Ik ben zelf meer voor visolie. Levertraanolie is voor de winter een goed idee, vooral als je ze niet aan het orgaanvlees krijgt. Want ze moeten toch ergens de vitamine A en D vandaan halen! In de zomer redden ze het vast wel met rauwe eitjes en vette vis en hele prooidieren. Dat bevat dus ook vitamine A en D.

Ik geef inderdaad af en toe wat chlorella poeder. De site is: http://www.chlorella-alg.com
Door Laura2004
#365786
Dat van die lijnzaadolie en olijfolie ben ik vergeten weg te halen dat geef ik ook niet meer. Het is een oud bestand wat ik heb veranderd, dus vandaar.
En ipv hart krijgen ze ook niertjes en lamstestikels(dat is daar toch het nette woord voor? ???) en maagjes. Ik had hart opgeschreven maar ik bedoelde dus ook ander orgaanvlees.
En in de makreel zitten alle organen ook nog.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 07 aug 2005, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#365789
[quote="Laura2004"]
Dat van die lijnzaadolie en olijfolie ben ik vergeten weg te halen dat geef ik ook niet meer. Het is een oud bestand wat ik heb veranderd, dus vandaar.
En ipv hart krijgen ze ook niertjes en lamstestikels(dat is daar toch het nette woord voor? ???) en maagjes. Ik had hart opgeschreven maar ik bedoelde dus ook ander orgaanvlees.
En in de makreel zitten alle organen ook nog.
[/quote]

Aha, OK! Niertjes en testikels (ja, da's het nette woord ;D) zijn prima. Het blijft jammer dat ze geen lever lusten... Mocht je ooit eens aan biologische lever kunnen komen (van rund of lam of geit): probeer dat dan eens!

De percentages zien er prima uit.
Door Laura2004
#365812
Ik zal eens op zoek gaan naar een biologische slagerij ;) Ze eten het echt niet lever. Ik heb het door de groente gedaan, gebakken met olijfolie en nog aten ze het niet.
Door Laura2004
#366860
[quote="Rovanna"]
Het Islam Center in Rotterdam verkoopt ook orgaan van geit en lam. Misschien moet je daar eens wat proberen.
[/quote]
ze krijgen lamshart, lamstestikels en lamsniertjes van het islam centrum ;)
Door Borke
#366954
Bedoel je met "h. om h. gehakt" half om half gehakt?

Dat hoop ik niet, want half om half gehakt is half rundvlees en half varkensvlees....
Door Laura2004
#366965
[quote="AstridStraver"]
Bedoel je met "h. om h. gehakt" half om half gehakt?

Dat hoop ik niet, want half om half gehakt is half rundvlees en half varkensvlees....
[/quote]
Bij mijn tweede berichtje heb ik al uitgelegd wat half om half gehakt is: Rundvlees en lamsvlees. Ik koop alles bij de islamiet, dus er zal nooit varkensvlees in zitten. ;)
Door henneke
#366968
[quote="AstridStraver"]
Bedoel je met "h. om h. gehakt" half om half gehakt?

Dat hoop ik niet, want half om half gehakt is half rundvlees en half varkensvlees....
[/quote]

nee een stukje naar boven staat dat het rund en lam is ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door