Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lay
#366256
Hallo,

Ik ben Lay en heb een prachtige Amerikaanse Stafford van net 5 jr. Ze heeft huidproblemen en ik wil graag over stappen op KVV (ben niet zo'n held in de keuken laat staan ook nog voor de hond ;)) kan iemand me helpen, met hoe ik het beste overstap, hoeveel en hoe vaak een voeding, is er veel verschil met droogvoer, enz.
Ze weegt 23 kilo, en is mooi slank. Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!
Door chrisje
#366258
Ik heb een Engelse Stafford met huidproblemen. Zij krijgt nu sinds 2 maanden Carnibest en af en toe een been (kalfs, lam of kip met wat vlees aan) als nagerecht. En ja, de huidproblemen zijn verdwenen :D
Misschien kun je hieronder ook eens in de bibliotheek gaan neuzen. Hier staat veel interessante informatie in. Ik kan je alleen maar aanraden om je goed te informeren en ervoor te gaan. Veel succes
Door Ster
#366263
Als je met een voer wilt beginnen dat geschikt is voor honden die erg gevoelig zijn dan zou je kunnen kiezen voor carnibest eend/rijst: http://www.carnibest.nl/hond.htm
Maar je kunt ook gewoon een ander merk kvv kiezen, of een andere carnibest (= 1 van de merken kvv) geven. Mijn hond is allergisch en ik ben overgestapt op Duck. Het gaat nu een stuk beter. Hier vind je ook info: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

Wanneer je overstapt kun dat voorzichtig doen om je hond te laten wennen door de eerste dagen het kvv te overgieten met een beetje gekookt water en half om half brok te blijven geven. Dus smorgens kvv en savonds brok of andersom. Dit bv 4 dagen, dan alleen nog maar kvv en niet meer overgieten met water. Goed op de ontlasting letten. Krijgt hij diarree dan misschien nog wat rustiger laten wennen. Mijn hond is 20 kg en ik geef hem 700 gram Duck. Meestal staat op de verpakking wel een overzichtje van hoeveel je je hond meot voeren.

Iig is er veel verschil tussen brokken en vers! Heel kort door de bocht brok=troep, vers=gezond. Hierover zijn tal van artikelen te lezen in de bib.
Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door