Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Tootsie
#360603
Een van mijn 3 katten is Chico .Hij is net 13 geworden.Al meer dan een jaar heeft hij last van jeuk aan zijn kop.In zo'n hevige mate dat hij zijn kop constant openkrabt.De da zei dat het een allergie was.Om een lang verhaal kort te maken:hij kreeg o.a.: Surolin,speciaal anti-allergie voedsel, zijn nagels werden stomper gemaakt, een kap op zijn kop, kunstnagels!!!,zware injecties die hielpen ,maar daar heeft hij suikerziekte van gekregen,zodat hij nu ook 2x per dag insuline krijgt ingespoten, weer ander anti-allergie voesel ,toen een dieet van gekookt geitenvlees en dat lijkt wat te helpen,maar het is wel eenzijdig voedsel.Nu had hij sensitivity-control van Royal Canin en meteen ligt hij weer open en zijn we dus weer op geitenvlees overgegaan.De da weet het inmiddels ook niet meer goed.
Wie heeft vergelijkbare ervaringen of een goed advies?
Laatst gewijzigd door Tootsie op vr 29 jul 2005, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#360610
Ik zou kijken of je aan carnibest kunt komen en dan zou ik de diabetes versie voor katten eens proberen, ik denk dat je dan al een eind de goeie richting inzit.
Door Tootsie
#363193
Wat is dat voor spul?Waar is dat verkrijgbaar en moet dat via de da?
Want van het vorige middel lag hij weer helemaal open en dat is toch wel zielig voor Chico .Daarom krijgt hij nu weer geitenvlees en begint het gelukkig weer wat te normaliseren.
Laatst gewijzigd door Tootsie op di 02 aug 2005, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#364696
Hitam schreef: Bandit heeft een geitmix. Weliswaar voor de hond maar er zijn ook katten die het er goed op doen.
http://www.banditvoeding.nl
Ik zie die geitenmix (nog) niet op de site staan.
Ik zag er ook geen verkoopadressen en met een 11-jarige nierpatient die opeens geen CB lam meer wil eten, wordt ik niet vrolijk van al dat geitenvlees snijden. Als ik iets kant en klaars zou kunnen proberen wat ook compleet is (voor honden weliswaar), dan is dat handig.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door