Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#365851
Weet iemand een goedje wat ik op de huid rond Breezer z´n ogen kan smeren.

Door het vele schoonmaken van z´n ogen is z´n huid om z´n ogen helemaal schraal geworden. Het lijkt nu net of hij een brilletje op heeft.

Vindt het een rot gezicht namelijk.
Door Breezer
#366135
Lizzy schreef: Vaseline? Mag ik vragen waarom je z'n ogen zo vaak moet schoonmaken?
Ja hoor dat mag! ;)

Ik denk dat Breezer de troep uit z´n lijf aan het werken is, en dat hij dit doet door afscheiding uit z´n ogen. Er komen echt hele dikke klodders wit/groen slijm uit z´n ogen.
Ik maakte het eerst met gekookt water schoon. Maar doe het nu op aanraden van Tannetje met Kamillethee.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#366146
Toch hoort hij dan niet kaal te worden rond zijn hele ogen maar alleen in de ooghoeken. Misschien is het wel goed om toch een keer een afkrabsel te laten maken van die plekken rond zijn ogen.
Door Breezer
#366165
Hitam schreef: Toch hoort hij dan niet kaal te worden rond zijn hele ogen maar alleen in de ooghoeken. Misschien is het wel goed om toch een keer een afkrabsel te laten maken van die plekken rond zijn ogen.
En waar moeten ze dan naar kijken?? Demodex?

Ik vindt het zo vreemd dat ook z´n staart zo kaal is. En op de plekken waar z´n tuig heeft gezeten zijn ook vrij makkelijk kale plekjes ontstaan.

En hij verhaard ook nog steeds enorm.

Hij heeft als pup demodex gehad, alleen heeft dat bijna een jaar geduurd voordat er een keer een mijt gevonden was in een afschrapsel.

Hier even een foto van z´n oog.
Afbeelding

Dit is trouwens een foto van z´n borst van afgelopen donderdag.
Afbeelding
Door Breezer
#366604
Hitam schreef: Ja, demodex. Ik vertrouw het niet helemaal.
Ik ook eerlijk gezegd niet, maar je hebt een pb. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door