Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elf
#366113
In oktober gaan wij op vakantie naar Denemarken. Weet iemand toevallig of er een goed merk KVV verkrijgbaar is daar of is het beter dat ik een voorraad Energique meeneem? Doodles neemt al zoveel plaats in de auto in (plus 2 kids!) dat ik t liefste daar wat zou kopen. Wilde hem eerst overzetten op brokken, maar hoe langer ik vers voer hoe minder ik daar voor voel....

Elvira
Door K@rin
#366116
Ik heb het een poosje geleden aan een Deense fokker gevraagd en dit was haar antwooord:

I don't think it is possible to buy either frozen og fresh whole meal for dogs in Denmark. I know about the idea from USA, but I have never seen it in Denmark. And diffenitely not in supermarkets. I have never heard of anyone doing it either.
It is possible to buy the different things that goes in a barf food, which is probably the idea behind what they want, but the only place I know of, is an internet shop, and their quantities are probably too large for they want on a holiday. Also they deliver only once a week - the night betweeen friday and saturday.
The local petshop here does sell frozen chicken necks and tribe in smaller quantities, so I suppose that is possible elsewhere also. But not the pulped vegetables and fruits.
Door Doedels
#368340
[quote="Elf"]
In oktober gaan wij op vakantie naar Denemarken. Weet iemand toevallig of er een goed merk KVV verkrijgbaar is daar of is het beter dat ik een voorraad Energique meeneem? Doodles neemt al zoveel plaats in de auto in (plus 2 kids!) dat ik t liefste daar wat zou kopen. Wilde hem eerst overzetten op brokken, maar hoe langer ik vers voer hoe minder ik daar voor voel....

Elvira
[/quote]Tijdens een vakantie kun je gewoon bij de slager, supermarkt en visboer voldoende vinden voor prima BARF maaltijden. Voor een korte tijd hoef je je ook niet echt druk te maken over de percentages. Voor de eerste dag ik kvv in een koelbox wel handig.
Door Elf
#368486
Ik hoop plaats te hebben voor KVV voor de hele week. Er is nl wel een grote vriezer in het huisje. Maar aangezien man en 2 kids ook meegaan en Doodles de halve stationcar in beslag neemt...... Toch maar n dakkoffer dan denk ik....

Verder is Denemarken erg hondvriendelijk heb ik gelezen. Zelfs in Legoland mag een hond mee!

Nu nog KVV en dan is het perfect....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#368508
[quote="Doedels"]
Tijdens een vakantie kun je gewoon bij de slager, supermarkt en visboer voldoende vinden voor prima BARF maaltijden. Voor een korte tijd hoef je je ook niet echt druk te maken over de percentages. Voor de eerste dag ik kvv in een koelbox wel handig.
[/quote]

In Denemarken zijn vlees en vis e.d. (alles eigenlijk op een ei na) echt verschrikkelijk duur, is geen lol aan :(
Door Helen
#368510
O balen. Wij zouden een vriezertje willen die je aan kan sluiten op je auto oid. Een autovriezer...(zegt mevr. atechneut) bestaat dat?
Door Mayka
#368591
Wij gaan al jaren op vakantie naar Denemarken en nemen gewoon diepgevroren rollen Cb mee in een koelbox (eventueel opvullen met koelelementen). Hoe voller de koelbox zit met bevroren spullen, hoe langer het bevroren blijft. Bij aankomst is het nog net zo bevroren als toen het er in ging (zelfs na 12 uur onderweg te zijn geweest). Daar meteen in de vriezer, geen probleem.

V.w.b. de prijzen vind ik het nogal meevallen, sinds hier alles duurder is geworden bij de invoering van de euro is het daar gelijk gebleven en zit er niet veel verschil meer in.
Door avalon
#371388
Wij gaan eind september naar denemarken met de honden. Ik neem gewoon rollen carnibest mee en zie wel of ik het bevroren daar krijg, anders zullen ze het met het vlees van de slager daar moetten doen, maar ik was niet van plan om brok te gaan kopen. Misschien nog ff een koelboksje op accu regelen ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door