Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ster
#365765
Boef is gisterenavond begonnen met kuchen. 's nachts af en toe een hoestbui en nu overdag ook steeds. Zijn blaf klinkt wat schraal en hij voelt ietwat warm, maar dat komt denk ik van t kuchen. Af en toe komt er n btje slijm uit. Hij eet en drinkt goed, is alleen wel wat slomer. Ik denk aan een keelontsteking. Is er iets dat ik zelf kan doen, of waar ik goed op moet letten? T lijkt tot nu toe erger te worden. Heb hier nog geen ervaring mee. Zou het ook kennelhoest kunnen zijn?
Door Jolly
#365767
ik denk wel zeker dat het kennelhoest is, daar klinkt het namelijk wel naar.

evene kennelhoest intikken bij zoeken hierboven en je krijgt een hoop hulpmiddeltjes
Door Ster
#365774
Zou het ook kunnen dat er iets in zijn keel zit? Daarvoor duurt het wel heel lang en is erg hevig, denk ik, maar het kuchen klinkt zo, alsof er hem iets dwars zit? Ik ga iig het topic over kennelhoest lezen. tnx
Gebruikersavatar
Door Nitus
#365777
Er kan natuurlijk ook iets in z'n keel zitten, maar uit ervaring weet ik dat kennelhoesthoesten ;) kunnen klinken alsof er iets in de keel zit. Kun je in z'n keel kijken?

Heb je z'n temparatuur al opgenomen? Het kan zijn dat ie ook koorst heeft (omdat je schrijft dat ie wat sloom is).
In ieder geval, beterschap met de patient :-*
Laatst gewijzigd door Nitus op zo 07 aug 2005, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ster
#365820
Bedankt! We zullen hem lekker verwennen, alsof hij dat niet al werd ;D
Dat er iets in zijn keel zit dacht mijn moeder. Zij zag hem gisteren voor het eerst een kippenbot kraken, was nogal onder de indruk en maakte zich een beetje zorgen over of dat allemaal wel goed ging, en die avond begon hij te kuchen. Dus trok zij de conclusie dat het misschien door het bot kwam. Heb al in zijn keel gekeken en zijn trot gevoeld, maar zag/voelde niks. Honing vindt hij trouwens heerlijk! K zal zijn temp goed in de gaten houden.
Door Mevroi Kruim
#365843
Ja, kennelhoest lijkt precies op iets in de keel. Ze kunnen zo lekker rochelen en kuchen en een beetje slijm opgeven :-X
Thijmsiroop werkt ook goed, of honing met een beetje thijmthee.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op zo 07 aug 2005, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tigger
#365850
Paar weken geleden moest Beau ook vaak hoesten; net of er iets achter in zijn keel zat. Ook had hij een snotneus.
Ik heb toen Bloem Echinacea met plantago & cat's claw en tabletjes tussistin van VSM gebruikt, dit werkte erg goed binnen 2 weken was hij er van af. Als de honing niet werkt, zou je dit misschien kunnen proberen.
Suc6!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door