Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door couron
#365357
Is iemand ook iets bekend over allergieen van de scalibor tekenband.
Nadat onze hond (shiba inu) de band omhad,zwol zijn hele snuit op tot 2x de normale grote.
Na een injectie bij de dierenarts en het verwijderen van de band slonk zijn snuit weer.
Wie heeft hier ervangen mee?
Door Helen
#365361
Balou is er ook allergisch voor, maar ik heb het niet zo ver laten komen dat haar snuit opzwol. Ze kreeg er binnen een minuut gigantische jeuk van op haar kop en vooral rondom haar oren. We hebben de band er binnen 5 minuten afgehaald. Na een halve dag was alle jeuk pas over.
Door Moos
#365379
Ik ken eigenlijk alleen maar negatieve ervaringen met die band. Twee honden uit de buurt kregen ook heel erge jeuk, en 1 hond is na een paar uur met de band zelfs in shock geraakt en met spoed naar de da gebracht. Het gaat gelukkig nu wel weer helemaal goed met haar.
Door Mevroi Kruim
#365425
Mijn honden zijn ook eindelijk teekvrij met de Scalibor, maar zodra het kan gaat 'ie weer af. Ze hebben er overigens geen enkel probleem mee.
Door diana
#365430
jee zeg
ik dacht dat het wel ok was zo,n band
ik gebruik ze niet , omdat ze bij mij bij het spelen nogal eensin elkaars nek hangen
en dat vind ik te gevaarlijk
van frontline spray ben ik ook niet , omdat mijn teefje zich daar helemaal suf van krabt
Door Doedels
#365451
Je hoort van vrijwel alle standaard anti vlo/teek middelen dat dieren er jeuk van krijgen, soms ernstige huidproblemen en soms zeer ernsige allergische reacties die zelfs levensbedreigend kunnen zijn. Dat neemt niet weg dat de meeste honden er prima tegen kunnen. Anders zouden die middelen niet toegestaan zijn. Ik gebruik ze in ieder geval niet meer. Als een hond er eenmaal last van heeft gehad dan is het met alle andere ook oppassen geblazen.
Door avalon
#365515
Ik heb er ook enkele schrikbarende dingen over gehoord. Uit de bordercollie hoek heb ik gehoord dat er bij dit ras door de band een epileptische aanval kan krijgen. Ik heb honden in de salon gehad die niet wisten waar die bulten in de nek vandan kwamen en de honden barstte ook van de jeuk. Een goede reden voor mij om dit gif niet te gebruiken. In de salon zie ik trouwens ook vaak dat de vlooien/tekenbanden vaak veel te strak om de nek zitten. Beter is vaak om de bsand losjes om te doen zodat ze makkelijk over de kop kunnen schuiven. Dit is ook veiliger als ze los lopen mbt het ergens achter blijven hangen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door