Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door truus-
#365482
Als ons hondje een aanval krijgt gaat dat als volgt:
Eerst begint hij in zijn slaap zachtjes te janken, Dat wordt steeds harder en vervolgens gaat hij helemaal verkrampt liggen trillen en schokken. Dit duurt een paar minuten. Soms ligt hij ook gestrekt en helemaal verstijfd. Als hij dan weer bij komt probeert hij op te staan en dat duurt een tijdje voordat dat lukt. Hij valt dan weer regelmatig om en het lijkt wel ofals zijn achterlichaam dan verlamd is. Ook zakt hij vaak weer door zijn voorpoten. Dan gaat hij al omvallende rondjes door de kamer lopen en zoekt bij voorkeur alle hoeken op. Hij hijgt hier heel erg bij en het is dan net een wandelende ijsbeer. Herkennen doet hij niemand van ons gezin. Dan naar verloop van tijd begint hij mj op te zoeken en begint hij mij weer langzaam te herkennen. Begint weer te kwispelen. Als alles weer redelijk normaal wordt gaat hij liggen en weer rondjes lopen. Daarna valt hij een poosje in slaap. Dit alles duurt ongeveer 1 tot 2 uur voor hij weer normaal is. Wie herkend dit? Wij maken ons grote zorgen. OP het moment zijn wij bezig met een homeopaat in overleg met onze dierenarts hoor. Als dat biet lukt gaan we over op reguliere medicijnen. Volgens de homeopaat komen de aanvallen als gevolg van het vaccineren. Volgens de DA zou dat kunnen maar hij weet het ook niet zeker. Bloedonderzoek is al geweest met normale uitslagen. Hoe zijn jullie erachter gekomen wat de oorzaak was van aanvallen?? Zou oormijt de aanvallen verergeren? Nu had hij DRIE van deze aanvallen binnen 24 uur wij zijn ten einde raad!!!!
Alvast bedankt, gr Marion
Door Truus
#365484
Hoi welkom, wat erg is dit zeg, heel heftig en verdrietig voor je hondje.
Entingen kunnen inderdaad heel goed de oorzaak zijn van deze aanvallen. Heeft hij dit constant of is het nu na de enting?
Heb je ook al eens op de site www.epilepsiebijhonden.nl gekeken?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#365489
Hé, we hebben nu naast een Truus ook een truus-! Welkom!
Wat voor hondje is het trouwens?
Door Truus
#365493
Sonja schreef: Hé, we hebben nu naast een Truus ook een truus-! Welkom!
Wat voor hondje is het trouwens?
Ja ;D is even wennen ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#365495
Hallo Marion,

Als je je nu even voorstelt in daarvoor bestemde afdeling dan weten de mensen die niet op het hondenforum komen ook waar je het nou over hebt. ;D

Maar welkom hier. Het lijkt me inderdaad nuttig om de site te raadplegen die Truus al genoemd heeft.

Kennisjes van mij hadden ook een hondje met ongeveer hetzelfde verloop in aanval als wat jij beschrijft. Hier gaat het ok met omvallen, verstijven en daarna een poosje dronken rondwaggelen, maar er wordt niet bij gepiept of gejankt o.i.d.
Door romila
#365509
truus- schreef: Als ons hondje een aanval krijgt gaat dat als volgt:
Eerst begint hij in zijn slaap zachtjes te janken, Dat wordt steeds harder en vervolgens gaat hij helemaal verkrampt liggen trillen en schokken. Dit duurt een paar minuten. Soms ligt hij ook gestrekt en helemaal verstijfd. Als hij dan weer bij komt probeert hij op te staan en dat duurt een tijdje voordat dat lukt. Hij valt dan weer regelmatig om en het lijkt wel ofals zijn achterlichaam dan verlamd is. Ook zakt hij vaak weer door zijn voorpoten. Dan gaat hij al omvallende rondjes door de kamer lopen en zoekt bij voorkeur alle hoeken op. Hij hijgt hier heel erg bij en het is dan net een wandelende ijsbeer. Herkennen doet hij niemand van ons gezin. Dan naar verloop van tijd begint hij mj op te zoeken en begint hij mij weer langzaam te herkennen. Begint weer te kwispelen. Als alles weer redelijk normaal wordt gaat hij liggen en weer rondjes lopen. Daarna valt hij een poosje in slaap. Dit alles duurt ongeveer 1 tot 2 uur voor hij weer normaal is. Wie herkend dit? Wij maken ons grote zorgen. OP het moment zijn wij bezig met een homeopaat in overleg met onze dierenarts hoor. Als dat biet lukt gaan we over op reguliere medicijnen. Volgens de homeopaat komen de aanvallen als gevolg van het vaccineren. Volgens de DA zou dat kunnen maar hij weet het ook niet zeker. Bloedonderzoek is al geweest met normale uitslagen. Hoe zijn jullie erachter gekomen wat de oorzaak was van aanvallen?? Zou oormijt de aanvallen verergeren? Nu had hij DRIE van deze aanvallen binnen 24 uur wij zijn ten einde raad!!!!
Alvast bedankt, gr Marion
Ja deze beschrijving klinkt idd bekend. Na een aanval is de hond ff zn coordinatie kwijt, denk dat dat is wat jij met verlamd omschrijft. Hij weet ff niet meer hoe hij ook al weer zn achterste in beweging moet zetten. Ook het rondjes lopen heeft met die coordinatie te maken. Na verloop van tijd trekt de sufheid weer weg en herkent hij zn omgeving e.d. weer. Heel vervelend hoor zowel voor jullie als de hond uiteraard. Laat hij geen ontlasting lopen? Sterkte ermee! Hoop dat jullie het gauw onder controle krijgen.
Door Femke
#365533
Hallo Truus- ;D


Ten eerst welkom op Barfplaats!

Mijn hond kampt zeer waarschijnlijk ook met epilepsie (godzijdank nog maar 2 aanvallen in een half jaar tijd) maar ik heb er heel veel over gelezen. Hierbij is één ding me duidelijk geworden: geen hond met epilepsie is het zelfde, bij iedere hond verloopt het anders.

Ik kan je de volgende tips geven:

- houd een dagboek bij van je hond, waarbij je alle bijzonderheden opschrijft. Misschien kun je een patroon in de aanvallen ontdekken, of iets wat een aanval triggert.
-ga je hond vanaf nu zo min mogelijk belasten met 'chemische' stoffen: hier bij denk ik aan vlooienmiddelen, vaccinaties, ontwormmiddelen, shampoos etc etc zoveel mogelijk tot een minimum beperken. Stap over op een rauwe, verse voeding (als je dat al niet gedaan hebt). Hierin zitten geen chemische toevoegingen om het langer houdbaar te maken, en geen balaststoffen zoals Koolhydraten.
- lees zoveel mogelijk over epilepsie bij honden, spreek mensen op internet aan die een hond hebben met eplilepsie, stel vragen op een forum etc.

Ik hoop dat je de aanvallen onder controle kunt krijgen, want een hond met epilepsie kan heel oud worden.

Succes ermee!!
Door truus-
#365552
tuurlijk stel ik me voor kijk maar op even voorstellen truus- Marion
Laatst gewijzigd door truus- op zo 07 aug 2005, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#365577
Hoe oud is je hond?

Vaccinatie's kunnen wel aanvallen veroorzaken, maar niet dat wat jij omschrijft. Dat janken en rondjeslopen, in combinatie met de tijd die hij nodig heeft om weer bij te komen, klinken niet echt normaal. Ik raad je dus ook aan om niet zomaar met een anti-epilepsiebehandeling te gaan beginnen, maar eerst eens een gedegen neurologisch onderzoek te laten doen door een dierenarts die daar echt verstand van heeft.

Gr.
Linda
Door truus-
#365639
Truus schreef: Ja ;D is even wennen ;)
het is een kruising tshi sthu -maltezer denkt de DA
Door Truus
#365655
Ik weet niet wat je hondje nu te eten krijgt maar ik zou me ook gaan verdiepen in goede gezonde voeding, dat zou een hele goede bijdrage zijn voor de weerstand.
Sowieso is versvlees een betere voeding dan wat dan ook.
Meer informatie kun je lezen in de Bibliotheek over Barf.
Door 202spots
#365975
Timmy schreef: Hoe oud is je hond?
Vaccinatie's kunnen wel aanvallen veroorzaken, maar niet dat wat jij omschrijft. Dat janken en rondjeslopen, in combinatie met de tijd die hij nodig heeft om weer bij te komen, klinken niet echt normaal. Ik raad je dus ook aan om niet zomaar met een anti-epilepsiebehandeling te gaan beginnen, maar eerst eens een gedegen neurologisch onderzoek te laten doen door een dierenarts die daar echt verstand van heeft.
Gr.
Linda
Ik lees nu ook net pas...
Cis heeft ook heel vaak dat ze in haar slaap ligt te trappen en te schudden wat ook met gemompel en geblaffies gepaard gaat.
Ik vind 't altijd zielig en maak haar dan wakker maar dan kijkt ze me aan alsof ze zeggen wil ...was dat nou nodig?? IK leg net zo lekker te dromen!! En dan gaat ze weer verder met haar slapie zonder te schudden....en dit is beslist GEEN epilepsy aanval want ik weet wat 't verschil is tussen 'n seizure en wat Cis doet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door