Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#365460
Toen ik 2 dagen geleden met Tor aan de fiets was, kwamen we de UPS truck tegen, die ergens 'n bestelling naar de deur ging brengen.
Ik weet niet HOE Tor weet dat die bruine truck, dezelfde
soort vijanden achter het stuur hebben als de gewone postbodes.....in ieder geval kunnen we 20 auto's of trucks tegen komen en dan is er niks aan de hand,maar wanneer hij die bruine trucks ziet dan word hij gewoon wild... Ik zag de truck dus net om de hoek stoppen, en dacht heel bijdehand te wezen om Tor te laten zitten, en dan netjes wachten totdat de bezorger weer terug in de truck sprong om verder te rijden.
Maar deze knul reeds eerst achteruit, om toen onze straat in te rijden....Tor vond dit gedoe niks waard en begon te springen en te trekken en wilde alle kanten tegelijk op....ik had zoals gewoonlijk zijn tuig aan de springer, en de halsband met korte riem in m'n hand.
Dus ik moest hem echt wel goed aan de riem houden.

Eindelijk was alles weer rustig en konden we verder met de fiets hollen.
Gisteren was ie al 'n beetje zielig aan 't doen,en vannacht en vanmorgen begon ie al te janken als je naar 'm keek.
Als ik ze kop toevallig verkeerd aaide was ie aan 't piepen,en z'n ene poot leek ook wel zeer te doen.
Dus vanmorgen toch maar naar de DA toe,waar er 25 andere mensen 't zelfde idee hadden als ik...lekker drukke volle wachtruimte :-\
Eindelijk was het dan onze beurt, en nou blijkt dat Torretje met al dat getrek en gespring, z'n nek heeft beschadigd en dat doet aardig pijn. Dus eerst maar 'n prik voor de zwelling te laten zakken en dan nog 'n week of zo non-steroid pijnpilletje.
De heupen en poten waren okay,waarschijnlijk bij-reactie van de nek beschadeging.
De grootste straf is dat hij in ieder geval 'n week RUST moet hebben!!! Geen hollen geen rennen geen spelen maar zo min mogelijk doen.
Daarna liever voorlopig alleen met tuig uit laten...
Ik ben benieuwd...

Cis was ook maar effe meegegaan omdat ze nog steeds die kale plekken van de vlooi bijt heeft....ze blijft er aan bijten en moet nou weer terug aan de AB omdat er toch weer ontstoken plekkie is...dus alle 2 de Spots gezellig bij de DA geweest,en alle 2 aan de pilletjes gezet......
Zielige beessies heb ik... :-\
Door Doedels
#365464
He bah, wat een gedoe. Tor vind ik het zieligst. Ze zeggen dat jeuk erger is dan pijn, maar ik weet hoe het is om een zere nek te hebben :( Probeer Tor zo rustig mogelijk te houden. Des te minder kans je hebt dat de blessure lang blijft of gronisch wordt. Sterkte met de 202 zieke spots.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#365492
Doedels schreef: ik weet hoe het is om een zere nek te hebben :(
Hier nog één! En helaas weet ik ook wat het is om jeuk te hebben :(, dus ik leef met beide spotjes mee.
Door Femke
#365537
He Dory, ik zal een extra lading hugs voor je honnies sturen....maar niet via UPS okee?

Ik stuur wel een postduif.... [size=0,1]hebben ze daarna ook nog wat lekkers te eten....ohhhh errug....was een grapje hoor[/size] 8) :o
Door 202spots
#365779
Femke schreef: He Dory, ik zal een extra lading hugs voor je honnies sturen....maar niet via UPS okee?
Ik stuur wel een postduif.... [size=0,1]hebben ze daarna ook nog wat lekkers te eten....ohhhh errug....was een grapje hoor[/size] 8) :o
Alle Hugs & kisses zijn doorgegeven en ze zeggen Thanks!
Tor was gisteren uit zichzelf al aardig rustig, maar nu net
(is ochtend nu) denk ie dat ie al weer 'n hele macho is.
Ze weten dat we zondagochtend altijd naar de voetbalveld gaan waar Cis los kan, en Tor aan de hele lange lijn kan hollen. Nu staat ie al te kijken of ie zeggen wil...gaan we gaan we...now now now meteen!!
Nee dat gaat niet gebeuren vandaag. We zullen straks eerst wel kijken hoe hij met z'n tuig gaat lopen...
Nog tips hoe ik dit beest rustig kan houden ???
Ik doe de hondendeur wel dicht zodat ie niet naar buiten kan hollen, maar kan hem niet in huis vastzetten.. :-\

Ohh Femke...ze vreten hier ook duif hoor....dus sturen maar!! ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 07 aug 2005, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#366071
202Spots schreef: Alle Hugs & kisses zijn doorgegeven en ze zeggen Thanks!
Tor was gisteren uit zichzelf al aardig rustig, maar nu net
(is ochtend nu) denk ie dat ie al weer 'n hele macho is.
Ze weten dat we zondagochtend altijd naar de voetbalveld gaan waar Cis los kan, en Tor aan de hele lange lijn kan hollen. Nu staat ie al te kijken of ie zeggen wil...gaan we gaan we...now now now meteen!!
Nee dat gaat niet gebeuren vandaag. We zullen straks eerst wel kijken hoe hij met z'n tuig gaat lopen...
Nog tips hoe ik dit beest rustig kan houden ???
Ik doe de hondendeur wel dicht zodat ie niet naar buiten kan hollen, maar kan hem niet in huis vastzetten.. :-\

Ohh Femke...ze vreten hier ook duif hoor....dus sturen maar!! ;D ;D ;D
Ach gossie, wat een toestand allemaal! Kun je bij jou het homeopathische middel Arnica kopen? Dat zou in dit geval goed helpen bij Tor! En tja.... hoe je ze rustig moet houden....? Geen idee....
Door 202spots
#366729
Truus schreef: Hoe gaat het met Tor Dory? Kan je hem een beetje rustig houden en heb je al arnica gegeven?
Gaat aardig goed hoor Truus, nee ik heb geen arnica :-\
Ik heb wel van de DA pijnpilletje en ik denk dat ie niet zoveel pijn meer heeft.
Hij piept ook niet meer wanneer ik ze kop aan raak of wanneer ie zelf te vlug beweegd.
Hij heeft nu 'n harnass aan wanneer we voor ons lopie gaan en met de fiets moet ik nog effe wachten.
Hij houd ze eigen aardig in dus het valt niet helemaal tegen....maar hij denkt soms ook dat ie alles wel weer kan doen, en dat mag ie dus eigenlijk nog niet...dus we doen maar 1 dag tegelijk..
Thanks for asking! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door