Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#364574
Ziggy ziet er weer perfect uit en het is echt weer een super blij hondje. Haar vacht is weer helemaal terug en de kleur is bijna weer overal hetzelfde. Het enige probleem is dat haar ontlasting heel erg raar blijft. Het is altijd zacht en groenig van kleur en de stank die er vanaf komt is verschrikkelijk. Ook stinkt haar vacht. Een hele rare geur die ik niet goed kan omschrijven.
Ik weet dus niet hoe lang ik nog moet doorgaan met het dieet en hoe ik het beste kan beginnen met het geven van andere dingen. Ik heb nog flink wat rollen cb eend/rijst liggen dus ik kan nog wel even doorgaan.
Denken jullie dat het verstandig is om nog door te gaan? Of zal ik al beginnen met het geven van andere dingen?
Ik heb echt het idee dat haar ontlasting niet beter wordt, ze heeft al vanaf het begin zulke ontlasting ook toen ze nog redelijk gezond was.
Hoe moet ik het trouwens met groentes doen? Ook gewoon iedere keer een week of twee 1 soort groente geven of kan het ook anders?
Ik hoop dat iemand die ervaring heeft met het afbouwen van een eliminatie dieet mij verder kan helpen. Alvast bedankt allemaal!
#364656
Als ik jou was zou ik eerst even contact opnemen met de fabrikant. Vraag daar eens of zij wel eens eerder hebben gehoord van de stank van ontlasting en vacht. Als dit er een beetje bij hoort (eend kan mogelijk op sommige honden deze reactie hebben?).

Verder zou ik het afbouwen door eens per 2 weken 1 ding toe te voegen aan dit dieet. En dan heel nauwkeurig in een schrifje bij houden wat je wanneer hebt gegeven en hoe de reactie daar op is. Zelfs met groentes zou ik hetzelfde hanteren. Eerst zou ik overigens gaan kijken naar eiwitsoorten. Dus niet gelijk beginnen met toevoegen van vleessoorten + groentes maar gewoon eerst alle vleessoorten die je normaal gewend bent te eten. Dus begin bijv. met kip. En geef iedere dag iets van kip maar niks anders als kip (en de CB dus) voor 2 weken. Als ze hier geen enkele reactie op vertoont, voeg dan bijv. toe lamsvlees/lamsbot. Als daar in 2 weken geen reactie op komt, voeg dan toe bijv. rundvlees. En als daar geen reactie op komt in die 2 weken, probeer dan runderpens (ik zou runderpens apart doen van rundvlees - pens geeft namelijk nog wel eens ongewilde reacties die niet komen bij het vlees. Als je dus het rundvlees en pens in 1 keer neemt en er komt een reactie, dan weet je dus niet of het van het vlees of van de pens komt).

En als je de vleessoorten gedaan hebt, dan begin je met groentes. Ook 1 soort groente per 2 weken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 05 aug 2005, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#364659
Super dat het nu eindelijk dan goed gaat met Ziggy! :D Misschien is Ziggy nu eindelijk goed aan het ontgiften? :-\ (vanwege de stank en kleur van haar poep en de stank van haar vacht). Volgens mij staat voor een eliminatie 6 weken waarna je dan langzaam nieuwe dingen kunt gaan introduceren. Hoe je dat precies doet? Het lijkt mij logisch om dan eerst eens een maaltijd te vervangen door kippennekken, dat een week aankijken en dan weer iets nieuws geven, met de groentes zou ik het ook op die manier opbouwen. Maar niet én een nieuwe groente introduceren én voor het eerst kippennekken geven... maar er zijn hier vast wel mensen die ervaring met eliminatiedieeten hebben (Zie nu pas dat Lizzy al gereageerd heeft ;)).
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 05 aug 2005, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#364832
Wat goed zeg dat Ziggy zo opgeknapt is!

Breezer heeft vandaag de 6 weken van het dieet erop zitten. En ik mag stoppen van Tannetje. Dit omdat ze denkt dat het probleem niet in de voeding zit, omdat het daarmee niet beter is geworden.

Ik heb met haar afgesproken dat we 1 soort Carnibest per week introduceren. En dan goed bijhouden wat ik gegeven heb en wat het resultaat is.

Er ligt dus nu kip&rijst te ontdooien en volgende week wordt dat lam& rijst. En zo gaan we door.

Dat de ontlasting slap en afwijkend van kleur is was mij ook al opgevallen. Breezer had ook hele drapperige ontlasting af en toe en de kleur wisselde van donkerbruin, naar okergeel/groenig.

Het stinken heb ik niet gemerkt, maar dat kwam denk ik ook omdat hij 1 a 2 keer per week in zee liep te banjeren.
#364989
Lizzy schreef: Als ik jou was zou ik eerst even contact opnemen met de fabrikant. Vraag daar eens of zij wel eens eerder hebben gehoord van de stank van ontlasting en vacht. Als dit er een beetje bij hoort (eend kan mogelijk op sommige honden deze reactie hebben?).

Verder zou ik het afbouwen door eens per 2 weken 1 ding toe te voegen aan dit dieet. En dan heel nauwkeurig in een schrifje bij houden wat je wanneer hebt gegeven en hoe de reactie daar op is. Zelfs met groentes zou ik hetzelfde hanteren. Eerst zou ik overigens gaan kijken naar eiwitsoorten. Dus niet gelijk beginnen met toevoegen van vleessoorten + groentes maar gewoon eerst alle vleessoorten die je normaal gewend bent te eten. Dus begin bijv. met kip. En geef iedere dag iets van kip maar niks anders als kip (en de CB dus) voor 2 weken. Als ze hier geen enkele reactie op vertoont, voeg dan bijv. toe lamsvlees/lamsbot. Als daar in 2 weken geen reactie op komt, voeg dan toe bijv. rundvlees. En als daar geen reactie op komt in die 2 weken, probeer dan runderpens (ik zou runderpens apart doen van rundvlees - pens geeft namelijk nog wel eens ongewilde reacties die niet komen bij het vlees. Als je dus het rundvlees en pens in 1 keer neemt en er komt een reactie, dan weet je dus niet of het van het vlees of van de pens komt).

En als je de vleessoorten gedaan hebt, dan begin je met groentes. Ook 1 soort groente per 2 weken.
Bedankt voor de uitleg Lizzy ;) Ik denk dat ik het op die manier ga doen.
En ik zal corrine wel ff mailen om het te vragen van die stank.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door