Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#365160
Weer even een vraagje! Wat komt er eigenlijk vaker voor een allergie voor graan of voor rund en is dat dan een allergie voor de eiwitten van t rund? En wat zijn dan de symptomen hiervan? Hier dus een lab met af en toe wat dunnere ontlasting en af en toe een soort van "jeugdpuistjes" en een wat stugge doffe vacht..zit nu ip cb maar ga over op energique nr4. En zou je dit dan altijd moeten blijven geven of kun je naar verloop van tijd ook terug naar nr 1? Als blijkt dat het met nr 4 over zou gaan zou je dan toch moeten denken dat aan t rund ligt en niet aan graan, aangezien in cb rijst zit?!

Bedankt weer!

groetjes Sandra en haar doggies
Door Truus
#365231
Volgens mij komt een allergie voor graan vaker voor dan voor rundvlees.
Vaak is het uitproberen waar ze het het beste op doen.
Hoelang geef je al CB? Het zou ook ontgiften kunnen zijn.
Door Lizzy
#365232
[quote="Tiesto"]
Weer even een vraagje! Wat komt er eigenlijk vaker voor een allergie voor graan of voor rund en is dat dan een allergie voor de eiwitten van t rund? En wat zijn dan de symptomen hiervan? Hier dus een lab met af en toe wat dunnere ontlasting en af en toe een soort van "jeugdpuistjes" en een wat stugge doffe vacht..zit nu ip cb maar ga over op energique nr4. En zou je dit dan altijd moeten blijven geven of kun je naar verloop van tijd ook terug naar nr 1? Als blijkt dat het met nr 4 over zou gaan zou je dan toch moeten denken dat aan t rund ligt en niet aan graan, aangezien in cb rijst zit?!

Bedankt weer!

groetjes Sandra en haar doggies
[/quote]

Nou, met Energique nr 4 sluit je al helemaal geen rundallergie uit want er zit simpelweg runderpens in.

Overigens komt een allergie voor rundvlees (eiwit) niet zo heel vaak voor hoor. Wel voor gekookt rundvlees (in brokken/blik) maar niet rauw. Ik zou eerder denken dat de lab aan het ontgiften is als dat hij allergisch is voor rund. Hoe lang voer je dit nu?

Een voedselallergie kan zich op heel veel manieren uiten. Van huidjeuk tot ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#365260
[quote="Tiesto"]
Weer even een vraagje! Wat komt er eigenlijk vaker voor een allergie voor graan of voor rund en is dat dan een allergie voor de eiwitten van t rund? En wat zijn dan de symptomen hiervan? Hier dus een lab met af en toe wat dunnere ontlasting en af en toe een soort van "jeugdpuistjes" en een wat stugge doffe vacht..zit nu ip cb maar ga over op energique nr4. En zou je dit dan altijd moeten blijven geven of kun je naar verloop van tijd ook terug naar nr 1? Als blijkt dat het met nr 4 over zou gaan zou je dan toch moeten denken dat aan t rund ligt en niet aan graan, aangezien in cb rijst zit?!

Bedankt weer!

groetjes Sandra en haar doggies
[/quote]

Als ik al jouw berichtjes zo eens doorlees denk ik eerlijk gezegd niet dat jou hond allergisch is, maar 'gewoon' geen goede spijsvertering heeft.
Die dunne ontlasting had je lab ook al op brokken schreef je, de jeugdpuistjes kunnen een teken zijn dat ie alle rotzooi uit z'n lichaam aan het werken is (ontgiften).

Elke keer van voer veranderen is denk ik ook geen oplossing.

Is hij trouwens al eens gecontroleerd op wormen?

Ik zou 'm een hele tijd lekker veel probiotica geven. En niet om de haverklap van voer veranderen ;). Geef het even z'n tijd.
Door Nelly
#365270
Newf-reu Boet die ik jaren geleden had, had dus echt een voedselallergie; hij beet z'n hele vel kapot. Op aanraden van de DA ben ik hem eendagskuikens met gekookte rijst gaan voeren. Dat werkte prima en hij is er 11 jaar op geworden. Het was een enorme beer, dus dan is 11 jaar best een hele leeftijd; heb laatst gehoord of gelezen dat de gemiddelde leeftijd van een Newf momenteel zo rond de 8/9 jaar ligt... :-\
Door Tiesto
#365320
Zijn van brokken veranderd omdat Zack pedigree kreeg waar ik niet over te spreken ben en hij t daar helemaal niet goed op deed en liters water dronk...toen dus naar cb...maar nog steeds niet veel verandering plus die puistjes en Tiesto krijgt nu een soort van roos sinds een paar dagen, wat hij eerst niet had...kan verandering van kvv veel kwaad dan? Wil dan sowieso toch op energique blijven omdat ik dat toch ook handiger vind en mijn vriend helemaal...ze hebben trouwens nog niet zo lang geleden een wormenkuur gehad, dus denk niet dat dat t kan zijn...vind t allemaal best moeilijk wil doen wat goed voor ze is en dat is toch sowieso kvv toch?
Laatst gewijzigd door Tiesto op za 06 aug 2005, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#365335
[quote="Tiesto"]
Oh ja, geef cb nu ongeveer een maand denk ik..
[/quote]
Heb je de bovenstaande link , die ik je gaf,gelezen over ontgiften?
Door Truus
#365347
Ik heb nog even voor je terug gelezen en zie dat je naast de brokken al veel merken versvlees hebt gegeven in een korte tijd. Vanaf half juli ongeveer, geef je nu C.B. Ik zou het hier dan ook voorlopig bij houden en niet weer over gaan stappen op een ander merk. Laat hem eens lekker wennen aan de C.B . Het is nog tekort om hierover iets te zeggen, bovendien denk ik toch echt aan ontgifting na alles.
Succes!
Door Borke
#365365
Eeen allergie voor rund en granen kan ook samen gaan, onze Franny is daar een goed voorbeeld van :-(

<Ok, OK het is een kat, maar katten mogen ook op BP>
Door Tiesto
#365392
Heb ze voor cb een week op prins gemengd met 1 doosje energique gehad, omdat er op dat moment niets anders voor handen was..toen las ik over cb..kan inderdaad zoals ik lees heel goed ontgiften zijn,,dank voor de link! Maar is t niet verstandiger om voor de zekerheid toch lam en rijst te doen en t daar de komende tijd op te houden?
Door danielle1980
#365393
mijn hond heeft 4 maanden moeten ontgiftigen, ze kreeg lelijke vacht, puistjes, wondjes, jeuk enz.
maar daarna was t echt over en was alles heel mooi.
ik zou zeker nog cb geven voor een tijd en niet te snel weer wat anders doen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#365394
[quote="Tiesto"]
Heb ze voor cb een week op prins gemengd met 1 doosje energique gehad, omdat er op dat moment niets anders voor handen was..toen las ik over cb..kan inderdaad zoals ik lees heel goed ontgiften zijn,,dank voor de link! Maar is t niet verstandiger om voor de zekerheid toch lam en rijst te doen en t daar de komende tijd op te houden?
[/quote]

Alles wat je omschrijft lijkt idd heel erg op ontgiften. Ik zou nu even niet van voersoort veranderen, maar (ik val in herhaling) pro-biotica aan je hond gaan geven. Dit zijn goed bacteriën die helpen bij de spijsvertering, en dat werkt bij slappe ontlasting en diaree vaak als een speer. Je kunt dit bij de drogist kopen.
Door Tiesto
#365570
Maar kunnen ze dan niet verder met t ontgiften gaan op evt. een ander kvv? Het ontgiften komt toch door kvv in t algemeen of begrijp ik t niet zo goed? En lees in verschillende topics dat veel mensen hier de onderlinge kvv's afwisselen voor de verandering van spijs of als een hond t er niet goed op doet..of zitten die honden dan al een poos op kvv?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door