Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wenne
#360894
Wij zijn vandaag naar de kattenopvang gegaan bij een vriendin van me en binnen 14 dagen komen er dus 2 kittens bij ons wonen :D
Voeden jullie kittens anders dan jullie volwassen katten (ik zeg maar iets: meer vet voor meer energie ofzo?) of krijgen ze exact hetzelfde als jullie volwassen katten?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#360938
Hier hebben de kittens met 4 weken voor het eerst vaste voeding gegeten, de eerste dag een balletje tartaar en de dag erna kvv. Mijn volwassen katten eten zelf samengesteld en als ik een goeie vleesmolen had gehad dan hadden de kittens hetzelfde gekregen als de grote katten. Sinds ze een week of 6 zijn ben ik kvv maaltijden gaan afwisselen met gewone maaltijden en nu eet Pyts hoofdzakelijk zelfsamengesteld, ik heb nog een paar pakjes kvv die voer ik op en dan eets ze gewoon alle maaltijden zelf samengesteld.

Nu eet ze s'morgens 2 kuikens, tussen de middag kvv, in de avond wat de grote katten eten,
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 29 jul 2005, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wenne
#361436
Bedankt :)
Dus in principe kunnen ze gewoon hetzelfde eten als onze volwassen meiden? (Cb en zelf samengesteld)
Ben ook wel van plan om ook met eendagskuikens te beginnen, maar mogen ze dat elke dag hebben? (weet dat dit bij fretten niet zo is, vandaar).

groetjes,
Wendy

PS: ze zijn trouwens naar schatting zo'n 12 weken oud nu, en blijven dus nog 2 weken in de opvang.
Laatst gewijzigd door wenne op za 30 jul 2005, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#361458
Hier krijgen ze ze iedere dag, en ze doen het er bijzonder goed op. Het is jammer dat je ze niet alvast mag halen, iedere dag dat ze eerder overgaan op vers eten is beter, zeker gezien hun slechte start.
Door Nelly
#361517
Mijn kitten, die sinds afgelopen zaterdag hier is, eet bibi, platgeslagen kippenekken, yoghurt(!) en hart en spiervlees. IK moet er nog op uit om kuikens te scoren, want m'n oude kuiken-adres is weg.
Door wenne
#362095
sylvia schreef: Het is jammer dat je ze niet alvast mag halen, iedere dag dat ze eerder overgaan op vers eten is beter, zeker gezien hun slechte start.
Ja, inderdaad :( Maar het ene katje was erg ziek bij binnenkomst en ze zijn enerzijds bang dat het zou hervallen als ze het te vroeg herplaatsen en anderzijds willen ze ook niet het risico nemen dat mijn andere dieren met iets besmet zouden worden. Ik moet dus nog wat geduld uitoefenen.
Maar één van beide ging vrijdag ook op de kattenbak toen we daar waren, jongens jongens, wat een stank...van zo'n klein ding ::) Met lekker vers zal dat hopelijk heel wat beteren ;) (en dat niet alleen! ;D )
Door Ine
#363371
Nelly schreef: Mijn kitten, die sinds afgelopen zaterdag hier is, eet bibi, platgeslagen kippenekken, yoghurt(!) en hart en spiervlees. IK moet er nog op uit om kuikens te scoren, want m'n oude kuiken-adres is weg.
Nelly, de Wico heeft ze! ;)
Door Nelly
#364644
ine schreef: Nelly, de Wico heeft ze! ;)
Heee, dank je wel Ine! Daar moet ik binnenkort toch weer heen voor penslappen en zo!
Door K@rin
#364833
Sugar & Spice eten beiden bijna onbeperkt Carnibest per dag, als Shanay het niet jat ...........
Verder staan er ook de hele dag Felidae brokjes op de eetafel in de keuken.
Daar geldt ook weer voor, dat Shanay steeds op de loer ligt ........ ::)
Afgelopen maandag wogen ze beiden 1200 gram.
Vandaag:
Sugar = 1370 gram
Spice = 1414 gram
Door K@rin
#364986
sylvia schreef: Waarom geef je brokjes ?
Vindt Tinker lekkerder dan Vers .............
Gebruikersavatar
Door sylvia
#364991
Karin & Pyrs schreef: Vindt Tinker lekkerder dan Vers .............
En je maakt je dan niet bezorgd dat hij er een 100% verhoogde kans op blaasgruis mee naar binnen zit te werken ? Zeker voor katers is het eten van brokken desastreus, tegenwoordig wordt het als normaal gevonden dat katers blaasproblemen krijgen maar dat is dus niet normaal.
Je hebt juist bij kittens een zo mooie gelegenheid om ze dus puur op vers te krijgen, zonde dat je ze dan aan de smaakstoffen in brokken laat wennen.
Door Lizzy
#364992
Karin & Pyrs schreef: Vindt Tinker lekkerder dan Vers .............
Nou, als ze Carnibest wel eet dan kon ze wat mij betreft mooi het huizenmuig krijgen, Tinker. Laten we wel wezen, brokken zijn voor de kat echt super maar dan ook super ongezond en veroorzaker van blaasgruis en nog belangrijker: kapotte nieren op jonge leeftijd.
Door Nelly
#365028
Simply Red pikt weleens wat blikvoer van Mistral als ik het niet op tijd in de gaten heb en de brokjes wil hij ook wel (kan Mistral er echt niet meer van af wennen) maar die gaan gewoon de kast in als Mistral niet hoeft te eten. En Simply eet maar wat de pot schaft: d.w.z. vers!
Door K@rin
#365213
goh, ik krijg bijna het idee, dat ik een kattenhater ben .......... ::) ::) ::) :-\ :-X
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door