Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#364483
Bandit krijgt al vanaf 8 weken de carnibest natuur. Nooit problemen gehad. Op een gegeven moment werd wel soms zijn ontlasting wat smeuiger, maar niet echt plat.
Nu heeft hij vorige week zijn eten overgegeven wat hij daarna weer opat, nu heeft hij het deze week 3 keer gedaan. Soms was het al zover verteerd dat hij het niet meer opat, soms wel.
Het komt er niet meteen uit. Of 's morgens vroeg om 5.00 uur of 's avonds als hij al in zijn bench zit. Nooit meteen na het eten. Dit is toch zeker 5-6 uur na zijn laatste maaltijd. Dus van te gulzig eten kan dit lijkt me niet komen.

Ik wil hiervoor wel een afspraak met de dierenarts maken, maar wil eerst jullie meningen. De dierenarts zal natuurlijk proberen om meteen van het versvlees af te zetten, maar dat lijkt me niet de oorzaak.
Door Lizzy
#364523
Ik zou ook de ontlasting op wormen laten controleren. En het kan natuurlijk geen kwaad als Bandit even nagekeken wordt. En wat jij jouw hond te eten geeft: dat is niet de zaak van je DA. Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je bang bent dat je DA je zegt dat je brokken moet gaan voeren... dan zeg je toch gewoon "nee, zeker niet"?

Is Bandit toevallig onlangs gevaccineerd?

Geef je de CB op kamertemperatuur?

Word hij mager?

Heeft hij misschien iets 'raars' ingeslikt? (balletje, speeltje).

Heb je al geprobeerd hem probiotica te geven?
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#364935
Ik ben bij de da geweest.
Volgens hem kan het heel goed komen door iets wat hij van straat eet. Of drinken uit een vieze plas.
Ook had hij het over de mogelijkheid van wormen. Ik heb een wormenkuur meegekregen. Verder niks.
Hij dacht niet dat het aan het voer lag.

En ik zou niet overgestapt zijn op brokken, maar wilde wel even weten of jullie het op het voer zouden steken of dat er een andere oorzaak te vinden was.
Probiotica geef ik toevallig vanaf gisteren. Ik moet het verder even aankijken.

Hij is met 12 weken voor het laatst gevaccineerd, hij wordt niet mager en is nog speels genoeg. Niks ingeslikt dat ik weet iig.

Hij krijgt Carnibest op kamertemperatuur, of opgewarmd in een bakje dat ik in een grote bak met warm water zet. Nooit te koud.
Laatst gewijzigd door pleuntje op za 06 aug 2005, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#364937
pleuntje schreef: Ik heb een wormenkuur meegekregen. Verder niks.
Wat jammer dat je niet de ontlasting had meegenomen zodat de DA EERST kon kijken of er echt wel wormen zijn die door dat wormenkuurtje van kant gemaakt moeten worden.
Als er geen worm te zien is, dan hoeft ie ook geen wormkuur te hebben.... :-\

Je kan dat eventueel evengoed nog doen voordat je de wormkuur gaat geven.
Door Lizzy
#364946
pleuntje schreef: Ik ben bij de da geweest.
Volgens hem kan het heel goed komen door iets wat hij van straat eet. Of drinken uit een vieze plas.
Ook had hij het over de mogelijkheid van wormen. Ik heb een wormenkuur meegekregen. Verder niks.
Hij dacht niet dat het aan het voer lag.

En ik zou niet overgestapt zijn op brokken, maar wilde wel even weten of jullie het op het voer zouden steken of dat er een andere oorzaak te vinden was.
Probiotica geef ik toevallig vanaf gisteren. Ik moet het verder even aankijken.

Hij is met 12 weken voor het laatst gevaccineerd, hij wordt niet mager en is nog speels genoeg. Niks ingeslikt dat ik weet iig.

Hij krijgt Carnibest op kamertemperatuur, of opgewarmd in een bakje dat ik in een grote bak met warm water zet. Nooit te koud.
Een hond kan gerust nog tot drie maanden na zijn vaccinatie ziek worden ervan, maar dat even ter zijde.

Als zijn ontlasting niet beter wordt wanneer je hem verbied van straat te eten, na de wormenkuur (ik vind het eerlijk gezegd ook jammer dat je niet de ontlasting na hebt laten kijken ipv direct een wormenkuur te geven. Je belast alleen maar weer extra zijn lijfje als je hem zinloos ontwormt) en bij de probiotica: dan zou ik zelf een ander merk versvlees proberen.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#364961
Ik heb de wormenkuur nog niet gegeven,dus kan dit nog laten onderzoeken.

Verder wil ik nog even aankijken hoevaak hij overgeeft.
Zou anders een andere smaak ook kunnnen helpen? Geef nu Carnibest natuur. Of heeft de Lam/rijst puur met overgevoelige darmen te maken? En niet met eventuele maagproblemen.
Door Lizzy
#364964
pleuntje schreef: Ik heb de wormenkuur nog niet gegeven,dus kan dit nog laten onderzoeken.

Verder wil ik nog even aankijken hoevaak hij overgeeft.
Zou anders een andere smaak ook kunnnen helpen? Geef nu Carnibest natuur. Of heeft de Lam/rijst puur met overgevoelige darmen te maken? En niet met eventuele maagproblemen.
Je kunt natuurlijk proberen om een andere CB te geven. Dat is misschien verstandiger als een ander merk proberen. Overigens zou het ook altijd nog een virusje kunnen zijn of gewoon eens slap/niet lekker op de maag/darmen doordat hij bijv. inderdaad iets vies heeft gegeten. Ik zou het ook rustig nog een tijdje aankijken.

De reden dat ik een 'vreemd voorwerp' noemde is omdat pups regelmatig vreemde dingen eten en soms komen die er gewoon langs de natuurlijke weg niet uit. Honden gaan dan overgeven, krijgen vreemde ontlasting, etc. Dus dat is eigenlijk iets om in je achterhoofd te houden.

Probiotica is gewoon goed spul en bouwt de weerstand van de darmen op. Bij mij helpt het trouwens ook tegen maagproblemen! Eventueel kun je ook nog wat Okugest proberen. Al met al: vaak ligt het niet aan de voeding.
Door Helen
#364988
Kuma was de laatste week wat kotserig en na een ontlastingscheck bleek ze spoelwormpjes te hebben. Het is nu over, die kotserigheid. Het lag dus echt aan de wormen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door