Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yvonne1961
#364444
Toen ik begon met kvv had ik smuldier. Gek zijn ze er op, en prachtige compacte ontlasting. Hier gelezen dat dit niet als erg goed gezien wordt dus over gegaan op Duck. Korrelige ontlasting met het graan er overduidelijk in. Nu op rodi overgegaan . Dunne ontlasting.
Is dit herkenbaar?
Ik denk dat ik maar weer goedkoop ga voeren. :-\
#364447
nou toevallig hebben wij pas een week of zo s'avonds smuldier gegeven.
ik was niet tevreden over de ontlasting op cb, maar die week dat we ook smuldier gaven was t perfect :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 05 aug 2005, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#364448
Dan klopt mijn theorie dus "goed voer is voer waar jou hond het goed op doet". Neemt niet weg dat je ook op langere tijd in de gaten moet houden of je hond het goed blijft doen. En dat is dus niet alleen de ontlasting, maar ook vacht, conditie, de hele mikmak!
Door rees
#364456
[quote="yvonne1961"]
Toen ik begon met kvv had ik smuldier. Gek zijn ze er op, en prachtige compacte ontlasting. Hier gelezen dat dit niet als erg goed gezien wordt dus over gegaan op Duck. Korrelige ontlasting met het graan er overduidelijk in. Nu op rodi overgegaan . Dunne ontlasting.
Is dit herkenbaar?
Ik denk dat ik maar weer goedkoop ga voeren. :-\
[/quote]

Geef al jaren lang smuldier afgewisseld met barf en heb nooit problemen gehad.
Ze vinden het heerlijk en ze doen het er heel goed op :)
#364513
De duck heb ik ca. 4 weken gegeven. Het bleef erg brokkelig.
De rodi om eerlijk te zijn nu nog maar drie dagen. Ik heb echter nog voldoende in de vriezer om het langer te proberen.
Maar van de smuldier hadden ze van dag 1 al mooie ontlasting.

In de ochtend krijgen ze nog brok(cavom) Daar hebben ze ook mooie ontlasting van. Ik zorg ook dat er 8 uur tussen zit.

Het is voor mij wel van belang dat de ontlasting goed is omdat ik een hond in de luiers heb(een verhaal op zich)

Waarschijnlijk ga ik helemaal op kvv over als de zak met brok op is.
Door Truus
#364570
O zo ;). Het is inderdaad heel belangrijk dat je niet nog een in de luiers hebt :-\.
Je moet gewoon doen, wat je gevoel je ingeeft en dan is het prima toch?
Ik zou dit ook heel belangrijk vinden.
Misschien is al die afwisseling niet het juiste middel nee.
Door diana
#364726
[quote="Lizzy"]
Dan klopt mijn theorie dus "goed voer is voer waar jou hond het goed op doet". Neemt niet weg dat je ook op langere tijd in de gaten moet houden of je hond het goed blijft doen. En dat is dus niet alleen de ontlasting, maar ook vacht, conditie, de hele mikmak!
[/quote]


Klopt
ze krijgen hier allebij exact hetzelfde vlees ,
Maar Boy poept altijd wat dunner dan Lady ,
de 1 verteerd het dus gewoon anders dan de ander.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door