Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#364689
FF checken........
Ik wil Joey een chlorella kuurtje geven om te ontgiften. Ik heb gekeken op de site chlorella-alg.com en zag dat je poeder uit korea kan bestellen of pillen uit japan. Zit geen verschil in toch?! Wat is voor een hond beter/makkelijker?! Hoeveel geef je in een kuurtje en hoe lang duurt een kuurtje?! ???
En wie heeft er ervaring mee?!
Door Cathelijn
#364691
er is al meer over chlorella geschreven. Als je het intypt bij zoeken, kun je het onderwerp vast vinden.
Misschien helpt dat?
Door Lizzy
#364693
Ik heb diezelfde vraag gesteld aan chlorella-alg.com en ik kreeg als antwoord terug dat er in principe geen verschil in zit maar dat poeder beter opneembaar is. Ik heb de poeder daarom besteld. Deze is ook goedkoper. Qua hoeveelheid geef ik 1 maatschepje per Dalmaat (deze dosering ook opgekregen van Ron Fonteine).

Hij schreef trouwens dit over het poeder: "Ook is de celwand van de Koreaanse versie goed verteerbaar zodat de opname van voedingstoffen beter is"
Gebruikersavatar
Door Nitus
#364695
Ik geef Gitte sinds bijna 3 weken een Chlorella kuur. Ik heb het poeder voor Gitte besteld en de tabletjes voor mezelf ;). De manier van verzenden verrasste me wel een beetje, de tabletten en poeder zitten allebei in een plastic-A4 envelop met zo'n sluiting die je dicht moet ritsen/drukken (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Dus zorg voor een potje waar je het in kan doen. Deze plastic enveloppen zaten dubbel gevouwen in een bubbeltjes envelop. Bij het poeder zit een schepje en er zit bij beide een uitgebreide gebruiksaanwijzing bij (met doseringen).
Voor Gitte vind ik de poeder erg makkelijk, ik doe een schepje over haar voer (CB) en roer het goed door. Je kan het ook door een beetje yoghurt oid doen.
Door Jojo
#364718
Oké, toppie, bedankt!
Ik ga dus de poeder bestellen om door de cb heen te doen ;D en wacht de ingesloten beschrijving af voor de dosering franse bull ;D
Maaruh, hoelang verstaan we nu onder 'een kuurtje' ? Of is dat afgelopen wanneer de klachten verdwenen zijn ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#364818
Oeps, een klein misverstandje, de dosering voor een franse bul geven ze niet, je krijgt nl de mensen dosering ;).
Zal hier even hun antwoord kopieren op mijn e-mail met als vraag welke dosering je voor een hond moet aanhouden:

Mbt dosering, voor volwassenen (60-80 kilo) geldt dosering
van 3-5 gram dus ik zou voor een dier gewoon het gewicht omrekenen.Het
schepje bevat ongeveer 0,75-1 gram poeder. Zie chlorella als gedroogde
groente en niet als een geneesmiddel.


Gitte (35 kg) krijgt ongeveer 2,5 schepje per dag, verdeeld over 2 maaltijden. Je krijgt er hééle mooie groene CB van 8). Als kuurlengte houd ikzelf 4 weken aan. Maar je kunt dit ook langere tijd geven, gezien het antwoord hierboven. Ik heb ook het idee dat Gitte het heel erg lekker vind, ze likt haar bak nóg beter uit :).
Door Elise
#365480
Ik heb voor Spike de tabletten gekocht bij De Tuinen, deze link kende ik nog niet, goede tip :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door