Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door malinois
#364413
echt een aanrader !!!
ik gebruik het al jaren voor AL mijn dieren en ook voor onszelf. zelfs mijn dierenarts raad het aan.
dit in tegenstelling tot Bach rescue remedie, dat wel bij mij hielp maar niet bij mijn dieren.

nadeel : vaak moeilijk verkrijgbaar.

Monique.
Door malinois
#364646
ik heb een Puur Natuur verkooppunt hier in de buurt en daar heb ik inmddels al bijna een jaar geleden TraumaVetsem besteld. ik krijg steeds te horen dat het niet leverbaar is...
omdat ik het ook aan mijn puppy-mensen advizeer krijg ik heel vaak te horen dat ze het nergens kunnen krijgen.

de link naar Rescue ? wel, na hevige schrik, trauma of bv. angst voor onweer werd mij Rescue geadvizeerd.
hetzelfde als dus voor TraumaVetsem. het eerste hielp niet, het tweede wel.
ik zweer erbij en het zit dan ook standaard in mijn dieren-EHBO-kistje.
maar misschien dat iedereen hier al op de hoogte is van dit product ? dan zie dit berichtje maar als niet geschreven. ik ben gewoon heel enthousiast.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#364650
[quote="malinois"]
ik heb een Puur Natuur verkooppunt hier in de buurt en daar heb ik inmddels al bijna een jaar geleden TraumaVetsem besteld. ik krijg steeds te horen dat het niet leverbaar is...
omdat ik het ook aan mijn puppy-mensen advizeer krijg ik heel vaak te horen dat ze het nergens kunnen krijgen.

de link naar Rescue ? wel, na hevige schrik, trauma of bv. angst voor onweer werd mij Rescue geadvizeerd.
hetzelfde als dus voor TraumaVetsem. het eerste hielp niet, het tweede wel.
ik zweer erbij en het zit dan ook standaard in mijn dieren-EHBO-kistje.
maar misschien dat iedereen hier al op de hoogte is van dit product ? dan zie dit berichtje maar als niet geschreven. ik ben gewoon heel enthousiast.

[/quote]

Beetje strange verhaal allemaal. Wij (www.plaza33.com ) hebben het ook gewoon op voorraad.

Nog steeds zie ik ook de link niet met Rescue. Naar mijn mening heb je het hier over 2 totaal verschillende producten, die op ene heel ander vlak werkzaam zijn. Wanneer mijn hond zich geblesseerd heeft zou ik TraumaVetsem geven omdat dat inderdaad geweldig werkt.
Wanneer een hond hier zich om wat voor reden dan ook te pletter is geschrokken dan krijgen ze Rescue, wat in dat geval weer goed werkt.
Door Lizzy
#364655
Ik heb nooit problemen met het bestellen van Traumavetsem! Ik wist niet dat http://www.plaza33.com het ook heeft, maar dan bestel je het daar!

En net als Angelique zie ik ook geen enkele overeenkomst met Rescue. Het zijn twee verschillende middelen met twee andere toepassingen, lijkt me.

Ik gebruik zelf Rescue als ik me te barsten ben geschrokken of bij angst enzo. Meer bij geestelijk trauma of stress. Traumavetsem gebruik ik louter bij lichamelijk letsel.

Dit zit in TraumaVetsem:

Arnica montana D6: stimuleert de resorptie van (wat grotere) bloeduitstortingen, daardoor neemt de zwelling en dus ook de pijn af. Het heeft tevens een gunstige invloed op een algemene toestand van shock.

Bellis perennis D3: stimuleert het herstel van gekneusd weefsel, spierscheuringen en de resorptie van de daarbij opgetreden (wat kleinere) bloeduitstortingen.

Rhus toxicodendron D6: kenmerkt zich door de volgende karakteristieken: overmatige inspanning met zweten en daarna kletsnat en koud worden (bij paard en jachthond). De pijnlijkheid verergert bij beginnende beweging ('startproblemen'), verbetert of verdwijnt na voortgezette beweging, verslechtert wederom bij te langdurig voortgezette beweging. Tevens vindt verergering plaats onder invloed van koud, nat weer.

Ruta graveolens D6: is een bij uitstek geschikt middel bij verdraaiing van het gewricht; het beïnvloed niet alleen het herstel van spier- en peesweefsel, maar ook dat van getraumatiseerd beenvlies. In het laatste geval kan Traumavetsem goed gecombineerd worden met Osteovetsem. Ruta is een geschikt therapeuticum, onder andere bij de verdraaiing van de nog slappe gewrichten (onder andere schoudergewricht) bij jonge, opgroeiende honden van de grotere rassen.

Dit zit in Rescue:
Bestanddelen: Helianthemum nummularium - Clematis vitalba - Impatiens glandulifera - Prunus cerasifera - Ornithogalum umbellatum - 27% alcohol

Rescue Remedy is een product uit het assortiment van de Bach Flower Remedies/ Bach Bloesem Remedies. Veel psychische klachten zijn van grote invloed op het fysieke welzijn. Dr. Bach ontdekte dat bepaalde bloesems een bijzondere heilzame werking hebben. Dit heeft geresulteerd in 38 verschillende enkelvoudige Bach Bloesem Remedies en de Rescue Remedy om negatieve emoties en stemmingen om te zetten naar positieve. De Rescue Remedy is bijzonder geschikt in noodsituaties: ongeval, slecht nieuws, schrik en versuffing. Uit de verschillende Bach Bloesem zijn 5 bloesems geselecteerd die tezamen zorgen voor de bijzondere werking van Bach Rescue Remedy:

Cherry Plum (Kerspruim): helpt kalm te blijven.

Clematis (Bosrank): ondersteunt tegenwoordigheid van geest voor dromerigheid of weinig interesse in het heden.

Impatiens (Reuzenbalsemien): tegen ongeduld en irritatie.

Rock Rose (Zonneroosje): tegen gevoelens van paniek

Star of Bethlehem (Vogelmelk): voor de nawerkingen van traumatische ervaringen, shock.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 05 aug 2005, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#369583
Ik ken alleen de rescue en dat is inderdaad alleen voor de ziel. Maar als ik het goed begrijp is trauma vetsem voor verwondingen (lichamelijk), zou het iets zijn voor een sporthond als hij zich verspringt of spierpijn heeft???
Door Ine
#372360
[quote="Lil"]
Ik ken alleen de rescue en dat is inderdaad alleen voor de ziel. Maar als ik het goed begrijp is trauma vetsem voor verwondingen (lichamelijk), zou het iets zijn voor een sporthond als hij zich verspringt of spierpijn heeft???
[/quote]

Daar is het een uitstekend middel voor!
Ik zie traumavetsem idd alleen voor spier- en botblessures!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door