Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jada
#363653
Hallo,

wij worden echt helemaal dol van alle wellicht goed bedoelde adviezen.....
We hebben een engelse stafford van ruim 10maanden,weegt 17 kilo, en is kern gezond!!!
hij is erg lief en gehoorzaam,heeft zelfs al een aantal prijzen gewonnen...het enige probleem wat we met hem hebben is zijn voeding.
Hij echt slecht, een echte pikkerd, hij eet zelden zn bak voer in 1 keer leeg.
We zijn begonnen met Hill puppie brokken, (een appel een stukeje vlees gaven pens, gaven hem dan extra erbij), toen meradog brokken, prins,enz.... Nu geven we s´morgens farmfood brokken die hij tot voorkort heel goed at....en sávonds farmfood brokken met vers vleess van carnibest......deze bak eet hij wel met smaal in 1 keer op. Nu weet ik eingelijk niet of mengen met farmood en carnibest versvlees wel goed is, die zegt van wel die van niet, we weten het gewoon niet meer.Het enige dat we eingelijk willen is dat onze hond met smaak eet. Help!!!!!!!!!
Door Lizzy
#363657
jada schreef: Hallo,

wij worden echt helemaal dol van alle wellicht goed bedoelde adviezen.....
We hebben een engelse stafford van ruim 10maanden,weegt 17 kilo, en is kern gezond!!!
hij is erg lief en gehoorzaam,heeft zelfs al een aantal prijzen gewonnen...het enige probleem wat we met hem hebben is zijn voeding.
Hij echt slecht, een echte pikkerd, hij eet zelden zn bak voer in 1 keer leeg.
We zijn begonnen met Hill puppie brokken, (een appel een stukeje vlees gaven pens, gaven hem dan extra erbij), toen meradog brokken, prins,enz.... Nu geven we s´morgens farmfood brokken die hij tot voorkort heel goed at....en sávonds farmfood brokken met vers vleess van carnibest......deze bak eet hij wel met smaal in 1 keer op. Nu weet ik eingelijk niet of mengen met farmood en carnibest versvlees wel goed is, die zegt van wel die van niet, we weten het gewoon niet meer.Het enige dat we eingelijk willen is dat onze hond met smaak eet. Help!!!!!!!!!
Je kunt hem natuurlijk ook alleen versvlees geven! De meeste honden eten dit gewoon op. Altijd. Waarom wil je hem persee brokken voeren?

En ja, ik weet het, de een adviseert dit en de ander adviseert dat. De een zegt "nooit brokken mengen met vlees" en de volgende zegt "kan geen kwaad". Farmfood zelf zegt overigens dat je hun brokken wel kunt mengen met vlees. En bij het overschakelen van brokken naar vers zeggen diverse vers-fabrikanten ook dat je de brokken en het vlees met elkaar kan vermengen en de een af en de ander op kunt bouwen. Wat is wijsheid he? Moeilijk.... Ik denk dat regel 1 is dat je naar je eigen hond moet kijken. Hoe is zijn ontlasting? Hoe voelt hij zich?

Ik zou zelf gewoon geen brokken meer geven en overschakelen naar versvlees. Maar ja, ik weet niet of dit een passend advies is voor jou....
Door chrisje
#363659
Ik heb hier zelf twee Staffie meiden die alleen maar Carnibest eten met af en toe als nagerechtje een bot met wat vlees. Ze zijn kerngezond, mooie vacht, goede spierontwikkeling, mooie vaste ontlasting, ... . :D
Ik moet zeggen dat ik overgestapt ben van brokken op CB omdat de jongste steeds huidproblemen had. Toen we alle brokken hadden geprobeerd (echt alle) en de verschillende dierenartsen (dermatologen) met de handen in hun haar zaten ??? zijn we overgeschakeld. En jawel, geen problemen meer. Ons buurhondje, dat zwaar onder haar gewicht zat omdat ze niets wilde eten, eet nu ook nog alleen CB. Ze is al flink aangekomen.
Door jada
#363662
Wat een snelle reacties zeg!!!!

Het enige wat me inderdaad een beetje tegen houd om alleen maar CB te voeren is,dat ik het vrij prijzig vind!!!!
Daarbij is het hier in het zuiden des land niet op veel plaatsen te verkrijgen!!!moet er altijd een stuk voor rijden.

Nog een vraagje aan Chris, voer jij je twee stafford meisjes dan ook in de ochtend vers vlees.
Ik voer nu nog 3 x per dag!!!
Laatst gewijzigd door jada op wo 03 aug 2005, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jada
#363678
Klopt!! maar bibi is bij mij al helemaal moeilijk te krijgen. en in rodi en duck zitten volgens mij te veel granen.....
heb je nog andere suggesties......
Door Lizzy
#363681
jada schreef: Klopt!! maar bibi is bij mij al helemaal moeilijk te krijgen. en in rodi en duck zitten volgens mij te veel granen.....
heb je nog andere suggesties......
Zijn jou honden allergisch voor granen? Want in Rodi en Duck zit nog altijd vele malen minder graan als in Farmfood!

Je kunt ook een paar dagen per week Carnibest voeren en een paar dagen per week een goedkoper merk versvlees. Of een paar dagen per week Carnibest en een paar dagen per week zelf iets samenstellen (iets dat niet duur is en toch lekker en je honden juist veel afwisseling geeft - we kunnen je legio voorbeelden geven van maaltijden die je zelf kunt maken die lekker, gezond en niet duur zijn! Ik noem er 1: zalmkoppen. Of sardientjes met een groentemixje en wat yogurt).

Je kunt natuurlijk ook Carnibest geven en de Farmfood brokken 'lekker' maken met een eetlepeltje pens. Maar ja, brokken blijven brokken natuurlijk ;) ;D 8)!
Door monky555
#363691
ik voer 4 dagen per week 2 x daags AHV & en 3 dagen smuldier 2 van de goedkopere merken kvv ;)aan mijn 2 staffie's en die doen het er prima op ;D en 1 van de 2 (monky) heeft altijd problemen gehad met eten en hij heeft huidproblemen/allergie en daar heeft hij nog last van maar in veel mindere maten ;Dook heeft hij sinds dat hij vers krijgt (bijna 3 jaar) nog geen 1 x zijn bak eten laten staan ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#363719
jada schreef: Klopt!! maar bibi is bij mij al helemaal moeilijk te krijgen. en in rodi en duck zitten volgens mij te veel granen.....
heb je nog andere suggesties......
Er zijn legio honden die het prima doen op Rodi of Duck dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken. Kijk als je hond alles eet dan is de keuze makkelijk maar zo niet dan vind ik ieder KVV prima.
Door Breezer
#363790
Mijn staffke Breezer at ook altijd met lange tanden. Sinds dat ik vers voer heb ik hier geen problemen mee. De enige keer dat hij z´n neus er voor op haalde is toen ik hem vis voorschotelde wat in z´n geheel was.

Meneer houd namelijk meer van prakkies.

En ik ben ook begonnen met Rodi en Duck, daarna op de Energique en nu op de Carnibest.

Dat ik Carnibest voer is gewoon puur omdat ik het er smakelijker uit vindt zien. En het nog goedkoper is dan Energique.

Verder heeft hij 1 a 2 dagen in de week barfdag.
Door jada
#363844
Breezer schreef: Mijn staffke Breezer at ook altijd met lange tanden. Sinds dat ik vers voer heb ik hier geen problemen mee. De enige keer dat hij z´n neus er voor op haalde is toen ik hem vis voorschotelde wat in z´n geheel was.

Meneer houd namelijk meer van prakkies.

En ik ben ook begonnen met Rodi en Duck, daarna op de Energique en nu op de Carnibest.

Dat ik Carnibest voer is gewoon puur omdat ik het er smakelijker uit vindt zien. En het nog goedkoper is dan Energique.

Verder heeft hij 1 a 2 dagen in de week barfdag.
Hai Breezer,

leuke stafford heb je zeg!!!! Mooi beestje
Fijn om te horen dat wij niet de enige stafford hebben die met lange tanden heeft gegeten.....

Wat bedoel je precies met barf dag!!! heb me namelijk pas sinds een paar dagen verdiept in vers vlees voeding.......kun je me misschien ff uitleggen wat je precies bedoelt....???????
Door Breezer
#363921
Ja natuurlijk wil ik dat!

Ik voer Breezer 5 dagen kant en klaar vers vlees van Carnibest.

En 2 dagen stel ik zelf iets samen. Dat kan bv een dagje pens zijn. Of lamsribben met wat rundergehakt. Kippennekken met wat stukjes kipfilet. Of heel makkelijk een portie gemalen kippenkarkassen met een kippenvleugeltje toe. Maar ook wel eens een visdagje, bv koolvisfilet, sardientjes of iets anders wat er leuk en goedkoop uitzag bij de visboer.

Maar voor je begint met zelf samen te stellen kan ik je aanraden om eerst eens wat meer rond te lezen hier, en mocht je daar nog vragen over hebben dan kan je die gewoon stellen in de daarvoor bedoelde rubriek.
Laatst gewijzigd door Breezer op do 04 aug 2005, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jada
#364700
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie tips en advies.

Jada is dol op CB, heeft sinds lange tijd zn bak weer in 1keer met smaak helemaal leeg gegeten........

Hij reageert er heel erg goed op!!!!

Bedankt!!!! :
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door