Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Drum
#362551
Heb me een tijdje geleden al wel voorgesteld, maar sindsdien eigenlijk niets meer gepost.... wel een heeele hoop gelezen en geleerd!

Drum (Amerikaanse Bulldog) is nu 14 maanden oud (34 kilo) en krijgt sinds 5 maanden Carnibest. Eén kilo per dag en daarop doet ie het goed.
Nu wil ik graag 's morgens 500 gram Carnibest geven (met Glucobest) en 's avonds barfen.
Heb flink zitten ploeteren en dit is het voorlopige resultaat. De andere weken zal het kwa opzet hetzelfde zijn, maar wel wat afwisseling....

Maandag:
Pens 500 gram

Dinsdag:
Kippenekken/karkassen 300 gram
Kopvlees 100 gram
Groente 100 gram

Woensdag:
Lamsribben 250 gram
Poulet 100 gram
Eitje
Runderhart 100 gram

Donderdag:
Kippevleugels 200 gram
Sardientjes 200 gram
Groente 100 gram

Vrijdag:
Lamsnek 300 gram
Poulet 150 gram

Zaterdag:
1/2 haantje

Zondag:
Kopvlees 250 gram
Groente 100 gram
Yoghurt 100 gram
Eitje

Daarbij: 's morgens dus Glucobest, 's avonds visolie en......
Weet niet zeker of het te realiseren is.... geen idee wat een lamsnek bijvoorbeeld weegt!

Ben heel benieuwd naar jullie meningen!!! Alvast bedankt allemaal!

Groetjes, Sigrid
Gebruikersavatar
Door Nitus
#362580
Heb net je menu aan Gitte voorgelezen, ze wil nu graag verhuizen ;D.
Mijn eerste indruk is dat het er goed uit ziet, maar ik heb er geen berekeningen op losgelaten.
Ik zou trouwens niet elke avond visolie geven, vooral niet omdat je ook al vis geeft.
Door Truus
#362833
Timo en Mila willen ook wel bij jou een dagje komen eten :D
Dat ziet er goed uit! Ik zou de visoliecapsules niet meer dam 2 a 3 keer in de week geven maar dat ben ik ;).
Ga je ook nog een keer afwisselen met andere vleessoorten?
Je ploeteren is de moeite waard hoor .
Door Lizzy
#363537
Ik heb wel even naar de percentages gekeken en je geeft:

18,5% orgaanvlees
24,6% vlees
41,5% vleesbotten
9,2% groentes
6,5% diversen (ei en yoghurt)

Ik zou zelf de hoeveelheid orgaanvlees ietsjes terug brengen en wat meer afwisselen met bijv. lamslever of lamsniertjes ofzo.

De rest ziet er prima uit. Ik weet niet welke 'smaken' KVV je geeft maar je zou kunnen kijken of je nog eens aan iets als eend of konijn ofzo kunt komen.
Door Drum
#363628
Heel erg bedankt voor jullie tips!
Ik zal wat variatie Carnibest aanschaffen en minder orgaanvlees geven... beter een beetje groente lijkt mij zo!

Ben me nog wat aan het orienteren in de omgeving voor "ingrediënten", dus variatie moet nog komen!
Door Lizzy
#363629
[quote="Drum"]
Heel erg bedankt voor jullie tips!
Ik zal wat variatie Carnibest aanschaffen en minder orgaanvlees geven... beter een beetje groente lijkt mij zo!

Ben me nog wat aan het orienteren in de omgeving voor "ingrediënten", dus variatie moet nog komen!
[/quote]

Volgens mij gaat het helemaal goed komen! Overigens, misschien kan jou CB verkooppunt iets van eend voor je meenemen. Bij Carnibest hebben ze echt prachtige eendennekken en vleugels.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door