Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#362871
1 van onze labjes heeftvanaf t begin sinds we m gekregen hebben( herplaatser) last van af en toe dunne ontlasting en we onze honden mede daarom op kvv hebben overgezet, vroeg ik mij af iets af( nav een mail hierover van degene die ons cb levert) dat Zack misschien niet goed tegen of de olien in cb of rund zou kunnen..dat veel kvv gebruik maken van vetten en een beetje olie..weten jullie of energique dat doet? Want als t echt de olien zouden zijn heeft t ook niet veel zin om op lam/rijst van cb over te stappen toch? Of zou t eerder t rund kunnen zijn? En in brokken worden toch ook olien gebruikt wat hij eerder kreeg?
Door Lizzy
#363073
Hoe lang staat hij nu op kvv? Ik zou zelf toch ook eens een paar weekjes een andere smaak proberen want zo groot is de kans niet dat het de olie is.

Is de ontlasting trouwens echt dun of eerder breiig? Heb je al probiotica geprobeerd?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 02 aug 2005, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tiesto
#363119
Hij is nu 3 weken op kvv..en ontlasting is niet altijd dun, maar af en toe wel..ook is t soms in t begin vast en op t eind dun..zal wel ergens staan maar wat is probiotica? En moet je dat niet geven als Zack continue dunne ontlasting heeft? Zack heeft toen hij pup was een darmontsteking gehad en bij de vorige eigenaar pedigree gehad, toen hij bij ons kwam overgezet op denkadog en 2 x per week kvv en merkte dat op die dagen zijn ontlasting beter was! Dus vandaar ook de overstap naar helemaal kvv! Maar heb t idee dat ie op cb t minder doet als de prins/energique wat ik de honden toen gaf..
Door Tiesto
#363124
Oh ja, Zack heeft nog steeds een vrij doffe vacht in vergelijking met onze andere lab Tiesto en af en toe wat bultjes/uitslag in de liezen..hij ziet er al veel beter uit als toen we m kregen..Tiesto daarentegen glanst prachtig, terwijl hij in t begin ook met z'n darmen aan t kwakkelen is geweest als pup..
Door pollekind
#363132
Volgens mij zitten in Cb hele andere olien dan in Energique.Ik zelf heb bij ons hondje die steeds vanaf dat ze bij ons kwam darmproblemen had,goede resultaten bereikt met Energique nr.4.Als de klachten aanhouden dan kan ik dit zeker aanbevelen.
Door Audrina
#363241
[quote="Lupa"]
en wat voor olies zitten er dan in CB?
volgens mij alleen lijnzaad olie
[/quote]

In CB: zonnebloemolie en koudgeperste lijnzaadolie

En bij Energique staat helaas niet op hun site welke olien er in zitten (of ik kijk niet goed).
Door Lizzy
#363262
[quote="Tiesto"]
Hij is nu 3 weken op kvv..en ontlasting is niet altijd dun, maar af en toe wel..ook is t soms in t begin vast en op t eind dun..zal wel ergens staan maar wat is probiotica? En moet je dat niet geven als Zack continue dunne ontlasting heeft? Zack heeft toen hij pup was een darmontsteking gehad en bij de vorige eigenaar pedigree gehad, toen hij bij ons kwam overgezet op denkadog en 2 x per week kvv en merkte dat op die dagen zijn ontlasting beter was! Dus vandaar ook de overstap naar helemaal kvv! Maar heb t idee dat ie op cb t minder doet als de prins/energique wat ik de honden toen gaf..
[/quote]

Probiotica is een goede bacterie. Deze bacterie helpt bij de opbouw van een sterke en gezonde darmflora. Het zit ook in yoghurt, deze bacterie, maar ik vind de hoeveelheid in yoghurt niet voldoende om goede resultaten te behalen bij honden. Probiotica is te koop bij reformwinkels (het merk Akropharma is erg goed - Orthica kun je daar ook kopen, maar die vind ik minder) of zaken als "De Tuinen". Je kunt ook probiotica bij je DA bestellen van het merk Protexin. Die is erg goed.
Door amber2
#363312
Misschien dat je het na kunt vragen bij Energique welke olien ze precies gebruiken. Ik weet in elk geval zeker dat ze geen lijnzaad- en visolie gebruiken want dat heb ik een keer nagevraagd (ik wou graag weten wat ze gebruikten als omega 3-leverancier maar zij zeiden dus dat dat al voldoende in het vlees zat...).
Door Lizzy
#363315
[quote="amber2"]
Misschien dat je het na kunt vragen bij Energique welke olien ze precies gebruiken. Ik weet in elk geval zeker dat ze geen lijnzaad- en visolie gebruiken want dat heb ik een keer nagevraagd (ik wou graag weten wat ze gebruikten als omega 3-leverancier maar zij zeiden dus dat dat al voldoende in het vlees zat...).
[/quote]

In gewoon vlees zit geen/nauwelijks omega 3. Alleen wild vlees zit nog een aardige hoeveelheid omega 3. Kip en rund dus niet.
Door maximus
#363414
heel eerlijk gezegd zou het me niet verbazen omdat wij erorm met Max aan het sukkelen zijn geweest :'(. Sinds hij CB kreeg, had hij jeuk, kreeg hij uitslag in zijn liezen, oorontsteking en op zijn rug en in zijn oksels een soort van zweerplekken....Ik naar de DA en alles bij elkaar leek dit aardig op een voedselallergie. Het is begonnen sinds de overstap naar CB dus gelijk teruggegaan op het oude voer (Duck), antibiotica, zalfjes en shampoo mee en nu, 2 weken later zijn alle plekken weg! Het is dus zeer waarschijnlijk dat het aan de CB ligt :-\ (en ik vond het zulk goed voer, nog steeds hoor, maar niet voor Max ;)). Ik heb natuurlijk netjes het verkooppunt en CB zelf gemaild.
Door Tiesto
#363456
Heb Energique gemaild betreffende de bindmiddelen en olien..kreeg als antwoord dat ze geen bindmiddelen gebruiken, maar dat t invriezingsproces anders is als bij cb. En verder gebruiken ze"diverse" olien..dat vind ik een beetje een vaag antwoord. Ook geven ze aan dat honden bij vers vlees nauwelijks een rundvleesallergie kunnen hebben alleen voor vleesmeel(verhit en gedroogd meel van dierlijke oorsprong).. Op de brokken had Zack ook af en toe uitslag en een wat doffere vacht..toen ik m op prins vv had een paar dagen leek t beter te gaan, maar dat komt natuurlijk uit 1 fabriek!
Door Tiesto
#363509
Je had t helemaal goed ja! ;) Heb net naar Prins ook maar even een mailtje gestuurd welke olien zij gebruiken, dan moet dat voor energique ook gelden toch?! Ben benieuwd!
Door amber2
#363540
Vind het toch wel heel vreemd hoor, dat Energique zegt dat er genoeg omega 3 in het vlees zit en dat ze daarom niet speciaal olien toe hoeven te voegen waar dat veel in zit, terwijl dat blijkbaar helemaal niet zo is. En ook raar dat ze niet gewoon willen zeggen welke olien ze gebruiken, of is dat normaal bij voerfabrikanten (heb laatst toevallig voor iemand geinformeerd wat de precieze ingredienten zijn van Cavom en ik kreeg uitgebreid antwoord over welke soorten vlees, granen, vetten en olien ze gebruiken; dus het kan wel!).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door