Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Karin
#363462
Hoi, ik geef mijn hondjes nu al 1.5 jaar vers vlees en het bevalt prima. Maar zou jij eens kunnen kijken of het qua verhoudingen klopt. Het zijn 2 Malthezers van 10 jaar en bijna 2 jaar. Ik maak altijd mixzakjes van 150 gram.
Ik meng 1 kilo organen met 4 kilo spiervlees en maak daar de zakjes van. Dat krijgen ze 4x per week. Dan krijgen ze 2x per week 150 gram kippenvleugels. En 1x per week 150 gram pens. Ze eten 1x per dag en ik voer ze niks verder. Ze zien er goed uit, maar gaat het ook goed op lange termijn zo?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#363481
Je geeft erg weinig bot en te veel orgaanvlees vind ik.

Als ik het goed begrijp geef je per week 4x 150 gr= 600 gram mix, dat bestaat uit 120 gr. orgaanvlees en 480 gr. spiervlees, 150 gr. pens en 300 gr. kippenvleugels, totaal 1050 gr (per week).

Mijn rekenkunsten zijn niet altijd even goed, dus misschien kan iemand het narekenen?
Dat betekend per week:
Vleesbotten 300 gr. = 28 %
Spiervlees 480 gr. = 46%
Orgaanvlees 270 gr.= 26%

Ik zou er groentes bij gaan geven, minder orgaanvlees en meer bot. En wat meer variatie in bot, alleen maar kippenvleugels is wel erg eenzijdig.
Door Lizzy
#363544
De berekening van Nitus klopt hoor!

Wat voor spiervlees geef je?

Verder sluit ik me bij Nitus aan: ik zou ook minder orgaanvlees gaan voeren. Ik weet niet wat voor orgaanvlees je geeft? Geef je ook lever? Lever is ook zeer belangrijk. Ik zou ook iets meer bot gaan voeren en meer afwisselen met andere botsoorten. En ik zou zelf ook groente erbij gaan geven. Er zijn zat mensen die helemaal geen groente voeren, maar dan moet je wel volgens het prooidierprincipe gaan voeren, vind ik. En dat betekent vooral heeeel veel afwisseling in vlees, bot en orgaanvleessoorten.

Geef je helemaal geen vis? Ik zou zeker wat rauwe/hele vis erbij gaan voeren.
Door Karin
#364944
Hoi, ik geef rundvlees, kippevlees en lamsvlees. Aan organen geef ik lamshart, runderhart, kippelevertjes, kippemaagjes en kippehartjes. En dit mix ik.
Bedankt voor jullie reacties, ik kan nu het program wat aanpassen.
groetjes
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door