Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#362891
Afgelopen weekend lekker in Zeeland geweest. En natuurlijk even een hengeltje uit gegooid. En ja hoor..... 1 grote wijting en een paling gevangen. Ja en nog 2 kleine wijting, maar dat was meer graat dan vlees dus die heb ik terug gegooid zodat die nog ff lekker kunnen groeien.

De paling hou ik lekker zelf, maar de wijting vindt ik niet zoveel aan.

De wijting is schoongemaakt van binnen, en ligt nu in de vriezer. Maar kan ik die gewoon in z´n geheel aan Breezer geven?

En moet deze eigenlijk ook 2 weken in de vriezer? Is wel handig om te weten, aangezien we in september naar Texel gaan. En daar waarschijnlijk ook wel een hengeltje uit gooien. Dan zou ik hem eventueel namelijk diezelfde avond nog aan Breezer kunnen geven.

Nou in afwachting.... :D
Door Truus
#362912
Ik heb even op Barfclub op gezocht voor je ;)

Schelvis en wijting kunnen ook prima rauw aan de hond gevoerd worden. Maar omdat de graten wat harder zijn, is de vis geschikter voor de wat meer gevorderde hond (die al gewend is bot en vis te eten). Wanneer je het eng vindt om de vissen in z'n geheel te geven (met graat dus - graatjes leveren ook calcium), dan zou je de vis ook kunnen malen in een vleesmolen. Veel honden vinden hele gemalen vissen met bijv. wat groentemix heerlijk. Ook schelvis en wijting vallen in de categorie 'witvis'.

Of je wijting ook in moet vriezen of gelijk zo kunt geven, weet ik niet.
Door Breezer
#362914
Okay Breezer is al redelijk gevorderd dus die kan ik zo wel geven. Alleen zit de kans er natuurlijk in dat ie het gewoon niet moet. Nou dan doe ik het wel ff in de keukenmachine fijnmalen, en als ie het dan nog niet moet, dan doen we er een blikje vis bij, dan smaakt het nog net ff lekkerder.
Door Truus
#362923
Je kunt de wijting ook even in warm water leggen, dan wordt het zachter en de hond vindt het vaak ook lekkerder.
Wijting is toch een zoutwatervis? Dan hoef je het niet eerst in te vriezen.
Door Breezer
#362954
Truus schreef: Je kunt de wijting ook even in warm water leggen, dan wordt het zachter en de hond vindt het vaak ook lekkerder.
Wijting is toch een zoutwatervis? Dan hoef je het niet eerst in te vriezen.
Klopt van dat zoute water, hij komt vers uit de Westerschelde. ;D
Door tieneke
#363377
Breezer schreef: Okay Breezer is al redelijk gevorderd dus die kan ik zo wel geven. Alleen zit de kans er natuurlijk in dat ie het gewoon niet moet. Nou dan doe ik het wel ff in de keukenmachine fijnmalen, en als ie het dan nog niet moet, dan doen we er een blikje vis bij, dan smaakt het nog net ff lekkerder.
Had ook eens wijting gekocht...twasgeensucses :-\
Door Mevroi Kruim
#363381
tieneke schreef: Had ook eens wijting gekocht...twasgeensucses :-\
Ken dat :-X :-X
En de poezen vonden het ook he le maal niks :P
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#363402
Wijting is momenteel erg slecht verkrijgbaar en heel duur (6 euro per kilo). Tenminste, als je echt verse wilt en niet ingevroren. Ik zou jouw wijting dus maar koesteren ;)
Door tieneke
#363410
Angelique schreef: Wijting is voor de poes :P
Dat zei je al eerder ;) ;D ;D
De ondankbare honden >:(
Door tieneke
#363413
Rovanna schreef: Wijting is momenteel erg slecht verkrijgbaar en heel duur (6 euro per kilo). Tenminste, als je echt verse wilt en niet ingevroren. Ik zou jouw wijting dus maar koesteren ;)
Tegenwoordig krijgen ze verse zalm a 3 euries per kilo ;D echt spotgoedkoop hier :P :P
Ik koester helemaal niets meer....ik koop alleen nog maar ;D ;D
Door Breezer
#363797
Rovanna schreef: Wijting is momenteel erg slecht verkrijgbaar en heel duur (6 euro per kilo). Tenminste, als je echt verse wilt en niet ingevroren. Ik zou jouw wijting dus maar koesteren ;)
Mijn wijting is op dit moment ingevroren, dit omdat Breezer nog bezig is met het dieet.
Maar hij mag hem hebben hoor, alles voor het hondje he! ;)

Wel raar dat het zo slecht verkrijgbaar is, want ik heb er op een avond wel 3 gevangen. 2 daarvan waren vrij klein dus die heb ik terug gegooid om te groeien.
Laatst gewijzigd door Breezer op do 04 aug 2005, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#364412
Rovanna schreef: Wijting is momenteel erg slecht verkrijgbaar en heel duur (6 euro per kilo). Tenminste, als je echt verse wilt en niet ingevroren. Ik zou jouw wijting dus maar koesteren ;)
Ik haal het hier net op de markt in Rokkeveen voor 3 Euro de kilo en het is niet bevroren....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door