Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#36311
Wie weet wat ik nu nog kan doen? Ik ben net 3 kwartiertjes weggeweest, toen ik terrug kwam stonden twee jongens pal bij mij voor de deur vuurwerk af te steken en er lag al behoorlijk veel verknald vuurwerk op straat. Ik kom binnen en vindt Angie compleet in de stress verwijdde pupillen en kwijlen en bibberen. Ik had haar uit voorzorg al rust compostium gegeven en RR Dus heb haar net weer gegeven Ze heeft dus al een dubbele hh op. En nog is ze niet rustig te krijgen. Ze is niet meer uitgeweest sinds vanmorgen 8 uur. Ik krijg haar dan ook met geen mogelijkheid naar buiten ook niet in de achtertuin. :'( Ik ben nu ook een rustgevend geurtje van de da aan het verdampen, D.A.P, maart het lijkt wel of nix helpt :-\
Door geer
#36314
Ach jeetje...daar ben ik nou ook steeds zo bang voor (Saar zit nu alleen thuis)... Heb je toevallig ook die rescure-spray erbij gekocht?? Misschien dat je die zou kunnen proberen, die schijnt snel te helpen...
Door geer
#36321
Guus kwam net thuis en trof daar een redelijk geflipte Saar aan :'( :'( Dus ik hoop dat het werkt :-\
Door avalon
#36324
Heb John net gebeld dat hij op zijn weg naar huis de spray mee moet nemen. Angie ligt momenteel te pitten ik heb denk ik iets te veel gegeven :-\, maar ze is nu wel ontspannen helaas is Avalon ook in de stress nu. Van de kou kan het niet zijn dat ze zo bibbert. Ik heb hier de radio nogal hart aanstaan in de hoop dat het geknal dan wat gedempt wordt.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#36327
Gos, wat een ellende met die bange honden van jullie!
Ik zou zeggen: Kom voortaan maar in Belgie Oud en Nieuw vieren, want hier wordt praktisch geen vuurwerk afgestoken. Da's namelijk allemaal al opgekocht door de Hollanders!
De kinderen die hier voor de deur staan komen alleen maar een liedje zingen om gelukkig nieuwjaar te wensen. :)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#36328
ach ach ach, wat vind ik dat toch sneu voor de beestjes. Gelukkig houdt Bas zich errug goed maar 1 van mijn katten vind dit helemaal niet leuk. Dit wordt lijkt wel ieder jaar erger. Dit jaar kijk het nog even aan of het te doen is en anders volgend jaar voor haar ook een rustgevend iets.

Heel veel succes met de hondjes allemaal!
Door geer
#36329
Wat bij Saar nog wel eens wil helpen, is om haar onder een deken of slaapzak te leggen...
Gebruikersavatar
Door Cherry
#36334
oh ja?
lekker rustig in Belgie? ik zou het willen, wij komen vannacht even voor twaalf speciaal naar huis om bij onze pup te zijn, omdat onze buren (Hollanders ;D)
vuurwerk afsteken.Moet er wel bij zeggen dat wij in de grensstreek wonen. Wij deden dat bij onze Dobermannen ook want met het ouder worden werden ze ook steeds angstiger voor vuurwerk.Hoe onze Jewel gaat reageren weet ik niet, we wachten af.
Ik geef in iedergeval geen geld aan vuurwerk uit want als ik denk aan al die bange huisdieren dan draaid mijn maag om, en dan nog niet gesproken over de veestapel bij de boeren!
Eén geluk hebben wij toch wel, hier barst de hel pas om middernacht los, en in Nederland is het al dagen aan de gang.

groetjes, Gerry
Door avalon
#36337
Spray was er niet dan maar extra druppels. Hier barst vannacht ook de hel los, maar schijnbaar hebben de jongeren hier heeel veel geld :-\
Door Luc
#36342
Cherry schreef: oh ja?
lekker rustig in Belgie? ik zou het willen, wij komen vannacht even voor twaalf speciaal naar huis om bij onze pup te zijn, omdat onze buren (Hollanders ;D)
vuurwerk afsteken.
Eén geluk hebben wij toch wel, hier barst de hel pas om middernacht los, en in Nederland is het al dagen aan de gang.
Idem hier in Wijnegem. ;)
Onze twee honden reageren heel verschillend: onze Labrador gaat uit haar dak van bij de eerste knallen.
De harige bol hiernaast op de foto is nagenoeg "bombproof" wat dat betreft. Hij heeft dan ook van in het nest een geluids CD te horen gekregen en dat heeft zeer duidelijk z'n vruchten afgeworpen. Hij kan dan weer absoluut niet tegen luide stemmen (roepen) en niezen (dit stond niet op de CD).

Groetjes
Luc
Gebruikersavatar
Door Sonja
#36343
Cherry schreef: oh ja?
lekker rustig in Belgie? ik zou het willen, wij komen vannacht even voor twaalf speciaal naar huis om bij onze pup te zijn, omdat onze buren (Hollanders ;D)
vuurwerk afsteken.
Ja, Hollanders ;D. Dat verklaart het al he? :D
Ik woon trouwens ook in de grensstreek, hoor. (Nog geen 3 km verderop zit je in Nederland) Ben zelf ook een over de grens gewaaide Hollander. Maar ik heb niet zo veel met vuurwerk. En hier is het echt ontzettend rustig. Vanacht zal er om 12 uur wel wat worden afgestoken, maar dat zal niet pal voor de deur zijn.
Mijn honden zijn overigens totaal niet bang voor vuurwerk. Die gaan lekker voor het raam zitten kijken.
De katten Snowball en Noortje hadden er vorig jaar ook geen moeite mee, die maakten van de gelegenheid gebruik om zich te goed te doen aan de hapjes die op tafel stonden. Voor Teuntje, het kitten, wordt dit de eerste oudjaar. Maar aangezien die andere twee katten zo rustig zijn, denk ik dat het daarmee ook wel mee zal vallen.
Door avalon
#36347
geer schreef: Wat bij Saar nog wel eens wil helpen, is om haar onder een deken of slaapzak te leggen...
Misschien wel een goed idee
Door avalon
#36349
Luc schreef:

Idem hier in Wijnegem. ;)
Onze twee honden reageren heel verschillend: onze Labrador gaat uit haar dak van bij de eerste knallen.
De harige bol hiernaast op de foto is nagenoeg "bombproof" wat dat betreft. Hij heeft dan ook van in het nest een geluids CD te horen gekregen en dat heeft zeer duidelijk z'n vruchten afgeworpen. Hij kan dan weer absoluut niet tegen luide stemmen (roepen) en niezen (dit stond niet op de CD).

Groetjes
Luc
Geluids cd zijn mijn honden niet gevoelig voor. Daar wordt dan ook niet op gereageert. Heb hem ook afgespeeld toen Avalon pups had. Maar blijkbaar weten ze donders goed wanneer het echt is. Momenteel is het wat rustiger met knallen hier, dus is John even met de hondjes naar buiten gegaan. Angie haar hartje gaat echt als een bezetene tekeer en aangezien hartaderbreuk nogal eens bij dit ras voorkomt vindt ik het dus echt doodeng dat juist zij zo gestreest is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door