Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#362470
Joey heeft het weer, al vanaf dat hij 8 maanden is heeft hij met tussenpozen van zo´n 2 maanden een paar weken jeuk. Je ziet niet waar het zit, zn huid is niet rood en vanwege zn bouw is hij ook niet zo lenig dat hij overal bij kan. Wel vind ik af en toe een soort van muggenbultje, dat zou een jeukplekje kunnen zijn. Hij zit prachtig in zn vacht en glimt als een spiegel. Wel valt het me op dat wanneer hij weer zo´n jeukperiode heeft dat hij anders ruikt. Een ietwat zoetig luchtje, wij zeggen altijd hij ruikt weer naar koekjesdeeg.
Hij kan tijdens zo´n jeukperiode een hele tijd geen last hebben en dan in ene springt hij op en begint ie te ´breakdancen´. Hij heeft geen vlooien trouwens, al lijkt het daar wel eens op.
Is er iemand die dit herkent?!
Laatst gewijzigd door Jojo op vr 05 aug 2005, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#362701
Vreemd, je hebt zelf ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen? Geen veranderingen in het eten b.v.?
Hier heeft Timo trouwens van een vlo al een enorme allergie. Heb je een vlooienkam?
Ook zou het nog een volle anaalklier kunnen zijn, daar kunnen ze hevige jeuk van krijgen.
Betrschap voor Joey want het is echt lastig.
Door Jojo
#362712
nee, ik heb werkelijk geen idee meer. Hij heeft met 10 mnd wel een bloedtest gehad op allergien. Daaruit kwam een lichte vlooienallergie uit tevoorschein. Daarom behandel ik hem met frontline iedere maand. Ook de katten moeten er aan geloven met het resultaat dat hier dus geen vlo te vinden is. Ook niet op Joey. Ik weet dat hij ergens een snelle vlo kan hebben opgedaan en dat hij als gevolg daarvan vreselijke jeuk kan hebben, maar als er geen vlo te vinden is moet die jeuk toch geen 3 weken kunnen aanhouden?!
Wel heb ik hem de laatste weken kip geintroduceert in de vorm van nekken en vleugels maar kip zit ook in de cb natuurmix toch?!
En als het een voedselallergie zou zijn, heeft dat toch kenmerken als rode huid bij buik, oksels en poten?!
En de anaalklieren zijn het ook al niet :-\
Ik heb een telefoonnr gekregen van een mevr. die bioresonantietherapie bij dieren doet, die probeer ik (voorlopig nog tevergeefs) te contacten, wellicht dat zij er wat mee kan ???
Door Truus
#362779
De boosdoener zou wel eens de frontline kunnen zijn. Dit spul kan hevige jeuk en huidklachten veroorzaken.
1 keer in de maand Frontline is misschien bij Joey het probleem.
Door Jojo
#362788
Truus schreef: De boosdoener zou wel eens de frontline kunnen zijn. Dit spul kan hevige jeuk en huidklachten veroorzaken.
1 keer in de maand Frontline is misschien bij Joey het probleem.
Nee, dat idee heb ik niet. De frontline gaat in de nek, de jeuk is aan de achterhand en flanken. Maar ik begrijp je punt, ik vind die frontline nou ook niet bepaald diervriendelijk, maar het is het enigste dat afdoende helpt tegen vlooien en bij een hondje met vlooienallergie is 1 beet al voldoende voor een heleboel jeuk, iets wat bij hem dus niet echt de bedoeling is. Vorige keer heb ik de behandeling wat uitgesteld omdat het zo goed ging en toen is de jeuk eigenlijk ook weer begonnen. Dit is nu al weer 2 weken geleden maar de jeuk lijkt sinds dit weekeind toch weer erger geworden ???
Door Truus
#362792
Jojo schreef: Nee, dat idee heb ik niet. De frontline gaat in de nek, de jeuk is aan de achterhand en flanken. Maar ik begrijp je punt, ik vind die frontline nou ook niet bepaald diervriendelijk, maar het is het enigste dat afdoende helpt tegen vlooien en bij een hondje met vlooienallergie is 1 beet al voldoende voor een heleboel jeuk, iets wat bij hem dus niet echt de bedoeling is. Vorige keer heb ik de behandeling wat uitgesteld omdat het zo goed ging en toen is de jeuk eigenlijk ook weer begonnen. Dit is nu al weer 2 weken geleden maar de jeuk lijkt sinds dit weekeind toch weer erger geworden ???
Bij vlooienallergie kun je ook Ctenovetsum van puurnatuur inzetten. Kijk eens op de site http://www.puurnatuur.nl
Verder kan ik je geen raad geven, maar misschien weten anderen nog meer ;)
Beterschap met Joey.
Door Jojo
#362807
Truus schreef: Bij vlooienallergie kun je ook Ctenovetsum van puurnatuur inzetten. Kijk eens op de site http://www.puurnatuur.nl
Verder kan ik je geen raad geven, maar misschien weten anderen nog meer ;)
Beterschap met Joey.
Bedankt voor de link, ik kende de site nog niet! Heb hem meteen even opgeslagen bij mijn favorieten altijd handig! ;)
Door Lizzy
#362808
Frontline kan overal jeuk veroorzaken. Ik geloof dat ik eerst eens zou stoppen met dit spul en iets natuurlijks zou gaan geven. Daarnaast schrijf je dat hij vanaf 8 maanden dit iedere 2 maanden heeft. Dan kan het toch niet van de kip komen? Hoe oud/jong is hij nu?

Ctenovetsem is inderdaad een goed idee om te geven bij vlooienallergie.

Wat geef je hem te eten trouwens?
Door Jojo
#362820
Lizzy schreef: Frontline kan overal jeuk veroorzaken. Ik geloof dat ik eerst eens zou stoppen met dit spul en iets natuurlijks zou gaan geven. Daarnaast schrijf je dat hij vanaf 8 maanden dit iedere 2 maanden heeft. Dan kan het toch niet van de kip komen? Hoe oud/jong is hij nu?

Ctenovetsem is inderdaad een goed idee om te geven bij vlooienallergie.

Wat geef je hem te eten trouwens?
Joey is inmiddels 15 maanden oud. Hij eet hoofdzakelijk carnibest natuur met zo hier en daar wat barf-hapjes in de vorm van lamsribjes, kippenekken en -vleugels, eendenekken, eitje, pens, hartje etc.
Die Ctenovetsem, is dat alleen tegen de allergieklachten of ook tegen vlooien?!
Dat van die iedere 2 maanden is trouwens een indicatie, ik kan er de kalender niet op gelijkzetten hoor ;) maar feit is dat het steeds een hele tijd goed gaat en dan weer mis is. Vorige keer ben ik pillen gaan geven van amiqure maar ook weer mee gestopt toen het goed was. Durf trouwens niet te zeggen dat het daardoor kwam hoor!
Door Ster
#362821
De jeuk kan idd van de frontline komen, dat spul verspreid zich onderhuids over het hele lichaam en zit dus niet alleen maar in de nek. Mijn hond kreeg excessieve jeuk van Stronghold (= net zo iets) en zo'n btje overal. Maar niet zo plotseling als jij het beschrijft. Zou iig proberen te stoppen met die troep. Wel heb ik begrepen dat idd 1 beet van een vlo genoeg kan zijn, zoals je zelf ook al schreef. Denk je niet dat het dan toch dat is? Die vlo hoef jij natuurlijk niet terug te vinden. Kan ook buiten op straat gebeten hebben en door de frontline dood zijn. Of misschien iets anders waar hij 'toevallig' steeds 1xper twee maanden mee in aanraking is gekomen en allergisch voor is ...
Door danielle1980
#362832
ik kom net terug van de da met kaylee en bo ze hebben ook jeuk en uitslag sinds paar dagen.

de da was er bijna zeker van dat t door frontline kwam.
ze zijn behandeld ermee vanwege de hoeveelheid teken en vlooien opeens in de buurt.
ze zei dat de laatste tijd heel veel honden bekend zijn die er dus niet tegen kunnen, vanwege een soort parfum dat er in zit.
ze kunnen daardoor veel jeuk krijgen, gaan bijten en plekjes krijgen, over heel hun lichaam dus.
bij ons komt t er dus niet meer in.
Door Jojo
#362834
Ster schreef: De jeuk kan idd van de frontline komen, dat spul verspreid zich onderhuids over het hele lichaam en zit dus niet alleen maar in de nek. Mijn hond kreeg excessieve jeuk van Stronghold (= net zo iets) en zo'n btje overal. Maar niet zo plotseling als jij het beschrijft. Zou iig proberen te stoppen met die troep. Wel heb ik begrepen dat idd 1 beet van een vlo genoeg kan zijn, zoals je zelf ook al schreef. Denk je niet dat het dan toch dat is? Die vlo hoef jij natuurlijk niet terug te vinden. Kan ook buiten op straat gebeten hebben en door de frontline dood zijn. Of misschien iets anders waar hij 'toevallig' steeds 1xper twee maanden mee in aanraking is gekomen en allergisch voor is ...
Hoe reageerde je hond op die jeuk, ik bedoel, had hij constant de hele dag jeuk waar hij ook was en wat ie ook deed?!
Joey heeft er buiten geen last van eigenlijk, en als we in de auto zitten ook niet. Eigenlijk alleen als hij niets te doen heeft (klinkt als overspronggedrag, zou dat zo heftige jeuk kunnen geven?!?!?!) Hij kan een hele tijd liggen dutten (op zn kussen, op de bank, op bed, op de grond, maakt niet uit waar) en in ene staat hij op en begint als een gek te krabben en heen en weer te draaien op zn kont (hij probeert achter op zn rug te komen, heeft geen last van zn anaalklieren) alsof hij plots wordt gebeten door een vlo.
Door Jojo
#362839
Hmm, zo al schrijvende ga je denken......
Kan het ook hormonaal zijn?!?!? HIj is de laatste tijd weer behoorlijk hitsig. Of door die opgekropte hitsigheid (1 van onze poezen is het bokje, die wil hij steeds berijden wat wij hem verbieden) dat het overspronggedrag wordt?!?!?!
Door Ster
#362851
Jojo schreef: Hoe reageerde je hond op die jeuk, ik bedoel, had hij constant de hele dag jeuk waar hij ook was en wat ie ook deed?!
Joey heeft er buiten geen last van eigenlijk, en als we in de auto zitten ook niet. Eigenlijk alleen als hij niets te doen heeft (klinkt als overspronggedrag, zou dat zo heftige jeuk kunnen geven?!?!?!) Hij kan een hele tijd liggen dutten (op zn kussen, op de bank, op bed, op de grond, maakt niet uit waar) en in ene staat hij op en begint als een gek te krabben en heen en weer te draaien op zn kont (hij probeert achter op zn rug te komen, heeft geen last van zn anaalklieren) alsof hij plots wordt gebeten door een vlo.
Door de Stronghold kreeg Boef geleidelijk (in 3 dagen tijd) steeds meer jeuk, met name rond zijn kruis. De hele dag door, zo erg dat hij er nauwelijks doorheen sliep en depri werd. Hij wilde niet eens meer wandelen. De jeuk werd na drie weken langzaamaan minder en is inmiddels weg, mede met behulp van een groene leem kuur.
Het jeukpatroon dat jij beschrijft lijkt meer op Boef zijn allergie. Hij heeft nl. ook jeuk rond zijn ogen en neus, wat waarschijnlijk iets van pollenallergie is. Dat heeft hij idd soms ineens heel heftig. Zomaar. Terwijl hij net ligt te slapen, maar bv niet tijdens het wandelen en helemaal nooit tijdens spelen. Wel buiten heel soms als hij door heel hoog gras heeft gerend. Omdat ik hem ook verdenk van overspronggedrag ben ik sinds enkele dagen begonnen hem overdag te verbieden te krabben. Dat lukt redelijk.
In jouw geval vind ik vlooienallergie heel aannemelijk klinken, maar ik ga alleen maar af op wat je hier schrijft, dus kan onmogelijk je situatie goed inschatten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door