Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#362727
...post ik net gisteren op t hondengedragsforum n vraag over het jatten van eten van aanrecht en tafel en prompt is het weer zo ver...

Doodles heeft net een groot stuk kaas opgegeten. Het lag (stom, stom, stom...ik weet t...) op het aanrecht en hij heeft het volgens mij helemaal op.

Kan dit kwaad? Wat moet ik doen?

Bedankt alvast,
Elvira
Door Lizzy
#362736
Hoeveel heeft hij gestolen? Hij zal wel ontzettende dorst hebben, na dit 'avontuur'..... Ik zou hem iedere keer een paar slokjes lauw water laten drinken (zeker geen koud water). En niet teveel in 1 keer laten drinken.

Whoofer heeft ooit een keer 1,3 kilo oude kaas van mijn ouders gejat en opgegeten :o ::) en die zag er uit als een ontplofte worst! (zij was een basset).
Door Lizzy
#362741
Elf schreef: ik denk een ons of 3-4.

hij heeft inderdaad nogal dorst... het was oude kaas...
Die dorst dat duurt wel 1 a 2 dagen. Gewoon iedere keer een paar slokjes lauw water laten drinken (naar behoefte maar geen sloten tegelijkertijd laten drinken). En dan komt het allemaal weer goed hoor!
Door 202spots
#362745
Als het niet langer dan 30 min. is dan kan je eventueel de hond laten overgeven.
Ik gebruik peroxide,maar kan ook opgewekt door zout in de mond doen....kweet alleen niet meer hoeveel zout...2 theelepels?
Door Elf
#362746
Lizzy schreef: Die dorst dat duurt wel 1 a 2 dagen. Gewoon iedere keer een paar slokjes lauw water laten drinken (naar behoefte maar geen sloten tegelijkertijd laten drinken). En dan komt het allemaal weer goed hoor!
Gelukkig maar, ik voelde me al zo'n oen.... probeer ik op het ene forum het probleem op te lossen, heb ik het andere nodig voor de gevolgen.....
#363648
Kan geen kwaad echter je moet wel in de gaten houden of de hond goed poept indien deze ook de korst heeft opgegeten.
De korst bestaat meestal uit een kunststofachtig middeltje wat op een soort netwerkje zit. Dit kan een afsluiting vormen naar de darmen toe!!!
Heb in het verleden een hond gehad die verstopt kwam te zitten na het eten van kaas. Na een dag of 3 en veel olie en laxeermiddel verder poepte hij iets uit wat leek op een netje met daarop de letter "B" in het paars????
Weken en weken hebben we lopen denken wat dat toch geweest moest zijn totdat ik op een dag de koelkast open deed en de achterkant van een stuk kaas mij aan lag te kijken met protsierlijk een letter "B" van "Belegen".......... en toen wisten we ineens waarom hij verstopt had gezeten.
Succes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door