Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door henneke
#362175
Na lang ploeteren hier mijn idee voor de ak. week , Bo weegt 31 kilo.

maandag :
ontbijt - 390 kipkarkassen
diner - 100 groenten en 125 spiervlees.

dinsdag:
ontbijt- 250 lamsribben en 200 groenten
diner - 150 orgaan

woensdag:
ontbijt-320 kippennekken
diner-100 restjes en 125 spiervlees

donderdag:
ontbijt-250 lamsribben en 200 groenten
diner-150 orgaan

vrijdag:
ontbijt-390 kipkarkassen
diner-125 spiervlees en 150 groenten

zaterdag:

ontbijt-250 lamsribben
diner-125 spiervlees en 325 kaalbot

zondag:
ontbijt- 130 orgaan en 100 restjes
diner-390 kipkarkassen

als restjes reken ik ei , yoghurt ,zaden, nootjes , fruitmixje, huttekase.

spiervlees heb ik van rund

orgaan heb ik kippenlever
lamslever
pens
hart
Laatst gewijzigd door henneke op ma 01 aug 2005, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dazz
#362180
Jazeker, ik ploeter nog steeds ;D
Bedoel je met spiervlees rundvlees of lamsvlees ofzo?
Ik denk dat je veel kip (met bot) geeft. Is het mogelijk meer te varieren? Denk aan kalf, lam, geit.
Door henneke
#362206
moest even een spelletje doen met zoonlief dus het duurde even :) , spiervlees heb ik van rund , de kale botten zijn kalf maar de rest inderdaad kip verder heb ik nog niet maar dat komt nog het is een beginnetje.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#362222
[quote="henneke"]ontbijt - 390 kipkarkassen
diner - 100 groenten en 125 spiervlees.[/quote]

390 kipkarkassen ???
100 groenten :o
Je kunt het ook overdrijven he 8)
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op zo 31 jul 2005, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#362234
[quote="henneke"]
;Dja Bo is een grote eter ;D
ik bedoel grammen meut
[/quote]

O oke.
Trouwens ik vind het menu er goed uitzien. Indien mogelijk zou je iets meer kunnen varieren want het is wel kip wat de klok slaat. Maar ja, je moet het ook maar allemaal weer kunnen krijgen natuurlijk ;)
Door 202spots
#362265
Ik vind er TEveel kip inzitten...dus wel eenzijdig.
En weeg je alles precies af???
Hoeft niet pietjeprecies 'n bepaald gewicht te zijn hoor ;)
Kan je misschien aan lamsribben,of lams nekken,
konijn,kalkoen,eend of vis komen voor de verandering?
Door Lizzy
#362266
Met je percentages is niks mis! Je zit op 10% orgaan (wat voor orgaan geef je eigenlijk? En van welke diersoorten?), 11,6% spiervlees (oftewel kopvlees), 58,9% vleesbot, 15% groentes, 4,6% restjes.

Maar ik vind persoonlijk dat je veel te eenzijdig voert. In feite bestaan je vleesbotten voor het allergrootste deel uit kip en je spiervlees uit rund. Ik weet niet of dit je overschakel menu is? In dat geval is dat natuurlijk prima, maar ik denk dat je snel andere dingen toe moet gaan voegen. Ik weet niet of jouw hond een heel gevoelig spijsverteringssysteem heeft, maar als dat niet het geval is, zou ik zeker eens per week iets nieuws toe gaan voegen zoals bijvoorbeeld 1 keer per week vette vis (sardien bijvoorbeeld) en daarna zaken als bijv. lam, geit, konijn, kalkoen, etc. etc.
Door henneke
#362294
komt helemaal goed hoor we moeten overschakelen vandaar alle kip , tot voor kort kreeg Bo ook enorm diaree van kale botten vandaar dat ik niet veel anders heb dan kip, maar goed het lijkt nu eindelijk beter te gaan met de vertering dus kan ik naar meer dingen gaan kijken dan kip.
ik ga mogen nog eens even kijken of ik iets kan vinden aan vleesbot dat kip kan vervangen.
Door henneke
#362297
[quote="Rovanna"]
Ja dat wordt nachtwerk Henneke ;D
[/quote]

ik kom niet meer aan mijn rust toe zo kom ik nooit mijn bed meer uit ;D
Door Lizzy
#362312
[quote="henneke"]
komt helemaal goed hoor we moeten overschakelen vandaar alle kip , tot voor kort kreeg Bo ook enorm diaree van kale botten vandaar dat ik niet veel anders heb dan kip, maar goed het lijkt nu eindelijk beter te gaan met de vertering dus kan ik naar meer dingen gaan kijken dan kip.
ik ga mogen nog eens even kijken of ik iets kan vinden aan vleesbot dat kip kan vervangen.
[/quote]

Ja OK, dat dacht ik al (dat je aan het overschakelen bent)! Kale botten worden vaak moeilijk verteerd hoor. Maar met botten waar vlees aan zit gaat het vaak stukke beter. Je kunt zelfs zekerheidshalve eerst vlees geven en daarna een vleesbot.

En oh, ik zat inderdaad ook zo te zweten in het begin ;D. Gaat vanzelf over en dan ga je het ook veel meer op gevoel doen.
Door henneke
#362520
ben vandaag op de fiets gesprongen en lamsvlees gehaald , het menu is nu aangepast minder kip meer lam
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#362632
[quote="henneke"]
ben vandaag op de fiets gesprongen en lamsvlees gehaald , het menu is nu aangepast minder kip meer lam

[/quote]

O dat ziet er al een stuk beter uit! En met die geitenribben en het runderkopvlees wat je binnenkort krijgt wordt het nog eens een echt, professioneel en serieus menu :P
Door henneke
#362643
[quote="Rovanna"]
O dat ziet er al een stuk beter uit! En met die geitenribben en het runderkopvlees wat je binnenkort krijgt wordt het nog eens een echt, professioneel en serieus menu :P
[/quote]

dank je :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door