Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door avalon
#357944
De dames zijn hier weer schijnzwanger. Afleiding hebben ze genoeg want ik heb nu al twee weken Loulou te logeren (de pup van Avalon) en die is erg speels. Loulou is 7 maanden dus eingelijk geen pup meer. Nu heb ik al veel geprobeerd tegen de schijndracht. Nu wil ik dus via de natuurgeneeskunde het nog een keer proberen. Heeft iemand hier goede ervaringen mee? Ik heb voor woensdag een afspraak. Ze werkt met o.a. etherische olieën. Avalon is alleen maar sloom en heeft er verder geen waarneembare problemen mee, maar Angie is erg chagerijnig en valt soms andere honden aan. Wandelen in een groep gaat perfect zolang ze maar van har afblijven anders snauwt ze. Maar soms kan ze een tegemoet komende hond ineens aanvliegen. Naar mensen heeft ze helemaal geen agressie, maar is juist erg aanhankelijk en zeurt om aandacht. Het is natuurlijk wel een volkomen natuurlijk iets de schijndracht, maar toch zit het me niet echt lekker, maar ik ben dus eingelijk ook weer niet voor een castratie, dus ik hoop dat het via deze weg lukt.
Door Lizzy
#358542
Het hangt een beetje af van wat ze allemaal in kan zetten (waar ze verstand van heeft). Ik heb zelf erg goed ervaringen met homeopathie, acupunctuur, Reiki. En weer minder goede ervaringen (in de zin dat het bij mijn honden niet hielp) met bijv. bach. Maar ja, misschien zijn niet de juiste middelen in gezet... Kan ook. Ook als je bij homeopathie het verkeerde middel geeft, gebeurd er niks. Dat geldt voor bach/etherische olie ook. Ik zou er lekker naar toe gaan en ik hoop dat ze uitkomst biedt!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#358691
Bij Gitte werkte homeopathie goed, de verschijnselen waren niet helemaal weg, maar 't was echt stukken minder. Zij (en wij) had er iig geen last meer van.. Bij Gitte was het wel belangrijk dat we meteen na de loopsheid begonnen met het toedienen van de druppels, dus niet wachten tot je de eerste symptomen van de schijndracht zag.
Ik vind het dus het proberen waard, veel succes met Angie :).
Door avalon
#361349
Ik hoop dat dit wel gaat werken. Deze olieën zouden de organen aansporen om hun werk te doen. Vorige keer was ik bij Angie al op de 9de dag van de loopsheid begonnen met albla vetsem, maar ze werd gewoon schijnzwanger. Ook heb ik alles steeds ingesmeerd met kampferspiritus, ruikt wel lekker maar werkte niet bij mijn dames.
Door Pipelotje
#362199
Ik heb bij Joshy een zeer goede ervaring met homeopathie. Ook zij is altijd schijnzwanger na haar loopsheid, was erg passief, wilde niet mee naar buiten en liep dan maar mee omdat het moest, ook in huis was ze erg rustig en slaperig. Op advies van de fokster ben ik begonnen met een homeopatisch middel en ons meisje heeft geen klachten c.q. verschijnselen meer van haar schijnzwangrschap.

Ben vergeten te vermelden welk middel ik Joshy geef, dit is Cimicifuga D4, 3x dgs 5 druppels.
Laatst gewijzigd door Pipelotje op wo 03 aug 2005, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#362213
Ik heb Ted nu op de Puur Schijnzwanger staan en vooralsnog werkt dat als een trein. Voorheen werd Ted standaard direct na haar loopsheid flink schijnzwanger. Nu heb ik haar vanaf dag 1 van de loopsheid op de Puur staan en ze is nog steeds niet schijnzwanger. Ik hoop ook dat ze het niet meer wordt. Ook leek het wel alsof ze minder heftig loops was...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#362693
Ik werk meestal met pulstatilla en ignatia (ligt aan de hond, meestal heb ik pulstatilla nodig ) en dat werkt erg goed (als ik het niet vergeet ::) )
Door Erna
#362941
avalon schreef: Ook heb ik alles steeds ingesmeerd met kampferspiritus, ruikt wel lekker maar werkte niet bij mijn dames.
Ik vind dat helemaal niet zo'n lekker goedje om op de buiken van honden te smeren. Ik heb dat ooit 1 keer gedaan bij Mara maar het prikt ten eerste als een idioot, en ten tweede heb ik ooit ergens gelezen dat het kankerverwekkend zou kunnen zijn. Of dat laatste waar is weet ik niet maar het was voor mij reden genoeg om het nooit meer te gebruiken.
Door geer
#362945
Ik heb laatst een tip van iemand in de winkel gekregen over een of ander chinees cremmetje dat de hangtieten zou doen slinken.. Ze heeft het zelfs nog doorgebeld, alleen ben ik het papiertje kwijt... Weet iemand toevallig wat dat kan zijn, want de Ablavetsem werkt niet voor Sophie, daar ben ik te laat mee begonnen...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#363075
Erna schreef: Ik vind dat helemaal niet zo'n lekker goedje om op de buiken van honden te smeren. Ik heb dat ooit 1 keer gedaan bij Mara maar het prikt ten eerste als een idioot, en ten tweede heb ik ooit ergens gelezen dat het kankerverwekkend zou kunnen zijn. Of dat laatste waar is weet ik niet maar het was voor mij reden genoeg om het nooit meer te gebruiken.
Ik vind dat ook niks om op de buiken van mijn honden te smeren, het lijkt me niet een goed middel om binnen te krijgen. Wij gebruikte dat altijd om slappe zonnenbloemen weer rechtop te krijgen, die trekken namelijk weer recht op heet water en dus ook op water met Kampferspiritus.

Maar eehhh als het echt zou werken is het dan geen idee voor dames met..............scheelt een ritje plastisch chirurg ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door avalon
#378679
Angie is inmiddels onderzocht en reageerde sterk op het energetisch onderzoek. Angie vond dit niet prettig en gaf dat ook duidelijk aan. Ze reageerde erg fel toen ze het gebied van de rechter eileider beroerde. Avalon reageerde precies zoals ik verwacht had: gewoon doorpitten 8). Ook met de olieën uitzoeken gaf angie duidelijk aan welke ze niks vond en welke ze wel wat vond. Schitterend om te zien hoor! Voor het een draaide ze echt haar kop om en het ander geurtje keurde ze danweer duidelijk goed. Avalon keurde geen enkele olie goed. Angie ging voor cipres, lemongrass en marjolein. Omdat Angie haar hormoonhuishouding niet op orde is en zeook niet met Avalon de loopsheden syngroniseerd, maar er ook rustig een aantal overslaat was de kans aanwezig dat ze een cyste of een tumor in of bij de eierstoken of baarmoeder had. Gisteren heb ik middels een echo dit laten onderzoeken en alles zag er perfect uit :D Geen cystes of tumoren. Angie geeft verder een echt pulsatilla beeld, dus de behandeling wordt dan ook pulsatilla (c400) met massage met het speciaal voor angie samengestelde oliemengsel. voor massage in het gebied van de eileiders. (dit kan ze wel waarderen ;D ze geniet daar dus echt van ;D)
Door avalon
#378680
Angie geeft nu troewens geen melk en Avalon wel. Vandaag was trouwens de zus van Avalon bij mij in de salon en die was ook hardstikke schijnzwanger net als een andere zus van avalon (zit dus gewoon in de famillie ;D) Geen van de zusjes heeft er last van, ze geven wat dat betreft alle drie exact hetzelfde beeld: sloom, graag aandacht, en verder de ik vind alles best houding.
Laatst gewijzigd door avalon op wo 31 aug 2005, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Vinja
#385138
Mijn hond is ook iedere keer schijnzwanger. Ik vindt dit zo zielig voor haar. Ze is ook nog eens 3x per jaar loops, dus de ene cyclus is over en de volgende begint al weer. Ik wilde haar laten "helpen" maar ben, door dit forum, van gedachte veranderd. Ik ga nu eerst uitzoeken wat homeopatie voor haar kan doen.
Groetjes Vinja en Wilma
Door danielle1980
#385139
kaylee is ook schijnzwanger, we doen er niets aan voorlopig.
we gaan heel veel extra wandelen, zwemmen en zorgen voor geestelijke uitdaging.
er zijn geen knuffels of iets aanwezig waar ze mee kan gaan lopen.

als t erger word gaan we alba vetsum toedienen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door