Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#361906
Eigenlijk had ik er nooit bij stilgestaan om Borke vis te geven, maar vanochtend heeft hij zijn eerste halve zalmkop gegeten en hij was helemaal gek van enhousiastme. Liep erna nog een hele tijd wild rond te rennen, zo'n leuk gezicht :-)
Ik had hem door midden gesneden omdat het anders zo'n dik stuk is en hij is niet gewend van die dikke stukken te eten.

Rare vraag misschien, maar wat voor vis geven jullie aan de honden, is alle rauwe vis eigenlijk goed? Of alleen de koppen?
Ik vraag me af namelijk hoe dat met de graten zit van rauwe vis?
Door dazz
#361913
Op de barfclub staat een stuk over vis. Veel info. Ook rauwe graten kunnen net als rauwe botten gewoon verteerd worden. Een hele vis met organen is ook een complete prooi eigenlijk. Dus dat kan.
En Hannes staat ook te springen als ik met vis aankom. Leuk hoor honden die gek zijn op vis. ;D
Door Jo
#361921
Ze hebben hier vanmorgen toevallig voor het eerst sardientjes gekregen ( die aardig aan de maat waren)
Onze twee witjes kregen ze in plakjes want anders krijgt onze kleinste dat niet weg..
Nou ze vonden het wel wat hoor..Jessy liet al snel een krakend geluid horen , maar Toby had er eerst even een ander idee over..die legde het op de vloer en maakte aanstalte om erin te gaan liggen rollen .
Na een luide : NEE TRUT DAT MOET JE OPETEN!! stond ze me eerst heel verbaasd aan te kijken, maar later at ze haar stukjes ook vol enthousiastme op .

Toen Marco en Kaya thuis kwamen van trainen heeft Kaya een heel sardientje gekregen en ook zij stond er heerlijk van te genieten.
'kWas wel blij dat ze de kop als eerste naar binnen werkte want ik stond er foto's van te maken en keek dus elke keer weer automatisch in die starende vissen-ogen :-X ;)
Ja ik moet er even aan wennen hoor...normaal krijgen kvv ,botten en stukken vlees....en die staren je niet zo aan ;)
Door Lizzy
#361926
;D, die Jo ;D!

Ik geef zalmkoppen, hele sardientjes, hele wijtingen, hele ansjovis (rauw en ongezouten natuurlijk), hele makrelen. Voor Pinkel en Linga knip ik de sardien en wijting en makreel in stukjes. Brutus eet alles heel. Ik geef overigens niet vaker als 1 keer per week rauwe vis.
Door henneke
#361944
van de week at Bo ook voor de eerste keer zalmkop ik heb hem heel gegeven , na een hoop geblaf ( zijn ik ben dom ik snap niet wat ik moet doen en help me nu blaf :D ) pakte hij het ding heel voorzichtig vast en zetten hem op de grond met de bek naar boven na nog een hoop gesnuffel begon hij de kop vanaf de bek op te eten bij de ogen aangekomen heb ik lafaard me even omgedraaid gadver :-X
Door Borke
#362021
Nou ik ga eens op de markt kijken volgend week of ik wat meer vis kan vinden voor een redelijke prijs!

Waarom geef jji het 1x per week Lizzy (en niet vaker of minder vaak)?
Door Lizzy
#362027
AstridStraver schreef: Nou ik ga eens op de markt kijken volgend week of ik wat meer vis kan vinden voor een redelijke prijs!

Waarom geef jji het 1x per week Lizzy (en niet vaker of minder vaak)?
Vaker als 1 a 2 keer per week vind ik te eenzijdig worden en minder vaak: ik geef het graag vanwege de hoeveelheid natuurlijke omega 3 vetzuren. En het biedt natuurlijk ook weer afwisseling in het dieet.
Door Borke
#362031
Maakt het veel uit welke vis je geeft m.b.t. de voedingswaarde en de omega vetzuren?

Zelf eten wij ook graag vis, ik denk wel vaker dan 2x per week :-)
Door Lizzy
#362034
AstridStraver schreef: Maakt het veel uit welke vis je geeft m.b.t. de voedingswaarde en de omega vetzuren?

Zelf eten wij ook graag vis, ik denk wel vaker dan 2x per week :-)
Vette vis bevat het meest omega 3 vetzuren (volgens mij zelfs van alle voedingsmiddelen op aarde!). Dus sardien, haring, makreel, ansjovis, zalm, etc.). Qua voedingswaarde: vette vis bevat vitamine A en D en niet-vette vis bevat dit (volgens de tabellen die ik heb) niet. Verder bevatten ze volgens mij ongeveer dezelfde hoeveelheid vitamines en mineralen en eiwitten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 31 jul 2005, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#362049
Hier krijgen ze iedere week een vette vismaaltijd,de hele verse zalm vonden ze de afgelopen keer werkelijk monsterlijk lekker ;D
Op de andere soorten vis zijn ze niet zo gek...
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#362627
Ik geef eens per week vis (soms twee keer als ik minder variatie heb aan vlees). Eigenlijk geef ik maar drie soorten: sardienes, wijting en makreel als hele vis en soms een blikje tonijn (was laatst in de bonus bij AH) of wat ansjovis door de groentenmix.
Door maximus
#362797
Max krijgt af en toe sardientjes. In heb begin vond hij het erg vreemd maar nu hij weet hoe het werkt is hij toch om en vindt hij het erg lekker :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door