Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Debora
#362016
Ik denk dat Frey vond dat ie te weinig eten kreeg dus begon ie maar touwtjes op te eten ::) die hij vervolgens gelukkig weer uitkotste. Het is dát of het beest spoort gewoon echt niet. Hij kauwt ook op hout, gelukkig kotste hij de splinters weer uit. Nu is ie nog geen jaar oud dus dan zou ie zoveel mogen eten als ie wil toch? Voorheen at ie zijn bakje CB nooit leeg, maar sinds ik helemaal van de brok af ben (de katten dan :P) eet ie zijn bakje dus wel leeg en gaat ie sinds een paar dagen nog op strooptocht ook, naar de bakjes van de andere katten die misschien hun eten hebben laten staan. Misschien heeft ie wel een groeispurt ofzo en daarom meer nodig.
Vanmiddag heb ik de oudste kater kippemaagjes gegeven, gewoon zo, en die at hij met smaak op :). Daarna kreeg ie nog een kippeboutje/pootje en zo te zien heeft ie die ook geheel naar binnen gewerkt, wat ik eigenlijk niet verwacht had.
Ik zit nu te twijfelen of ik ze allemaal wel genoeg geef. Er gaat een rol cb lammix á 250 gram per dag doorheen.
Door amber2
#362047
De aanbevolen hoeveelheid is 20-30 gram per kg lichaamsgewicht, dus voor een kat van 4 kg tussen de 80 en 120 gram. Nu geef je per kat dus ongeveer de minimale hoeveelheid; als je merkt dat ze meer nodig hebben (voel vooral ook goed hoe dik/dun ze zijn) kan je ze dus best wat meer geven, zeker die kat die nog geen 1 jaar oud is heeft ook meer nodig omdat 'ie nog wat groeit.
Door wenne
#362086
hier eten 2 kattinnen van 2 jaar oud, binnenkatten, niet te dik, zo'n 200 gram Cb per dag. De ene weegt 4kg en de andere iets minder dan 4 kg.
Door Femke
#362159
hier eten 2 katers (1 grote stevige en 1 kleine dunne) samen 300 gr energique per dag.
Als ik 200 gr geef dan eten ze alles op, geef ik 300 gr dan blijft er net 1 of 2 hapjes over.


ik denk dat Stan 4 kg weegt en Oliver 6
Laatst gewijzigd door Femke op zo 31 jul 2005, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Debora
#362172
sylvia schreef: Ik vind dat je wel erg weinig geeft.
Ja, daarom vroeg ik het ook. Op de verpakking van CB staat inderdaad 20-30 gram per kilo lichaamsgewicht. Ik ging uit van 20 gram en dat dan keer 4 is 80 gram per dag, keer 3 is 240 gram per dag. Dus dan is 1 rol lammix van 250 gram niet zo'n rare berekening ( dacht ik ::) ) Anyways, het is voor mij ook nog maar uitvogelen hoor en nu zie ik dat ze inderdaad best nog wel wat erbij mogen. En dat krijgen ze dan voortaan ook. Ben allang blij dat ze alledrie op versvlees zitten :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#362375
Dat is de juiste manier van voeren, de hoeveelheid die op het zakje staat is een richtlijn, een uitgangspunt zodat je een begin hebt om te gaan geven , van daar uit ga je meer of minder geven, die van jou moeten dus meer.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 01 aug 2005, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Robian
#362616
De twee rakkers van mij krijgen op een dag;
1 pakje bibi van 250 gram
4 eendagskuikens
en voor het slapen gaan een lapje rundvlees of een lamshartje of een pakje zelfgemaakte vleesmix.

De kleinste weegt 2,8 kilo en de grootste weegt 4,5 kilo.

Als ik ze de hoeveelheden gaf die jij voert dan zouden ze waarschijnlijk de honden wegjagen bij de voerbak. ::)

Groetjes,
Sylvia
Door Debora
#362784
Ok dan :) vandaag 1 bakje bandit vismix (300 gram) opgemaakt aan 2 katten (de andere lust het niet) en ongeveer 150 gram Cb lammix voor de andere kat.
Ik heb het idee dat Mellow (de poes) wat bescheidener is met eten. Ze vreet niet alles meteen op. De katers daarentegen..... ;D
We zijn op de goede weg denk ik.
En als ze moddervet worden en de da klaagt tegen me, geef ik gewoon jullie de schuld :P
Gebruikersavatar
Door sylvia
#363000
Hoho neeee dat gaat niet door dame...ons even de schuld geven :o wij zeggen als ze te dik worden minder geven , pasterophoor ;D
Door Debora
#363160
sylvia schreef: Hoho neeee dat gaat niet door dame...ons even de schuld geven :o wij zeggen als ze te dik worden minder geven , pasterophoor ;D

;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door