Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#361756
Ziggy zat vanochtend erg te likken aan haar tepel en ik zag dat het dik en hard was, maar vijf minuten later was het wel zo groot als een tennisbal. Het is rood en warm. Het lijkt wel alsof het met de seconde dikker wordt. Ik heb de DA gebeld en die zei dat ik meteen langs moet komen.
Ik vind het zelf ook wel heel raar hoor, zeker omdat het zo snel aan het opzwellen is. Ik vroeg me af of iemand hier weet wat het kan zijn. En lijkt het jullie nodig om naar de DA te gaan.
Door Lizzy
#361769
He bah! Jeetje, het houdt ook niet op he, met Ziggy :'(.... Dit klinkt als een acute ontsteking. Of een steek van een een of ander gemeen beest. Maar als het echt rond haar tepel zit, dan is dat wat te toevallig.... Getver, nou sterkte! Ik hoop dat we zo van je horen wat er aan de hand is met haar!
Door Laura2004
#361907
Ik ben terug van de DA en ze had een beetje koorts en ze heeft volgens de DA een ontsteking. Ook kwam er melk uit haar tepeltje en ik heb me helemaal moeten verdedigen, omdat ik haar niet wil steriliseren. Ik had Ziggy volgens de DA voor de eerste loopsheid al moeten laten steriliseren, want nu heeft ze een hele grote kans op kanker. Ik ben er verder niet op ingegaan, want het is gisteren laat geworden en ik voelde me niet in staat om een heftige discussie te voeren.
Ze heeft een AB kuur gehad en dit bezoekje heeft me weer ff 66 euro gekost. Ik ga echt flink sparen, want ik heb zo'n vermoeden dat Ziggy me heel veel geld gaat kosten. Ik ben met mijn andere honden sinds ik barf nooit bij de DA geweest en met Ziggy zit ik er iedere week :(. Ik baal er wel van hoor. Ik vind een gezonde sterke hond leuker, vooral voor haar vind ik het leuker.

Ik had nog een vraagje aan jullie: Kan het dat Kai (die likt soms aan Ziggy's tepels) de melkklieren heeft gestimuleerd?
Door Laura2004
#361918
Ja, ik geef al probiotica. Echinacea niet. Is dat ook goed?
En trouwens mijn probiotica is bijna op, kan je dit ook gewoon bij een drogist kopen of moet ik dat echt speciaal ergens bestellen?
Door Lizzy
#361919
Nou, het zit je inderdaad helemaal niet mee met Ziggy... Potverdorie, wat een ellende zeg.... Maar ja goed, je weet natuurlijk niet hoe erg vaak ziek ze zou zijn wanneer je haar anders te eten gaf... misschien nog wel erger. Ik zou doorgaan met hoe je haar voert. Geef je haar supplementen? En zo ja, welke?

Het kan volgens mij heel goed hoor, dat Kai de boel gestimuleerd heeft. En tja, nou wil ik niet vervelend doen want ik vind het juist prachtig als iemand z'n hond in-tact laat, maar als ik ieder jaar een AB moest gaan halen door dit soort dingen: dan liet ik haar castreren. Niet alle teefjes doen het even goed onder invloed van hun hormonen. Maar goed, wie ben ik.... da's gewoon puur mijn persoonlijke mening en ik wil je absoluut niks opdringen ofzo!
Door danielle1980
#361920
Laura2004 schreef: Ja, ik geef al probiotica. Echinacea niet. Is dat ook goed?
En trouwens mijn probiotica is bijna op, kan je dit ook gewoon bij een drogist kopen of moet ik dat echt speciaal ergens bestellen?
ikzelf heb een tijdje pro solubre van de da gekocht,
het is niet goedkoop, maar die werkte wel heel erg goed.
ik zag daar betere resultaten dan met de andere probiotica's die ik gaf.
weet niet welke jij geeft?
in principe kun je bv in de tuinen of natuurwinkel en soms drogist wel probiotica kopen, maar vind ze niet allemaal even goed en sommige belachelijk duur. :-\

dit staat erbij wat echinacea doet:

Nu gebruikt men het middel ter verhoging van de weerstand, bij griepachtige verschijnselen, verkoudheid en infectieziekten. Sommige fabrikanten noemen het ook het middel ter ondersteuning bij stress en problemen met slijmvliezen, huid en lymfeklieren.

ikzelf vind dat t in combi heel goed zn werk heeft gedaan.
mijn bull heeft geen huidproblemen meer, dr oren zijn goed, dr voetjes niet meer rood en dr ontlasting is super.
ook de pups met hun darmproblemen lijken het beter te doen nu ik ze de hogere dosis geef.

o ja na aanleiding wat lizzy zegt over hormonen, minx was schijnzwanger en echt ziek met de loopsheid, nu geef ik dus als ze loops is ook hoge dosis probiotica en echianea en ze heeft helemaal geen last, de afgelopen keer dus, weet dus niet of t toeval is geweest. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 31 jul 2005, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#361959
Gitte heeft ook een keertje tijdens de schijdracht bijna een ontsteking aan haar melkklieren gekregen, ze gaf op een gegeven moment groene melk :o. Daar heeft ze galastop? (oid) voor gekregen en ook antibiotica. Bij haar volgende loopsheid ben ik meteen Pulsatilla gaan geven, dat heeft bij haar goed geholpen, ze werd wel iets schijndrachtig, maar lang zo erg niet en ze gaf ook geen melk meer.
Misschien dat je voor Ziggy (voor de volgende loopsheid) een passend middel tegen haar schijndracht kunt vinden?
Wordt haar schijndracht weer zo heftig dan kun je misschien overwegen om haar te sterriliseren.

En laat je door de DA geen schuldgevoel aanpraten, je bent hartstikke goed voor je honden. Wel balen dat het elke keer zoveel geld kost >:(....
Beterschap :-*
Door Laura2004
#361997
Als de volgende loopsheid weer zoveel problemen geef dan laat ik haar ook steriliseren hoor. Dat ben ik wel van plan, want ik vind dit ook zielig.

Ik geef Ziggy nu helemaal geen suplementen, omdat ze op dat eliminatie dieet zit. Alleen probiotica krijgt ze nog en ik heb een ontgiftingskuur gedaan.
Door Eef+Stippels
#362065
He wat vervelend :-\ Beterschap :-*

Ja een bezoek aan de da is hartstikke duur :-X Bijna onbetaalbaar. Wij waren laatst ook 68,- kwijt voor een consult, het plakken van een scheurtje in yindra's oor. We zijn daar ongeveer 5 of hooguit 10 minuten binnen geweest :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door