Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#350020
Naar aanleiding van mijn vorige vraag over welk kvv vraag ik me weer iets af...kan op dit moment alleen komen aan energique a 36 euries voor 12 kg, carnibest 2.95 voor 1 kilo en ahv..hier nog geen prijzen van..begrijp echter dat jullie niet zo gecharmeerd zijn van ahv..waarom is dat? en klopt t dat je daar inderdaad meer van nodig hebt? Las dat je zo'n 20gr per kilo moest aanhouden voor kvv?? Dus in mijn geval 2x30 x 20gr is 1200 gram???

Was net overgegaan naar denkadog maar alleen maar dunne ontlasting hier..maar bij Zack was dat op prins ook zo..alleen bij een paar versdagen goede ontlasting.. dus lijkt me beter om helemaal op vers over te gaan..maar wordt met carnibest en energique dan wel een stukje duurder..dus zou graag vergelijking vd hoeveelheden per merk willen krijgen


Alvast bedankt!


gr. Sandra, Tiesto en Zack
Door Ineke
#350028
Ik voer zelf AHV en Bibi, 1x per week kipcarbonade en pens en dat naar volle tevredenheid.
De honden vinden het beiden allebei erg lekker.

Voor Bibi betaal ik 1,98 per kilo (afname 120 kg)
voor AHV, via derden bij de groothandel, 1,47 per kilo. Afhalen in Breda zou 1,44 per kilo zijn (45 kg afname)

Ik voer van Bibi en AHV om de dag even veel.
Bibi is per kg 2250 Kcal
AHV per kg 2160 Kcal

Ik weet niet of je zo mag rekenen, maar het lijkt mij qua energie bijzonder weinig uitmaken.

Bas weegt 10,5 kg en krijgt 350 gr per dag.
Mufasa weegt 60 kg en krijgt 1150 kg. (Toen hij nog niet gecastreerd was kreeg hij 1325 gr per dag)
Laatst gewijzigd door Ineke op di 12 jul 2005, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pollekind
#350069
Ik heb 3 honden waarvan 1 grote(husky)en die voer ik nu Smuldier Compleet en het kost 0,59 cent per 400 grams verpakking.Ik moest wel goedkoper want met de Energique werd het me veel te duur.Ik geef de Husky(27 kilo weegt ze)1 pakje Smuldier van 400 gram en 1 schijf Energique of Duck erbij per dag.AHV is volgens mij ook 1 van de goedkopere merken.Niet iedereen is weg van Smuldier,maar ja dat rotgeld hè?Maar mijn hond vind Smuldier wel heel erg lekker en heeft goede ontlasting.Ik koop Smuldier bij C1000 supermarkt.
Door amber2
#350329
Onze honden hebben van AHV wel een stuk meer nodig dan van andere kvv's dus het heeft niet alleen met het energiegehalte te maken maar ook met de kwaliteit vlees die gebruikt wordt en hoe goed dat dus verteerbaar is. Bij goedkopere kvv's als AHV en Smuldier wordt meer pens/orgaanvlees gebruikt. Maar niet alle honden schijnen hier last van te hebben dus gewoon uitproberen maar weer lijkt me het beste idee. Onze honden deden het op AHV ook niet zo goed (stugge vacht) en objectief gezien is het ook van wat mindere kwaliteit omdat het alleen maar rundvlees bevat en geen kip, en een calciumsupplement ipv gemalen botjes. Maar sommige honden schijnen het er super op te doen hoor, dus dat zegt ook niet alles!
Door Lizzy
#350369
[quote="Tiesto"]
begrijp echter dat jullie niet zo gecharmeerd zijn van ahv..waarom is dat? [/quote]

Er bestaat hier geen "jullie". Er zijn mensen die AHV geen prettig voer vinden en er zijn mensen die er bij zweren. En dat geldt voor eigenlijk alle merken.

Ik vind zelf het nadeel van AHV dat ze met calciumsupplementen werken ipv gemalen botten. Ik vind botten namelijk de allerbeste calciumbron.

Vroeger was overigens de eiwitfractie te hoog. Deze is aangepast. Wat ik overigens ook jammer vind van AHV is dat er niet op de site staat wat er nou exact in zit. Zo staat er bij de complete versie:

"Vers vlees, hart, nier, rundermagen, pens, runderlever en schapenvet"

Ik denk dan "vers vlees? En wat voor vlees is dat dan?". Voorts zit er volgens mij graan in AHV. Maar dat staat er niet bij... Zit het er niet in? Wel in? Niet in? Niet duidelijk dus. En dat is jammer.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 13 jul 2005, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door monky555
#350405
hier zijn we super tevreden over ahv en mijn reu moet er minder van hebben dan van bibi mijn teefje moet in vergelijking met mijn reu weer veel hebben ze krijgen namelijk allebij 800 gr. ahv ze vinden het lekker en ze doen het er heel goed op ook geef ik 3 dagen smuldier en daar ben ik ook tevreden over
Door Eef+Stippels
#350418
Ik heb een tijd AHV gevoerd. Ik was er hartstikke tevreden over, ze deden het er prima op. Ik moest er zelfs minder van voeren dan van Duck, wat ik eerst gaf. Alleen de kwaliteit is wat minder dan van bijvoorbeeld carnibest. Daarom geef ik nu carnibest. Het enige nadeel aan carnibest is dat het gewoon behoorlijk duur is, ahv is betaalbaarder en - naar mijn mening - alsnog tig keer beter dan brokken.
Door Tiesto
#350988
Sorry van dat "jullie" Lizzy, was uiteraard niet zo bedoeld!!! Denk misschien om toch op carnibest over te stappen aangezien ik waarschijnlijk via Godeschalk ga bestellen, dus dat t dan goedkoper wordt..hoeveel gram voor een hond van 30 kilo hebben ze nodig van Carnibest? Krijg morgen of overmorgen de prijslijst..
Door amber2
#351055
Ze raden aan 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht. Voor een hond van 30 kilo is dat dus 600-750 gram. Maar sommige honden hebben minder/meer nodig, dus goed de ribbetjes blijven voelen of je eventueel de hoeveelheid aan moet passen.
Door Lizzy
#351487
[quote="Tiesto"]
Sorry van dat "jullie" Lizzy, was uiteraard niet zo bedoeld!!! Denk misschien om toch op carnibest over te stappen aangezien ik waarschijnlijk via Godeschalk ga bestellen, dus dat t dan goedkoper wordt..hoeveel gram voor een hond van 30 kilo hebben ze nodig van Carnibest? Krijg morgen of overmorgen de prijslijst..
[/quote]

Hahaha, nee geeft niks hoor. Ik wilde alleen uitleggen dat er hier niet "1 mening" bestaat op Barfplaats (gelukkig). Ik ken dus zat mensen die AHV een prima voer vinden en hun honden het uitstekend op deze voeding doen. Nou ja, dat blijkt wel uit voorgaande berichten :D!
Door K@rin
#351493
[quote="Tiesto"]
Sorry van dat "jullie" Lizzy, was uiteraard niet zo bedoeld!!! Denk misschien om toch op carnibest over te stappen aangezien ik waarschijnlijk via Godeschalk ga bestellen, dus dat t dan goedkoper wordt..hoeveel gram voor een hond van 30 kilo hebben ze nodig van Carnibest? Krijg morgen of overmorgen de prijslijst..
[/quote]

Sandra, je hebt een PB
Door diana
#353735
ja ik heb de ervaring dat ze het er best op doen
al weet ik niet op lange termijn hoor , maar ze hebben er zeer veel meer van nodig dan van de c.b
dus voor mij is de keus dan niet moeilijk ik denk [ weet eigenlijk zeker] dat c.b van een betere kwaliteit is .
Door SHIVA
#354654
Je kan toch ook half om half doen de ene dag geef je cb en de andere dag smuldier of twee dagen smuldier en een dag cb
dan dek je de kosten en ben je toch van de brokken af
gr shiva
Door diana
#360901
ik heb ook wel eens een ahv dag ,
maar dat is alleen goedkoper wanneer ik ze dan minder geef dan wat ze daar werkelijk van moeten .
wanneer ze iets van hun gewicht af moeten geef ik ze 2 dagen per week ieder maar 1 pond per dag
ipv een kilo
vasten gaat niet ivm galspugen ,
Door Lind@
#361202
Ik heb een tijdlang AHV gegeven nadat ik een tijd Carnibest had gevoerd. Bij de AHV merkte ik dat vooral lothar veel poepte, en een lelijke stugge doffe vacht had en ik merkte dat het een stuk goedkoper was. Al voerde ik ongeveer een kilo per dag terwijl dat nu ongeveer 700 gram is. Nu met Carnibest begon gelijk de vacht uit te vallen en zachter te worden en de ontlasting werd weer minder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door