Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#352876
Voordat Sophie haar lichaam eindelijk verlost is van de schijnzwangerschap?? Sophie is nu al weeeeken schijnzwanger..vanaf het einde van haar loopsheid kreeg ze 'hangtieten'. Niet zomaar hangtieten, maar echt tieten die bijna op de grond hingen. Als ze plaste, dan plaste ze erover heen :-\ Nu zijn we dus alweer een hoop weken verder (weet zo 1,2,3, niet hoeveel weken), maar haar achterste vier tepels blijven enorm opgezet en 'hangend'. Qua gedrag lijkt ze nu wel weer normaal, maar haar onderkant blijft nogal lubberen (zoals de mensen op de BP-wandeling hebben gezien, en toen was het al een heel stuk verbeterd)...
Hoelang kan zo iets duren? We hebben besloten dat we Sophie gaan laten 'helpen', maar wel pas als ze weer helemaal de oude is qua hormonen. Ik vind het nu wel erg lang duren en zelf lijkt ze er ook last van te hebben...
Door Truus
#352946
Ik heb het even opgezocht in een boekje en daar staat dat het tot de 6 á 7 weken kan duren en het daarna afneemt.
Ons eerste teefje had het ook en het ging vanzelf weer over hoor, wel moet je alle zachte dingen weg halen, dus geen knuffelbeesten of andere zachte dingen in de mand.
Door Laura2004
#353391
Ziggy is 15 april loops geworden en ze is volgens mij nu nog steeds schijnzwanger. Ze heeft ook nog steeds heel erge hangtieten en een hele dikke muts en ik vind het eigenlijk een beetje te lang duren.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#353587
Ik houd aan: tot twee maanden na het einde van de loopsheid.
Bij sommige honden blijft alles een beetje hangen en dat wordt erger met elke loopsheid.
Door Ellen Els en Nina
#355420
Laura2004 schreef: Ziggy is 15 april loops geworden en ze is volgens mij nu nog steeds schijnzwanger. Ze heeft ook nog steeds heel erge hangtieten en een hele dikke muts en ik vind het eigenlijk een beetje te lang duren.
Nina is op Koninginnedag (makkelijk onthouden!) loops geworden en lijkt nu ook nog steeds schijnzwanger. We hopen dat het binnenkort over is want ze is zoooo zielig. ;D
Maar wat ik me afvraag: heeft dit nog gevolgen voor eventuele castratie in de nabije toekomst. We hadden gedacht ergens in augustus (dan hebben we vakantie en hebben we veel tijd voor d'r).
Door Laura2004
#355597
Ellen Els en Nina schreef: Nina is op Koninginnedag (makkelijk onthouden!) loops geworden en lijkt nu ook nog steeds schijnzwanger. We hopen dat het binnenkort over is want ze is zoooo zielig. ;D
Ik vind het heel erg vervelend voor jullie, maar ik ben wel heel blij te horen dat Ziggy niet de enige is bij wie het zo lang duurt. Ik maak me iedere keer toch zorgen, want het is de eerste keer dat ik een intacte teef heb en ik weet dus helemaal niet hoe het allemaal in zijn werk gaat. Nou sterkte ermee!
Door jeanne
#355626
bes is ook eind april loops geworden. voor het eerst.
en het valt me op, dat reuen nog haar nog steeds aantrekkelijk vinden en willen rijden.
ook staat mevrouw zelf wel eens te rijden, op sil, maar dit kan natuurlijk ook een andere bedoeling hebben (rangorde)
Door Ellen Els en Nina
#355866
Jeetje, Nina geeft sinds gisteravond ook ineens melk. De haren rond sommige tepels plakken helemaal! Kunnen we daar iets aan doen, of hoort dat er "gewoon" bij?
Door jeanne
#360716
Hitam schreef: Ik houd aan: tot twee maanden na het einde van de loopsheid.
Bij sommige honden blijft alles een beetje hangen en dat wordt erger met elke loopsheid.
nou, dan is Bes er inmiddels dik overheen!
Ze was eind april loops, voor de 2e maal.
De eerste maal verliep zonder problemen trouwens.
Ze heeft vreselijke hangtieten en geeft melk!
Ik zat me nu net te bedenken, dat ze wel heel erg veel achter Sjonnie aanhuppelde, eigenlijk een beetje betuttelend, bekje en kontje schoonlikken, je kent het wel. Dus, zou het daar mee te maken kunnen hebben????? Dat ze door de komst van kleine Sjonnie schijnzwanger is geworden????? Of zit ik nu vanalles te verzinnen????
Bes is wel erg rustig voor haar doen trouwens, en volgens mij voelt ze zich ook niet echt lekker.
Door Truus
#360762
Dit versterkt het zeer zeker Jeanne. Ik zou dit toch gaan beperken. Wij kregen ooit een cavia en ons teefje had dat toen ook.
Door jeanne
#360803
Truus schreef: Dit versterkt het zeer zeker Jeanne. Ik zou dit toch gaan beperken. Wij kregen ooit een cavia en ons teefje had dat toen ook.
hoe beperken???
Door Truus
#360805
jeanne schreef: hoe beperken???
Verzin maar iets :P ;). In ieder geval zo, dat Sjonnie niet konstant als pupje gezien wordt.
Iets voor het hondengedragsforum misschien?
Laatst gewijzigd door Truus op vr 29 jul 2005, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#360807
Truus schreef: Verzin maar iets :P ;). In ieder geval zo, dat Jonnie niet konstant als pupje gezien wordt.
Iets voor het hondengedragsforum misschien?
tja, hebben ze door ook een kattenafdeling, hihi.
Bes en Sjonnie liggen inmiddels weer bij elkaar te smoezen, die twee hebben elkaar duidelijk gemist.
Door Truus
#360808
jeanne schreef: tja, hebben ze door ook een kattenafdeling, hihi.
Bes en Sjonnie liggen inmiddels weer bij elkaar te smoezen, die twee hebben elkaar duidelijk gemist.
Het gaat toch om hondengedrag ? En...wat je er aan moet doen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door