Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#359342
Ik heb net een flesje pure tea tree olie gekocht. Hoever moet je het verdunnen voor een spray die te gebruiken is als antiteek?

Evelyn
Door Lizzy
#360656
evelyn02 schreef: Ik heb net een flesje pure tea tree olie gekocht. Hoever moet je het verdunnen voor een spray die te gebruiken is als antiteek?

Evelyn
Ik heb inmiddels een leuk boekje gekocht over tea tree olie en daar staat ook op de vacht in kunt wrijven met een vochtige spons met 1 tot 2 druppels tea tree-olie. Ik vind dat zelf wel handig!

Ik maak zelf nooit spray (koop het kant-en-klaar) maar ik denk dat je tenminste 25 delen verdunning op 1 deel tea tree moet nemen.
Door zurca
#360672
Lizzy schreef: Ik heb inmiddels een leuk boekje gekocht over tea tree olie en daar staat ook op de vacht in kunt wrijven met een vochtige spons met 1 tot 2 druppels tea tree-olie. Ik vind dat zelf wel handig!
Hey dat is een handige tip! Dat ga ik zeker uitproberen..
Ik gebruik de olie nu bij Tous tegen de vliegen, een druppel in z'n nek en op z'n staart maar dat werkt niet afdoende en zeker niet tegen de teken..Ben benieuwd of het met zo'n spons beter gaat....
Door evelyn02
#360703
Lizzy schreef: Ik heb inmiddels een leuk boekje gekocht over tea tree olie en daar staat ook op de vacht in kunt wrijven met een vochtige spons met 1 tot 2 druppels tea tree-olie. Ik vind dat zelf wel handig!
In het boekje dat ik heb staat dat je het kan aanbrengen na het wassen van de hond in de vochtige vacht. Zij spreken van 1 druppen per drie kilo lichaamsgewicht. Maar op een vochtige spons lijkt me ook niet onhandig inderdaad

Evelyn
Door conleeuw
#362160
nog even een vraagje, als je teatree gebruik, maakt het dan uit of de honden zwemmen? of is dat ook ok, moet altijd rekening houden met mijn waterrat ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door