Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door CavaliersLokeren
#360475
Volgende vraag kwam bij me op gisteren, toen ik een verloren gelopen Golden retriver aan zijn baasje bezorgde zat mijn kledij nadien letterlijk onder de kwijl. De hond had niet gelikt enkel dicht bij mij geweest uit "vriendschap".
Nu heb ik kennissen met een Boxer en deze vertelden me een tijdje geleden dat hun boxer enkel maar 1 soort brokken ??? mag eten en verder niks anders gaat hij kwijlen.
Is de soort voeding en kwijlen aan elkaar gerelateerd ?
Is kwijlen eigen aan bepaalde rassen of eerder aan voeding ?
Ik heb twee cavaliertjes die ducken en deze hebben hier geen last van. ;D
Door Jojo
#360604
Kwijlen van eten ken ik eigenlijk niet, wel kwijlen van lekkere luchtjes :P
Ik heb een bulldogje, die bij veel mensen toch bekend staan om te kwijlen maar dat is dus niet altijd zo.
Joey kwijlt alleen als we ergens wandelen waar hij veel lekkers ruikt, in het bos bijvoorbeeld en als er loopse teven in de buurt lopen. Dit is ook pas begonnen toen hij 8 mnd oud was dus eerder hormonaal geregeld bij hem ???
Door Debora
#360612
De Golden die ik ken, die kwijlde enorm. Hij kreeg Bonzo :-X en ik had al gezegd dat dat te zout was. Toen ze hem op andere brok overzetten, ging het een stuk beter met hem en kreeg ik alsnog gelijk. Helaas wilden de baasjes niet aan het versvlees met hem :(
Door gonny
#360618
kwijlen??? nee, hoor hier geen last van... :-X ::) ;D
alleen als Boris zn bak ruikt of hoort!! dan blaast hij zelfs bellen!!! ;D ;D
Door Ine
#360623
Onze boxer vroeger kreeg brok en blik. NOOIT tussendoortjes en kwijlde nauwelijks.
De boxer van mijn ouders at vers enmet de pot mee en kreeg tussendoortjes (stoute kinderen :-[ ;)) en kwlijde voor alles.
Verder heb ik een reu, die kwijlt bij nerveusiteit.
Verder geen kwijlers dus! (ja ikke zelf, als ik leuke puppen zie ;))
Door Jinxy
#360673
Hier is ook de ervaring met boxers, buiten de voermomenten geen (m.n. zoute) snacks. Bij ons kwijlden ze nooit.
Door geer
#360686
Bassets kwijlen over het algemeen ook erg. Saartje, mijn vorige Basset, kwijlde als een kraantje. Als die op je had gelegen (of nog liever, op de zwarte broeken van het bezoek ;D) had je een schitterend kwijlpatroon op je knieen...
Sophie kwijlt eigenlijk niet. Behalve als ze buiten erg druk of opgewonden doet, dan kwijlt ze wel wat. Maar binnen dus niet...
Door Truus
#360771
Timo kwijlt als hij vindt dat z'n bak eten niet snel genoeg op de grond staat. Mila doet dit niet.
Door conleeuw
#360781
mijn honden kwijle geen van allen, maar ik denk dat zekere rassen er meer aanleg toe hebben, de fokster van mijn ierse setter vertelde dat honden met grotere lip partijen er makkelijker last van hebben, klonk aannemelijk, dus niet de deerhound en of bordercollie, maaaar ik heb een kat en als je haar aanhaalt en ze heb het echt naar haar zin dan kan ze wel druppelen, geinig ;D maar natuurlijk lang niet zoveel als een goed kwijlende hond. :P
Gebruikersavatar
Door Binno
#360786
Binno kwijlt als ze een koekje of iets lekkers verwacht maar dat niet snel genoeg komt naar haar zin. Dan druppelt het niet maar dan stroomt het... :P ;D
Als ze tijdens het wandelen wat gestresst geraakt of bepaalde geurtjes opsnuift dan is het meer schuim in plaats van water.
Shiba kwijlt als hij loopse teven geroken heeft ;D en Snow tja, die kwijlt eigenlijk nooit.
Door jeanne
#360806
mijn bassets kwijlen alleen als ze gedronken hebben :P
of als ze door een lange wandeling moe zijn.
maar voor de rest valt het reuze mee.
maar als ze gaan schudden dan heb je wel grote kans om een klodder kwijl op te vangen ;D
Door Mevroi Kruim
#360822
Mijn honden kwijlen niet, maar die hebben dan ook strakke snoeten en geen losse lippen.
Maar een van mijn katten kwijlt als een ... nou ja, kraan eigenlijk, als hij lekker op schoot zit.
Door Ster
#360831
Kruimel schreef: Maar een van mijn katten kwijlt als een ... nou ja, kraan eigenlijk, als hij lekker op schoot zit.
;D ;D
Daar hebben wij er hier ook 1 van. Vroeger deed hij dat niet, maar tegenwoordig houden we het niet meer droog ;D

Mijn hond kwijlt alleen als hij heel hard heeft gerend, of als hij een lekker wijffie ziet :-[ En eigenlijk vind hij alles dat wijffie is lekker on the moment :-[ :-[ De smeerlap...
Door Ine
#360847
jeanne schreef: ik kwijl ook wel eens,
snachts op mijn hoofdkussen :-[
Dat doet ieder mens hoor Jeanne! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door