Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#359279
Hoi!
Heb even een vraagje aan jullie! Ben sinds vorige week op CB en mijn kerels vinden t heerlijk! Heb echter t idee dat Zack mijn herplaatser van bijna 11 maanden, meer gras en poep is gaan eten als eerst..hij deed t eesrt ook al wel wat maar lijkt erger geworden..hebben jullie daar ervaring mee? Op de cursus zeiden ze dat dat ook met de gewenning en bij hem een stukje aandacht treeken kan zijn omdat hij aan t puberen is en allerlei fratsen uit aan t halen is..Verder heeft hij nog steeds af en toe wat dunne ontlasting en veel ontlasting, wat hij op de brokken ook had..dat was voor mij ook de belangrijkste reden om over te stappen, naast dat kvv veel beter is..zou dat ook met een stukje gewenning + ontgifting te maken kunnen hebben? En hoelang duurt t eigenlijk voordat een evt ontgifting acher de rug is en er sprake is van de hoge verteerbaarheid en normale ontlasting? Of zou dat ook door t poep eten komen dat zijn darmen t nog niet helemaal accepteren?

groetjes Sandra
Door pollekind
#359422
Ik had dat bij mijn ene hondje in het begin ook heel erg van dat gras eten.Op een gegeven moment heb ik energique gebeld of dat vaker voorkwam.Want het leek wel of ik met een koetje op stap was.Ze spuugde het niet uit ofzo,het kwam er gewoon via de ontlasting weer uit.Na ongeveer 2 maanden is het minder geworden,maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat het door de KVV komt.Bij Energique zeiden ze dat wel meer honden het deden en dat sommige honden het gewoon lekker vonden(was ook een antwoord waar ik niet veel mee kon helaas...).En dat van de ontlasting herken ik ook wel een beetje,maar ook dat is weer overgegaan,nu nog een heel enkel keertje.
Door Tiesto
#359470
Zit zo te zien geen slijm bij... en t is ook niet altijd dun hoor..soms in t begin hard en t laatste beetje dun..gwoon maar even afwachten dan maar denk ik of t beter gaat..
Door diana
#359722
ik denk;
dat het gewoon stom toeval is
want ik voer al carnibest vanaf het moment dat het gemaakt wordt
en iedere zomer voorjaar lijken mijn dobers net koeien , alleen gaan ze wel erg selektief te werk
maak me er nooit druk om
gelukkig eten ze geen poep
en tja heel af en toe hangt er e.a aan de achterkant vast aan sliertjes gras
minder lekker want ze willen het dan wel meteen verwijderd hebben!
hahaa lopen geen meter meer . :P
Door Netty
#359858
joh geen zorgen, geduld dat is wat je wel moet hebben ;)
ik heb een hond gehad die, er bijna een jaar over heeft gedaan om alle troep die in de vorige jaren, door de vorige eigenaar in de hond waren gestopt eruit te krijgen, dus zo lang kan het duren :-\
en gras eten is ook niet erg, die teckel van mij doet het met periodes, niet altijd maar als er sommig gras is dan snaait ze of het een lieve lust is, en ze poept het er gewoon uit, met net wat je schrijft, gewone poep en aan het einde een beetje licht gekleurd natter stukje, een "toetje" zal ik maar zeggen :D ;)
Door nickki
#360285
hallo,

Ook ik ben zo af en toe met een stel koeien op stap. Dat is begonnen sinds ik kkv geef. Ik maak me er niet druk om, ze zullen het wel nodig hebben. Ik heb ooit eens ergens gehoord dat het een tekort aan foliumzuur is, maar ik weet niet of dat zo is. Iemand die daar iets over weet?

groet nickki
Door Truus
#360294
[quote="nickki"]
hallo,

Ook ik ben zo af en toe met een stel koeien op stap. Dat is begonnen sinds ik kkv geef. Ik maak me er niet druk om, ze zullen het wel nodig hebben. Ik heb ooit eens ergens gehoord dat het een tekort aan foliumzuur is, maar ik weet niet of dat zo is. Iemand die daar iets over weet?

groet nickki
[/quote]
Soms doen ze het tijden niet en nu begint het weer. Het is wel toevallig dat alle honden waar we dagelijks mee lopen, iets te kort zouden hebben. Ik denk dat ze het gewoon lekker vinden en dan vooral dat brede gras.
Vanmiddag stonden 10 honden van verschillende baasjes, op een rijtje gras te eten ;) ;D
Door Jan S
#360450
Sinds 1983 heb ik labjes en ze hebben altijd de grasvelden gemaait met hun tanden, maar ze hebben er nooit wat aan over gehouden, gras zuivert de maag zegt men en poep eten ze ook, maar dat is niet af te leren
Ik kijk maar de andere kant op
Laatst gewijzigd door Jan S op vr 29 jul 2005, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#360574
Die van mij grazen ook als koeien, ik maak me er niet druk om zolang ik weet dat er geen troep op het gras is gespoten. En wat poep eten betreft: Ashley en Angel aten poep toen ze nog brokken kregen. Ashley is er nu niet meer, maar vanaf dat ze kvv kregen, is het poep eten gestopt . Andor heeft nooit poep gegeten, misschien omdat hij van begin af aan op kvv en barf staat?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door