Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door prissie
#360268
zie je maar zelden, poetst u iedere dag zijn tanden?
Was de vraag van ons vervangend d.a. net ;D
Benji moest voor de enting en toen ie nagekeken werd zei ze eerst al van ooow wat een mooi gebit, u poest vast elke dag zn tanden?
Nee hoor mevrouw, hij eet gewoon vers ;D
Toen ging Rocky op de weegschaal, die ging er even voor mee, omdat ie af moest vallen toen en hij was 10.3, nu is hij 7,5 en bijna 3 kilo afgevallen, maar zo slank als een den, dus we houden m zo en ze kon t niet geloven.
Ze kende ons en Rocky tuurlijk helemaal niet en toen we zeiden ja, hij was 10.3 en we zijn benieuwd hoeveel ie nu weegt, toen ze zag dat de weegschaal 7.5 aangaf ging ze in de computer kijken of we wel zeker van waren dat ie echt ooit 10.3 was ;D
Ze stond helemaal versteld en vroeg hoe we dat hadden gedaan...
Tja mevrouw, weer dat vers voer ;D
Toen wilde ze toch het hare ervan weten en heb ik t een beetje uitgelegd en gezegd dat ze hier maar eens moest kijken ;)
Ze was nieuwsgierig en nu toch ook wel erg geintresseerd, omdat het zo goed ging met Rocky en omdat Benji zo'n mooi gebit had en ze zagen er ook allebei zo mooi uit, was weer helemaal trots...
Ging daarna trouwens wel weer ff minder, Benji had namelijk last van oor en ze dacht misschien een grasaar erin en aangezien meneer bijna de praktijk afbrak toen ze er een "kijker" indeed moest ie onder narcose, maar geen aar te vinden, wel een rood en dik oor, maar geen echte oorontsteking, dus een flesje druppels gehad om t te verzachten en hopen dat t wegtrekt ermee....
Onze d.a. is trouwens ook voor vers voer, althans, hij smeert andere mensen wel brokken aan, maar hij is toch ook wel geintresseerd in onze voeding en deze vrouw nu ook al, toch weer positief, misschien doet ze er wat mee.
Het enige wat ze kende van vers voer, was een rodi worst...
p.s. als het hier verkeerd staat moet het maar weg hoor, ik wist niet echt waar het thuis hoorde :-[
Door prissie
#360548
Ja, maar vooral blij dat ik overgestapt ben op CB en dat ik dit forum had gevonden ;D
Rocky mocht trouwens wel eens een gebitsreiniging, maar die had al een vies gebit van de brokken voor die CB kreeg, die is nu al 9.
Ben nu wel blij dat onze dierenarts niet tegen kvv is, want ik het begin probeerde ie toch proefzakjes met brokjes mee te geven voor Rocky om af te vallen en toen viel ie helemaaal niet af en de laatste keer toen we net CB gingen wilde ie weer een zakje meegeven en dat heb ik toen een beetje hardhandig afgewezen, ik zei dat ie het echt niet meer hoefde geven, want mijn honden krijgen geen brokken meer en daarmee uit >:(
Nu is ie wel genezen nu ie ziet dat Rocky ie er zo goed uitziet en is ie wel geintresseerd en probeert ie het niet meer ::)
Door prissie
#360554
[quote="prissie"]
Ja, maar vooral blij dat ik overgestapt ben op CB en dat ik dit forum had gevonden ;D
Rocky mocht trouwens wel eens een gebitsreiniging, maar die had al een vies gebit van de brokken voor die CB kreeg, die is nu al 9.
Ben nu wel blij dat onze dierenarts niet tegen kvv is, want ik het begin probeerde ie toch proefzakjes met brokjes mee te geven voor Rocky om af te vallen en toen viel ie helemaaal niet af en de laatste keer toen we net CB gingen wilde ie weer een zakje meegeven en dat heb ik toen een beetje hardhandig afgewezen, ik zei dat ie het echt niet meer hoefde geven, want mijn honden krijgen geen brokken meer en daarmee uit >:(
Nu is ie wel genezen nu ie ziet dat Rocky ie er zo goed uitziet en is ie wel geintresseerd en probeert ie het niet meer ::)
[/quote]
Die vrouw van gister vroeg trouwens wel nog heel voorzichtig of dat dan wel allemaal uitgezocht was enzo en of het geen kwaad kon, of ze er geen salmonella ofzo van konden krijgen en dat soort dingen, maar toen ik zei van niet ging ze er ook niet op tegen...
Door prissie
#360560
[quote="Audrina"]
Volgende keer voor je DA een proefzakje Carnibest meenemen. ;D
[/quote]

Dat zou goed zijn voor zn eigen hondje, hij heeft een westie die ook rond is en die laat ie ook steeda afvallen, maar die krijgt dan echt 3 brokjes ofzo en de rest mag ie op bonen of helemaal niks verder, dan mag ie verhongeren.
Dat is ook zo fijn hiervan, ze mogen toch aardig wat hebben, dus ondanks dat Rocky ervan afgevallen is heeft ie geen honger hoeven lijden.
Alleen vind ik het zo vreselijk jammer dat er mensen zijn die alleen maar naar hun dierenarts luisteren.
Er zijn hier meerdere mensen met honden waarvan de honden af moeten vallen en die steeds vragen hoe Rocky is afgevallen, maar als je dan zegt wat ie eet dan haakt iedereen af en hoor je de volgende keer dat ze alleen nog maar bonen met rijst eten ofzo of dat ze weer op dieetbrokken staan, maar nooit met succes of de honden zijn uitgehongerd... >:(
Door Audrina
#360564
[quote="prissie"]
Alleen vind ik het zo vreselijk jammer dat er mensen zijn die alleen maar naar hun dierenarts luisteren.
Er zijn hier meerdere mensen met honden waarvan de honden af moeten vallen en die steeds vragen hoe Rocky is afgevallen, maar als je dan zegt wat ie eet dan haakt iedereen af en hoor je de volgende keer dat ze alleen nog maar bonen met rijst eten ofzo of dat ze weer op dieetbrokken staan, maar nooit met succes of de honden zijn uitgehongerd... >:(
[/quote]

Ja zonde is dat he? Dan zien ze dat jouw hond mooi slank is geworden en willen ze weten hoe. Maar zodra je over vers begint haken ze ineens af. :-\
Door prissie
#361047
[quote="Audrina"]
Ja zonde is dat he? Dan zien ze dat jouw hond mooi slank is geworden en willen ze weten hoe. Maar zodra je over vers begint haken ze ineens af. :-\
[/quote]

Ja, maar weet je hoe gevaarlijk het is?
Ze krijgen er een salmonella vergifitging van en ze stikken in de botten en volgens ook alleen al het getver-het-is-rauw-en-dat-moet-ik-aanraken-idee.
Ik heb de hondenmanieren gekocht en als iemand het nog eens vraagt krijgen ze die in handen geduwt ;D
Door Jojo
#361295
[quote="prissie"]
Ja, maar weet je hoe gevaarlijk het is?
Ze krijgen er een salmonella vergifitging van en ze stikken in de botten en volgens ook alleen al het getver-het-is-rauw-en-dat-moet-ik-aanraken-idee.
Ik heb de hondenmanieren gekocht en als iemand het nog eens vraagt krijgen ze die in handen geduwt ;D
[/quote]
>:( Ik was gister met joey bij de da voor zn enting en de check-up.
Ik vroeg hoe ze in hun praktijk tegenover vers rauw voeren staan.........nou.....wat ik toen over me heen kreeg........! :o
Hij raadde het pertinent af zei hij ::) Met precies die argumenten die jij hierboven gaf! nou ja zeg. Dat werd dus een hele discussie ;D
Laten we het maar op onwetendheid houden, maar deze da had er echt de ballen van begrepen :-\
Laatst gewijzigd door Jojo op za 30 jul 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door prissie
#361496
Zonde hoor, dat mensen zich niet eerst ergens in verdiepen voor ze wat durven zeggen, gelukkig staan die van mij er wel voor open, scheelt een hoop gezeur ;D
Door diana
#369464
ze hebben hier ook hagelwitte tanden
komt echt door het vlees en door het kluiven
al ben ik daar bijna 1/2 jaar mee gestopt , omdat ik zo vreselijk geschrokken was
dat lady er bijna geweest was doordat ze gebakken kippenbotten opgegeten had die ze in de hondenwc gevonden had
dat kostte haar een stuk darm
en een enorme operatie
ik ben nu pas weer met kippenekjes bezig en binnenkort wat ribbetjes
slaat nergens op misschien hoor want ze verteerden alles prima ,.
maar ik voelde me zelf er niet lekker bij na dat gebeuren
Door malinois
#371187
ik geef mijn honden nu een paar weekjes rauw vlees en botten en hun tandjes zijn al behoorlijk schoon geworden !
niet dat ze zo vies waren, maar ze hadden toch allemaal wat randjes langs het tandvlees.
die zg. Denta-sticks kosten een fortuin, de honden worden er dik van en schone tanden....ho maar.
lang leve de botten ! ;D
Door Lizzy
#371201
[quote="malinois"]
ik geef mijn honden nu een paar weekjes rauw vlees en botten en hun tandjes zijn al behoorlijk schoon geworden !
niet dat ze zo vies waren, maar ze hadden toch allemaal wat randjes langs het tandvlees.
die zg. Denta-sticks kosten een fortuin, de honden worden er dik van en schone tanden....ho maar.
lang leve de botten ! ;D
[/quote]

YES ;D :D ;)!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door