Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door louka
#360513
Hallo,

Mijn schatteken(beagle) is begin juli loops geweest en dit voor de derde maal in haar leven. Na de eerste maal is ze schijnzwanger geweest, na de tweede maal niet en nu is het bang afwachten.
Het is mij al opgevallen dat ze een maand tot anderhalve maand tijd nodig heeft om te herstellen van haar loopsheid. Ze is heel moe, energieloos en slaapt héél veel. Is dit wel normaal?
Zou het niet beter zijn haar te steriliseren en wat kan ik doen om haar er zo snel mogelijk bovenop te krijgen?
Ik mis mijn vrolijke beagle ....

Vele groetjes
Door louka
#360527
Nee, ze heeft geen koorts en drinkt en eet normaal

Groetjes
Door Audrina
#360530
Je zou ze eventueel utero vetsem van VSM of uterus tonicum van MacSamuel kunnen geven, dat reinigt i.i.g. de baarmoeder. En als het te lang gaat duren, voor de zekerheid even langs de DA om dingen zoals baarmoederontsteking uit te sluiten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#361290
Als je het steriliseren liever niet wil zou je kunnen proberen of het lukt met een passend homeopathisch middel.
Als je daar geen zin in hebt, lijkt me sterilisatie een goed idee.
Door Truus
#361309
louka schreef:
Hallo,

Mijn schatteken(beagle) is begin juli loops geweest en dit voor de derde maal in haar leven. Na de eerste maal is ze schijnzwanger geweest, na de tweede maal niet en nu is het bang afwachten.
Het is mij al opgevallen dat ze een maand tot anderhalve maand tijd nodig heeft om te herstellen van haar loopsheid. Ze is heel moe, energieloos en slaapt héél veel. Is dit wel normaal?
Zou het niet beter zijn haar te steriliseren en wat kan ik doen om haar er zo snel mogelijk bovenop te krijgen?
Ik mis mijn vrolijke beagle ....

Vele groetjes
Om deze reden hebben wij Mila ook laten steriliseren, vanaf die tijd was ze weer vrolijk en een blije hond. Wel zo fijn voor haar en ons, wij hadden ons hondje weer terug ;).
Het is echt afwegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door