Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#360131
Dit hoor hier waarschijnlijk niet echt, maar toch maar vragen, mischien heb iemand een goed tip.
Mijn bejaarde border collie, vreet BARF als een dijker, maar door haar ouderdom krijg zij problemen met lopen. Haar achterste wil niet meer mee lopen. Ze heeft niet echt pijn, altans ze geeft het niet aan en toedienen van Metacam levert geen verbetering. Alle voorstellen zijn welkom, alleen aub niet de inslaap optie.
Nu steun ik haar achterhand, maar mijn rug heeft inmiddels een steuntje nodig.

Verder is het nog steeds een vrolijk hond en een paar pasjes in huis in een rechte lijn lukt wel, vooral als er eten staat en of een knuffel bij de baasje te halen val.
#360345
leuk hoor die rolstoel, cool als je een jong hond heb die om t een of ander niet meer mee kan. Mijn hond is helaas al 14,5 dus voor de laatste stukje lijkt mij een rolstoel niet zo, maar handoek onder buik is mischien een nood oplossing, ik denk ook omdat ze al zo oud is dat mischien via dierenarts andere medicijne een oplossing moet bieden. Als ze maar haar laatste tijdje nog naar haar zin heb toch ;D

Bedankt voor alle reacties.
#360358
Voor mijn oude shih tsu heb ik een draagband gehad gemaakt van oude gordijstof , dit omdat ze met haar hele achterhand in het gips zat. Ging perfect als ze moest plassen liet ik haar in zit stand zakken ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 29 jul 2005, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#360433
ja natuurlijk, had ik nog niet over nagedacht, ze moet in de hurk houding om te plassen, goeie 8) ik ga echt cool lijken met mijn hangende hond. Alleen vraag ik mij af hoe dat dan moet met haar ontlasting, zou zij dat wel aankunnen. Hoe heb jij dat opgelost ???
Door 202spots
#360436
sylvia schreef: Voor mijn oude shih tsu heb ik een draagband gehad gemaakt van oude gordijstof , dit omdat ze met haar hele achterhand in het gips zat. Ging perfect als ze moest plassen liet ik haat in zit stand zakken ;D
Syll ,verander effe hoe je HAAR liet plassen!!! ???
Staat nou zo hatelijk vind je niet? ;D ;D

En conleeuw...alles met glucosime neemt wel vrij lang voordat je er baat van ziet....minstens zo'n week of 6 en eerlijk gezegd denk ik dat 't in dit geval niet veel verbetering zal brengen.
Ik zou aan de DA iets anders vragen.
En ook al zou 't 'n middel zijn wat ik noooooooit aan 'n jongere hond zou geven zoals b.v Rimadyl, ik denk dat als je hond nog 'n tijdje zonder pijn en moeite verder kan gaan, dan zal dat vlugger werken dan glucosamine. success!
#360437
conleeuw schreef: ja natuurlijk, had ik nog niet over nagedacht, ze moet in de hurk houding om te plassen, goeie 8) ik ga echt cool lijken met mijn hangende hond. Alleen vraag ik mij af hoe dat dan moet met haar ontlasting, zou zij dat wel aankunnen. Hoe heb jij dat opgelost ???
Die van mij was natruurlijk niet zwak in de achterhand maar die zat in het gips 1 pootje tegen haar buik, en het andere pootje kon dat niet alleen sjouwen. Je zou wat laxerende dingen kunnen geven zodat de ontlasting makkelijk gaat, en die zit houding is cruciaal, zonder dat gaan ze echt niet plassen en poepen.
#360438
202Spots schreef: Syll ,verander effe hoe je HAAR liet plassen!!! ???
Staat nou zo hatelijk vind je niet? ;D ;D

En conleeuw...alles met glucosime neemt wel vrij lang voordat je er baat van ziet....minstens zo'n week of 6 en eerlijk gezegd denk ik dat 't in dit geval niet veel verbetering zal brengen.
Ik zou aan de DA iets anders vragen.
En ook al zou 't 'n middel zijn wat ik noooooooit aan 'n jongere hond zou geven zoals b.v Rimadyl, ik denk dat als je hond nog 'n tijdje zonder pijn en moeite verder kan gaan, dan zal dat vlugger werken dan glucosamine. success!

gedaan ;)
Door 202spots
#360439
conleeuw schreef: ja natuurlijk, had ik nog niet over nagedacht, ze moet in de hurk houding om te plassen, goeie 8) ik ga echt cool lijken met mijn hangende hond. Alleen vraag ik mij af hoe dat dan moet met haar ontlasting, zou zij dat wel aankunnen. Hoe heb jij dat opgelost ???
Banden als 'n lus, hoog bij de heup om haar poten, beide kanten hebben dan 'n lus die je boven op de rug bij elkaar houd, op die manier kan ze poepen en plassen zonder de lussen te raken...denk ik..
#360440
202Spots schreef: Banden als 'n lus, hoog bij de heup om haar poten, beide kanten hebben dan 'n lus die je boven op de rug bij elkaar houd, op die manier kan ze poepen en plassen zonder de lussen te raken...denk ik..
Ik had gewoon 1 band, op heup hoogte dus voor de achterpootjes
Door 202spots
#360443
sylvia schreef: Ik had gewoon 1 band, op heup hoogte dus voor de achterpootjes
Ja 1 band kan ook,en met 'n vrouwtje maakt 't niet veel verschil, maar met me vorige Boef ging 't plassen moeilijk omdat de badhandoek(had ik) bijna over z'n plassertje ging.
Toen ben ik om elke poot 'n lus gaan doen, net 'n broek zonder pijpen zeg maar...in de lus staan met z'n voeten en dan de lus omhoog trekken en bovenop kan je dan net zo lang of korte banden hebben wat voor jezelf de makkelijkste hoogte is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door